Hei jenter!

Velg et kallenavn

Gift med forumet
Jeg har liksom ventet litt med å skrive så mye her inntil det
bare var fryd og gammen og ingen klaging.
MEN det kan godt hende det blir en liten stund til og jeg savner dere,
så her kommer en liten update fra oss!

Har gått litt over stokk og stein her rett og slett. Var utrolig tøft å komme hjem
fra 2 dager med ro og fred på barsel til hverdag med mann på jobb, en trassig 2 åring,
en skjønn baby og alt som hverdagen ellers bringer med.

Skal ikke overdrive da, det går fint med oss, men jeg stresser litt med alt jeg ikke får til.
Med hormoner til fingerspissene og litt for mye jeg skal ha på stell alene så er det ikke så
lett å stresse ned.
Har vært på helsestasjonen i dag for å se hvordan det gikk med Elias og vekten. Trodde at jeg hadde
grepet på Elias og ammingen, men vekten hans har gått ned etter at vi kom hjem, så da er ikke
morsinstinktet helt på plass enda tydeligvis. [&:]

Hadde sååååå håpet at disse to ukene skulle være litt fri uker som vi skulle ha sammen for å
komme oss litt etter alt som har skjedd. Men mannen har ikke mulighet til å være borte fra jobb,
så da ble starten hjemme så annerledes. Og så hadde nok Magnus trengt å være hjemme litt sammen
med oss! og ikke bare i bhg. Har såååå dårlig samvittighet.

Men men... jeg prøver å kose meg litt oppi alt da. Elias er jo så skjønn og snill. Magnus er ikke så verst da,
men jeg føler liksom jeg har mistet litt av gutten min, selvom det kanskje har mest med at jeg har mindre tid
til han da.

Det tar sakte men sikkert litt mer form her i huset. Fikk sofa i går, og tror den passer fint inn. Skal legge ut bilde når jeg får tid. gleder meg til vi liksom er litt mer ferdig med det småtteriet som jeg vil ha gjort. Men detaljene må vente,
for mannen har litt andre ting han vil prioritere først. [&:]

sånn da var vel det "litt" fra meg!

håper alle dere andre har det kjempefint! [:D]

Den ammingen får du styr på når du SLUTTER Å STRESSE SÅNN!!!!![>:]
Et tips til deg: VASKEHJELP!
Dersom du ikke får ro i deg pga alt du skal gjør(kjenner meg igjen ja)så skaff hjelp! Det er bare en liten periode i livet, og det er ikke noe nederlag!

Ellers var det selvfølgelig kjekt å "se" deg igjen! [:)]

Ja jeg skjønner hvordan du føler, er kjedleig når man føler man bare har negativt å komme med.... Og er jo en tøff omstilling, spes når man blir en del alene og man faktisk bare har to armer! Dårlig samvttighet kommer snikende og tålmodigheten ser ut til å ha pakke sekken å dratt! Men må bare prøve å tenke at dette er en liten periode av livet, det "verste av alt" er at vi høyst sansynligvis kommer til å savne den når vi sitter der med stor barn! [:)]
Emma har og noen reaksjoner, men mere sånn stakkarslige og slik at jeg får skikkelig dårlig samvittighet... står bare å holder hardt rundt meg og gråter mammaaamammaaaaa... Er nok en liten omstilling det å måtte dele mamman sin ja.. Men tror og de har godt av det på en måte.. Det jeg trøster meg selv med [;)]

Man må kanskje bare prøve å nyte de små øyeblikkene som gjør alt "det andre" verdt det! De er litt vanskelig å finne - men jeg finner et par omd agen jeg altså [:D]

Men er enig med de andre, du har såpass stort hus og at jeg ville vurdert en vaskehjelp til å ta unna det meste! Og prøve å bruke det nettverket man har også, sånn med tanke på litt hjelp [:)]

Ammingen kommer seg den, Emma tok det og lang tid med før hun gikk opp og det var et styr uten like - men det kom seg etterhvert [:)]

Ammingen har da vel ingenting med morsinstinktet å gjøre, og jeg blir så lei meg på deres vegne når jeg hører hvor høyt prioritert amming er..... Får uansett håpe dere får det til[:)]

Det ER en voldsom omveltning å få flere barn, og det er ikke alltid like lett. Men det blir bedre[:D]

Jeg kan selvsagt ingen ting om å ha to barn, men sender over noen trøsteklemmer - DET kan jeg!

Ellers var det fint å høre fra deg, da[:)] Når man står midt oppi ting, kan det være vanskelig å se enden på det... Men det GÅR altså over[;)] Håper du fortsetter å holde motet oppe!

ORIGINAL: Medusa_83

Jeg kan selvsagt ingen ting om å ha to barn, men sender over noen trøsteklemmer - DET kan jeg!

Ellers var det fint å høre fra deg, da[:)] Når man står midt oppi ting, kan det være vanskelig å se enden på det... Men det GÅR altså over[;)] Håper du fortsetter å holde motet oppe!
Sign!! Klem klem klem!

Hei kjære Ninnimamma!!!

Kjekt å høre fra deg, men hadde håpet på en kjekkere oppdatering!!

Nå må du huske å slappe litt av, stress ned og nyt en altfor kort barselstid!! Plutselig er de blitt store og er våkne hele dagen. Nå har du sjansen å legge deg sammen med Elias når storebror er i bhg.
Støv, rot osv forsvinner ingen vei...[8D]

Og som noen andre nevner her, hva med vaskehjelp?? Blir litt mindre arbeid på deg![;)]

Klem til deg! Håper det går seg til snart!!

Takk jenter!
Vaskehjelp hadde vært knall! foreløpig så bor det masse kaniner her sammen med oss!
Men vi har det fint alle sammen! [8D]
Prøver å stresse ned, men jeg sliter veldig med å klare det helt. Mange tanker ute å går rett og slett..
Jeg tror jeg har jobbet og tenkt ut hvordan alle skal takle denne overgangen bra,
bortsett fra meg selv. Det er jeg som sitter "verst i det" og sliter..

Vand: mente ikke at amming hadde så mye med selve morsinstinktet å gjøre,
men at jeg trodde jeg skjønte greia denne gangen.
Og jeg stiller nok krav til meg selv i forhold til amming fordi jeg fullammet sist og fortsatte 1-2 ganger per dag
til han var 1,5 år, MEN hvis det skulle bli for strevsomt på noe som helst måte over tid,
så VET jeg at det ikke er noe nederlag å slutte.

[:)] ikke krev for mye av deg selv... husk, du er bare eit menneske, og husk at d har vert mye stress på deg m allslags i det siste... så... ny bebis oppi alt... syns du er flink jeg!!! [:D]

Back
Topp