Hei jenter ;)

Kriistin

Betatt av forumet
Har et spørsmål, er det flere som er plaget med smerter i beina? Hvis noen av dere har hatt voksesmerter som barn, så kan dette sammenlignes veldig med det.. Jeg kjenner det i knærne og nedover.. Hadde aldri dette problemet i første svangerskapet.. Snakket med legen om det, og han sa det var normalt.. Men jeg lurer på om noen andre har det, og har noen tips for hva jeg kan gjøre for at det ikke skal være så vondt?

jeg har litt urolige bein. Magnesium tilskudd funker kjempe bra for kramper av ulike typer i svangerskap :)

Åh, sånn restless legs? Uff.. Det er skikkelig plagsomt!! Har det i ny og ne, selv når jeg ikke er gravid. Kommer særlig om kvelden. Vet ikke om noe som hjelper.. Men vet at det finnes noe som heter floradix magnesium som kan hjelpe mot lette kramper i bena..Fåes både i butikken og på apotek. Men, Funker ikke på meg. :-S Men er kanskje verdt et forsøk?

Takk for svar :) Men er ikke akkurat kramper heller :s Er mer verk og smerter.. Skal til jordmor på tirsdag,så får høre med hun :) 

tror jeg har det samme som deg, jeg vil beskrive det som det kjennes som jeg skal få blodpropp i leggene, aner ikke hvordan det kjennes å ha blodpropp men innbiler meg det er noe sånt :P har hatt det de siste 4-5 årene, kommer å går i perioder. har ingen ting mot det, legge beina høyt kan kanskje hjelpe litt.

vet hva du mener..nesten som verking når man har feber..
Jeg tenkte kanskje at det kunne komme av en begynnende bekkenløsning

Eneste som hjelper litt for meg er paracet og varmt vann.. Har du ikke badekar og har smerter i bena så sett de i en bøtte med varmt vann. Jeg er veldig plaget av dette og spesielt når været forandres.. KAn bare spørre armene og bena mine om det Kommer regn;) men har hørt at disse smertene kan komme eller forverres i graviditeten :/ håper det gir seg for deg :)

Ja, jeg tar jo fragmin i svangerskapet og 6 uker etter. Og det skal forebygge blodpropp.. Så håper bare jordmor kan forsikre meg i morgen om at det ikke er farlig. I går måtte jeg gå å sitte meg i dusjen med vaaarmt vann, som rant nedover beina.. Og det hjalp :) Så får se utover kvelden.. 

Jeg hadde det sånn sist svangerskap. Heldigvis ikke merket noe til det enda denne gangen.
Jeg husker at jeg la beina høyt, prøvde å drikke mye vann. Også hadde jeg en pute mellom knær og legger når jeg lå på siden. Ellers bare prøvde jeg å holde ut. Fikk mannen min til å massere leggene litt selv om det var dødsvondt. Det ga seg helt med en gang etter fødselen.

Back
Topp