Hei jenter, hvordan er formen ?? :)

marley88

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Heisann dere :) Har igrunnen ikke vært så aktiv her som jeg skulle ønske, men jeg lurer fælt på hvordan formen deres er nå ? Er ikke de fleste snart bikket 13 - 14 uker ? Har dere noe spesielle diller, som er nye i tilværelsen å slikt ? Jeg selv måtte akutt på supern i sta å hamste hockey pulver før fødeavdelingen på tv :) :) 

Er formen bra ? Med meg har svimmelheten tatt litt overhånd, men kvalmen er stort sett borte, matlyst har jeg ikke, men spiser bare for å gjør det :) Merker ellers at jeg blir  raskt andpusten? ( vet ikke rette stavingen?), og raskere sliten spesielt på jobb, har mest lyst å ligge i sengen :) Husarbeid er også lite fristende :) KLEM til dere februarjenter <3 <3 <3 

Merker nesten ikke graviditeten engang=) Formen og energien er på sitt beste på hva den har vært=D Renovert hele leiligheten for boss, vasket og ryddet i to strake dager. Matlysten er som den alltid har vært. Små spist og ikke noen lyster. Ikke på søtt eller noen ting. Heldigvis for vekten sin del gjerne. Har ikke gått opp eller ned 1 kg=)

Nja, ellers er det magen som kanskje er det mest irriterende, en dag er den steinhard  mage og magesmerter rett før toalett besøket. En annen dag renner det...Det er det eneste jeg kan klage på. Jo, og stivt bekken om jeg har ryddet og vasket. Så går litt som en and etter fysisk aktivitet=p

Jeg kan fremdeles brekke meg litt når jeg er veldig sulten, ellers er kvalmen borte :) Merker også at jeg blir veldig fort sliten av småting som å gå i butikker, ta av og på sengetøy, trapper etc. Har hatt en del hodepine nå den siste uka. Håper ikke det varer lenge, siden jeg prøver å unngå smertestillende helt. Ellers går jeg bare og venter og venter på å kjenne små spark og bevegelser fra lillegullet :)

Formen min er super. Kunne ikke hatt det bedre. Kjenner ingenting til graviditeten, bortsett fra at magen vokser og det er bare koselig :o)
Har ikke fått dilla på noe, men har mistet lysten på kaffe. Har ikke klart å drikke en kopp siden jeg ble gravid. Babyen er vel bare glad for det. Håper det fortsetter slik fremover.

Merker godt at jeg er gravid. Tidligere hadde jeg mye mere energi, nå finnes det ikke så mye av det. Det er et ork å gjøre sånne små ting som å lage middag eller vaske kopper. Men håper det kommer seg utover :P

bekkenet krangler litt, men det er ingenting mot denne møkkakvalmen. er 15 uker, men har spydd 3 ganger allerede idag (på 2 timer), og nå skal jeg prøve å komme meg til akupunktør innen en halvtime, for å se om dt kan hjelpe.

ellers, kjenner jeg litt liv i magen innimellom, det er veldig koselig, da.

hei :) eg er heller ikkje vore så aktiv her inne som eg har lyst te.. men da henger litt med at eg har vore ekstremt kvalm å berre såvidt orka å reisa meg frå sofaen for å gå på do :p
No har heldigvis formen blitt litt bedre  :) *krysser fingrane* for at kvalmen holder seg vekke, blir fremdeles litt på kvelden men da kan no ha litt med at eg er trøtt lenge før eg komme meg i seng.. :/

Er plaga med lavt blodtrykk så svimmelhet er blitt dagligdags, og no når eg klare å eta å drikka litt meir så har dobesøkene dobla seg.. huff... lei allerede :p hehe :) ellers så ser eg at magen vokse å da er veldig kjekt :) gleder meg te å kjenna spark og bevegelse :)

Har eg fått nåken "dille" så må da vera sjokolademelk (litago) og solo brus :P sjokolademelko helpe for kvalmen som komme snikande av og te :) merkligt ja :)

Det er vertfall tydlig at graviditeteten virker helt forskjellig på oss :)  Synst synd i dere som fortsatt spyr og er kvalme :( Jeg var kvalm frem til ca uke 12, men har ikke spydd så veldig mye, mest om morgenen, eller kvelden etter jobb når jeg er sliten og utmattet etter jobb. Er dere i jobb forresten ?? Har ikke sagt det til sjefen min enda, har et håp om å få sagt det i dag, gruer meg siden jeg starta ny jobb i august..

