Hei jenter!

Shauri

Forumet er livet
VIP
Vært lite aktiv her de siste ukene. Blitt litt travelt hjemme, men nå kjenner jeg julefreden senker seg og jeg har tid til å puste.

Hvordan er det med dere og deres små?

Jeg storkoser meg med lille Daniel, og Alexander er så kry av å være storebror. Føler meg kjempeheldig som har to så herlige gutter. Vi har ingen skikkelige rutiner på legging av Daniel enda, men det kommer nok på sikt. Foreløpig er det puppekos som er soverutinen hans, så sier jo seg selv at det må vi gjøre noe med..

Her er det også full pupp til sovningen, men jeg har ingen planer om å gjøre stort med det med det første..@
Ellers er alt bra her =)
Begge gutta er friske og i full fart hele dagen. Koser oss med mer og mer våkentid med Lillebror som er fornøyd stort sett hele tiden! :D

Her går det også i pupp helt til hun tar natta, synes det er bare kos men ikke at vi har annet valg heller.
Hun tar ikke flaske, så pupp er det eneste som duger:-)
Tuppa mi er også blid og fornøyd stort sett, hun elsker å ligge under babygymmen sin :love2

Lenge siden sist, Shauri :) WB!
Her senker kveldsfreden seg somregel rundt kl 21:30 :) Men i dag var det en tapper liten soldat som var stuptrøtt, så det ble litt tidligere :p Han var så overtrøtt at han først sovnet i matfatet kvart over åtte. Våknet igjen da jeg tok ham med ut på stellebordet for å ta kveldsstellet og få på pysjen. Sovnet på ny i matfatet rundt kvart på ni da jeg skulle gi ham siste supen før leggetid. Våknet da jeg tok ham opp på skulderen for å få ham til å rape, men sovnet igjen oppå der etter få sekunder. Våknet igjen da jeg la ham ned i vuggen, men sovnet som en stein igjen i det øyeblikket han fikk tak på smokken :binkybaby hehe Topplivet er beinhardt!

Koselig og se deg innpå her igjen:) Emmeth sovner også alltid m puppen, om vi ikke går rundt m han da, da sovner han m smokken. På dagen sover han i vogna, men på kveldstid er det puppen som gjelder;) så godt det meste er unnagjort til julen, da er det bare og ta det rolig videre og kose seg:)

Emmeth hadde bare lagt på seg 400 gram på 5 uker, så han har fått for lite mat. Helsesøster mente jeg skulle gi opp ammingen og begynner m MME nutrigen. Heldigvis har jeg klart og få opp produksjonen igjen ved hjelp av ammete, nok mat og drikke også hvile. Emmeth nekta og ta MME også, så aner ikke hva jeg ellers skulle gjort. Har også begynt m grøt, og det digger han skikkelig:D
Sent from my GT-I9100 using BV Forum

heihei! Her begynner vi også å komme i mål med jula, skal bare pakke inn de siste gavene og kjøpe den tradisjonelle pipeballen i julegave til hunden så er vi klar ;) Vi har heller ingen fast leggetid på snuppa, og hun blir 4 måneder til uka...Steller og legger henne kl 20 men hun våkner igjen kl 21 og er klar for mer action fram til vi legger oss, litt slitsomt er det så over jul har vi bestemt oss for å være konsekvent med henne og ikke forlate soverommet når hun våkner igjen slik at hun kanskje skjønner at man kan ta kveld kl 20 ;) ...i motsetning til dere andre nekter jo mi frøken å ta puppen i våken tilstand, så hun sovner til flaske med mm! Går helt supert det også for da kan pappan få henne til å sove når jeg er utslitt eller har litt andre ting å puske med :)

Det er deilig å bare kunne legge lillegutt i vuggen inne på det mørke soverommet og gi ham smokken, så legger han seg til å sove av seg selv :) Noen ganger ligger han våken en god stund før han sovner, men det går helt fint :) Vi har babymonitor med kamera på, så vi kan se ham der han ligger og leker med hendene sine og sutter på smokken :) Når han ligger i helt mørkt rom sover han lenge om gangen, i motsetning til på dagtid hvor han våkner igjen etter 15-20 minutter.

Vi er også i mål med juleforberedelsene :) Her har vi ganske bra soverutiner, bruker som regel å legge henne rundt klokken 21, sånn ca kommer litt ann på når hun blir trøtt :) Ellers så står vi opp rundt 9, også er hun våken i en times tid, så sover hun en litn blund på ca 1,5 time :) hun liker også å ligge under baby gymmen :) det er stooor stas :)

Og hun er stort sett blid og fornøyd :)

Det eneste er at hun er begynnt å bli litt redd "fremmede" hun syns lillebroren min er litt skummel, han er ganske lang og har litt mørk stemme så det er nokk det som gjør det, også er det stort sett jeg som er brukbar når hun er trøtt, blir bare skriking hoss andre :P Men hun syns lillebror er morsom så lenge jeg holder henne og han snakker med henne, det er greit, meeen liker ikke at han skal holde henne....da blir hun fornermet :P

Banditten her i huset er også redd folk. Har vært det i noen uker allerede. Sålenge folk ikke tar i han, så er det greit, men hvis noen skulle prøve å ta ham opp, så går han helt av skaftet, stakkars :( Han får helt panikk. Eneste som lov å røre ham nå for tiden er jeg og pappa'n. Men har han først begynt med panikkgråten, så duger ikke pappa'n engang :(

Huff :-( dt er tungt når dt blir sånn :-( heldigvis går dt over :-)

Sent from my LT26w using BV Forum

Jepp, men det tar sin tid, og vi hadde planer om litt av hvert som involverer barnevakt nå i jula, men det kan vi jo bare drite i o_O Hadde omsider tenkt å våge oss ut på første turen ut uten babyen..

Back
Topp