Hei, leeeenge siden nå :/

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Hei hei, nå er det AAAALT for lenge sidenjeg har vært her inne :/ har litt dårlig samvittighet kjenner jeg :/
Men nå er jeg her igjen, og nå skal dere få en oppdatering på hva som skjer her hjemme :)

Fie er blitt 6 mnd :D (den 20)
Og hun har begynnt å få 2 små tannebisser nede i munnen :D

Hun er blitt 6,5kg og er 67cm lang :) Lang og slank :)
Hun er blid å gla jente, som elsker å ligge på gulvet å kikke på katta ;)
Hun ligger på magen, og snur seg rundt uansett hvor hun er viss hun ligger på rydd, litt irriterende når hun skal sove :/

Men jeg har et lite problem, hun er dålig i magen, pga av tennerne, og hun har fått skikkelig bleie utslett, det værste er at det er blitt 2 sår ut av det også, de vesker ut av (er ikke betennelse) heldigvis!
Har fått beskjed fra helsesøster at der bare å smøre å smøre å smøre med krem (som jeg har gjort i en uke nå) og jeg dursjer rompa hvær gang hun bærsjer. Men jeg syns ikke det blir noe bedre! :/ hun har ikke vondt på sårene....
Har dere noen gode tips?

Også har hun begynnt å spise brødskiver med leverpostei :)
og hun spiser grøt også, men enda så våkner hun 3-4 ganger iløpet av natta å vill ha mat :/
Og jeg mener at hun begynner å blitt litt for stor til å skal spise så mye iløpet av natta!
Skal jeg bare prøve å gi henne vann? og bare være steinhard å bestemme meg får at nokk er nokk? og bare minke mengden vann etter hvær? eller?

Nå så må jeg bytte bærsje bleier på natta også siden hun er dårlig i magen mye :/
Og jeg har hørt at melk ikke er noe særlig når de er dålig i magen fra før!

HJELP! fra meij, som begjynner å få ganske mye mangel på søv før tiden....

Her er snuppa :D Med sin nye tannbørste :)

sam0998o.jpg

Vi hadde også sånn utslett som endte med sår.. vi kjøpte aseli sårsalve og det funka veldig bra her hvertfall :)

For ei herlig lita Fie du har!!:D
Og gratulerer med tannebissene. Her venter vi fortsatt, men tror ikke de kommer med det første - desverre.:confused:

Vanskelig med sår i bleieområdet, for der har det en tendens å bære fuktig, og et sår trenger luft for å gro. Om du ikke gjør det allerede, så anbefaler jeg å la henne og lufte seg i noen minutter etter at du har skifta bleie.:) Hvilke bleier bruker du forresten? Vi brukte pampers en periode og dem fikk vesla vår sår av, men så bytta vi til Rema sine bleier og blei kvitt problemet. Så å bytte bleiemerke kan også hjelpe på. Lykke til! !:)

Vi bruker libero bleie, og ho holdes veldig tørr av de :) Ja, her luftes det og smøres :)
Takk for goe tips :)

Prøvd potetmel? Nå har ikke C hatt sår på rumpa, men siden hun har mye valker ogsånn så var hun konstant sår under halsen. Vasket med pyrisept og la på potetmel. Funket som gull! :)

Jeg brukte først bethaben salve...eller va den nå heter, men så fikk jeg tips fra de på helsestasjonen og det er A-derma sin dermalibour, det er en ganske tykk salve som er fet og inneholder sink :) og det står at den reparerer og hindrer irritasjon :)

Då ha eg vøre på apoteket å kjøpt asill...eller va den nå heter ;) prøve den litt da :)

Heeeei :) Det var lenge siden ja.
Så nydelig lita jente du har! :D
Mye mating på natta her også, så du er i godt selskap ;)o_O:p Men heldigvis ikke no bleieutslett! *bank i bordet*
Håper alt står bra til med dere for ellers! :)

Hei:) Lenge siden, koselig og få en oppdatering om hvordan dere har:) For en vakker liten Fie du har<3<3<3Håper den nye kremen hjelper på utslettet:)

Heisann, så koselig å se deg her inne igjen:-)

Jeg ville ha luftet stumpen hennes mye, men jeg har ikke så mye erfaring med bleieutslett. Fine mål jenta di hadde, og så søt med den nye tannbørsten sin:-)

Hei på deg :D
Så koselig å lese fra deg igjen =)
Angående bleieutslett vil jeg anbefale Innotyol! En tykk salve som selges på apoteket.
Det har gjort underværker her, T har hatt blødende sår ved magesjau da han brukte bleier :o

Har lurt på hvor det blei av deg, du var jo såå aktiv og så vips borte:p

Anbefaler også innotyol mot bleieutslett, masse lufting og evt bytte bleiemerke!

Sniker litt innom og kommer med tips til sår rumpe... Kjøp KRYSTALLFIOLETT på apoteket, funker gull... Smør med en q-tips, setter merker på klær, så vær obs på det... :)
Krystallfiolett lager skorpe på sårene, og heler det ganske raskt... Ikke bli redd når du tar av bleia etterpå, da er rumpa blå-lilla... Men det går vekk etterhvert... :)
Smør gjerne annenhver gang med krystallfiolett og benthapen til det går over... Lover deg at det funker som gull :)

Hilsen 5-barns mamma :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Back
Topp