Har forresten et spm til dere som måtte vite svaret på det, siden jeg gjikk på skole til juni, har jeg selfølgelig ikke jobbet, fikk meg ekstra jobb til skoleslutt som var mai/juni, og fast nå til aug, hvordan fungerer det med tanke på foreldrepenger og sånn? Er det slik man må jobbe 6 mnd før permisjon?? Eller er det et bestemt beløp man må ha tjent ? ... Hmm er skikkelig nervøs for å si det til sjefen i å med vi ikke har skrevet noen kontrakt enda eller sånt.. ?.. Håper på svar ! Klem <3 

Formen min er egentlig ganske opp og ned. Ingen dager er like, men jeg kan ikke klage. Har jo sluppet billig unna:)
Selv har jeg fått skikkelig sansen for den runde osten, (Gredar-ost eller hvordan det staves) også baconost:) Nam..

Jeg er akkurat som deg, marley88. Blir fort anpusten. Og sliter en del med tretthet. Ihvertfall etter at jeg har stresset med rydding. Så nå prøver jeg å ta litt hver dag slik det ikke blir så masse som må tas samme dag :)

marley88 skrev:
Det er vertfall tydlig at graviditeteten virker helt forskjellig på oss :)  Synst synd i dere som fortsatt spyr og er kvalme :( Jeg var kvalm frem til ca uke 12, men har ikke spydd så veldig mye, mest om morgenen, eller kvelden etter jobb når jeg er sliten og utmattet etter jobb. Er dere i jobb forresten ?? Har ikke sagt det til sjefen min enda, har et håp om å få sagt det i dag, gruer meg siden jeg starta ny jobb i august..

Har forresten et spm til dere som måtte vite svaret på det, siden jeg gjikk på skole til juni, har jeg selfølgelig ikke jobbet, fikk meg ekstra jobb til skoleslutt som var mai/juni, og fast nå til aug, hvordan fungerer det med tanke på foreldrepenger og sånn? Er det slik man må jobbe 6 mnd før permisjon?? Eller er det et bestemt beløp man må ha tjent ? ... Hmm er skikkelig nervøs for å si det til sjefen i å med vi ikke har skrevet noen kontrakt enda eller sånt.. ?.. Håper på svar ! Klem <3 

Jeg er fortiden arbeidsledig, og har snakket med NAV. De sier det beste for meg nå er vikarbyrå. Så jeg holder på å søke der:)

Etter som jeg har forstått det så må en jobbe 6 av de siste 10 månedene for å få rett på noe. Ellers blir det engangsbeløp:( 

Jeg føler at magen er like stor nå som den var ved 6 mnd ved siste sv.skap. Jeg har heldigvis sluppet unna kvalme og spying (ALL omtanke til dere som har vært/er plaget med det!). Jeg er ekstremt trøtt. Kjempet meg frem til ferien. I ferien fikk jeg jo mer hvile. Hadde håpet det skulle være bedre når jeg begynte i jobb, men er jo heeeelt pudding! Noen som vet om det vil gå over eller om det varer hele sv.skapet?? Gjør bare minimum av husarbeid. Føler meg lat og unyttig, men jeg klarer ikke mer. Får litt dårlig samvittighet selv om det er ingen som krever mer av meg:) Trøtt og lat gir også mindre trimming....så er redd jeg har lagt meg ut (tenkte å prøve meg på vekta i morgen...hvis jeg tør;)).

Men aller mest er jeg GLAD for at jeg faktisk er gravid:)))!!! Det er lykke:)

Her er formen opp og ned. Er fortsatt kvalm og kaster opp, er trøtt og blir fort svimmel. Når jeg anstrenger meg med f.eks å vaske leiligheten kommer kynnerne også, så håper formen blir bedre snart. Enkelte dager føler jeg meg i topp form med kvalme, men med masse energi, men så kommer det noen drittdager igjen...

Her er formen stort sett tipp top, er straks 16 uker! Er 10000 ganger bedre en mine to andre svangerskap og det er så deilig. Spyr enda litt på morningene  og er en del svimmel men det skal jeg heller kunne leve med..
Har endelig begynnt å kjenne de små bevegelsene til mini og mannen gleder seg til han også kan kjenne de utenpå :)
Snart tid for ordinær UL og det skal bli spennende å se om frøkna fortsatt er ei frøken :)

Hei ! :) 

Har vore veldig plaget med kvalme og kastet litt opp.. spesielt slitsomt med de sure oppstøtene... :( Heldigvis er det ikke hele dagen lenger, men kun om kveldene.. men føler uansett at det hemmer meg i det sosiale. Orker veldig lite. 

har ingen lyster, egentlig ikke lyst på mat i det hele tatt. Hvis jeg har lyst på noe er det kun sunn mat, heldigvis ! :) 

Er allerede permitert. Uheldigvis! Jobber i ambulansen og kan kun jobbe til uke 12, så har noen trege måneder framfor meg ;) savner jobb! 

Back
Topp