Hei, jeg kommer tilbake hit

Sanndy

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei alle sammen, vi var til ivf første gang i 2015, hadde 1 forsøk som endte i en tidlig SA og vi ble gravide før vi kom i gang med neste forsøk og fikk en gutt i juni 2016.
Vi har prøvd på nr 2 nå siden april 2017 uten hell og har derfor fått henvisning til Porsgrunn for ivf igjen. Har time til forsamtale 3.september :-)
Skal bruke letrozol frem til da og har et lite håp om at det skal skal klaffe på det, men har liten sjanse da jeg har delvis tette eggledere og pcos, men ikke umulig.
Men om det ikke gjør det så blir det nok oppstart rundt september /oktober:-)

Hei :)
Velkommen inn igjen her :joyful:

Håper du slipper Og være her lenge da ;)
Lykke til :joyful:

Velkommen tilbake :)

Velkommen hit! :)

Betyr det at Porsgrunn har begynt å godta søskenforsøk igjen? :) Det er jo veldig bra!!!

Hei alle sammen, vi var til ivf første gang i 2015, hadde 1 forsøk som endte i en tidlig SA og vi ble gravide før vi kom i gang med neste forsøk og fikk en gutt i juni 2016.
Vi har prøvd på nr 2 nå siden april 2017 uten hell og har derfor fått henvisning til Porsgrunn for ivf igjen. Har time til forsamtale 3.september :-)
Skal bruke letrozol frem til da og har et lite håp om at det skal skal klaffe på det, men har liten sjanse da jeg har delvis tette eggledere og pcos, men ikke umulig.
Men om det ikke gjør det så blir det nok oppstart rundt september /oktober:-)

Velkommen tilbake! Så de tar imot søskenforsøk nå? Snakket med de for noen uker siden og da gjorde de ikke det. Kanskje ting har blitt forandret :D

Velkommen tilbake hit [emoji4]

Velkommen tilbake! Så de tar imot søskenforsøk nå? Snakket med de for noen uker siden og da gjorde de ikke det. Kanskje ting har blitt forandret :D

Står fortsatt på nettsiden deres at de ikke gjør det, men veldig spennende at sanndy har fått forsamtale. Kanskje du burde spørre dem en gang til? :D

Står fortsatt på nettsiden deres at de ikke gjør det, men veldig spennende at sanndy har fått forsamtale. Kanskje du burde spørre dem en gang til? :D

Har et egg på frys som jeg skal bruke i august, så kan spørre de da :D

Velkommen hit! :)

Betyr det at Porsgrunn har begynt å godta søskenforsøk igjen? :) Det er jo veldig bra!!!
Jeg vet ikke, er ny henvisning tror jeg, vi har prøvd i over et år på nr 2.
Men ble jo skrevet i henvisningen at vi har et barn fra før, og vi har jo vært igjennom et prøverørsforsøk, men det barnet vi har nå ble til på den naturlige måten så ikke sikker på om dette regnes som søskenforsøk.

Synes også at det er litt rart. Hadde ikke hørt noe om det, får håpe at vi ikke får avslag når vi kommer der, har litt lang reisevei for ingenting. Må snakke med gyn men regner ikke med at han har holdt igjen opplysninger, han vet at vi har vært gjennom et ivf-forsøk i Porsgrunn som endte i en SA og ble gravide av oss selv før vi rakk å starte ny. Ble også skrevet at jeg ikke har egg på frys, så de vet at det ikke dreier seg om fryseforsøk. Har time hos gyn i juli så hører med han da :-)

Ser at det står på siden at :
Fra 1/1 2018 vil følgende pasientgrupper, som hovedregel, ikke få tilbud om utredning og behandling ved vår avdeling: Par der kvinnen er over 38 år på søknadstidspunktet. Par som har barn sammen fra før. Årsaken til denne endringen er lange ventelister.

Så regner med at siden vi har fått time til forsamtale så har det blitt et unntak for en eller annen grunn og at vi får behandling der. De har jo behandlet søknaden vår så regner ikke med at vi ville få innkalling til forsamtale dersom vi bare skulle få beskjed om at de ikke tok imot søskenforsøk der og vi måtte bli henvist til en annen klinikk.
Men kjenner at jeg ble litt stresset[emoji12] [emoji28]

Gyn nevnte ingenting om dette når han sendte søknaden, er ikke så veldig mye lengre for oss å reise til Haugesund

Jeg vet ikke, er ny henvisning tror jeg, vi har prøvd i over et år på nr 2.
Men ble jo skrevet i henvisningen at vi har et barn fra før, og vi har jo vært igjennom et prøverørsforsøk, men det barnet vi har nå ble til på den naturlige måten så ikke sikker på om dette regnes som søskenforsøk.

Om dere egentlig har omtrent samme reisevei til Haugesund ville jeg ringt Porsgrunn på mandag og bekreftet at dere får behandling selv om dere har barn fra før. Så du slipper å vente til september på avslag. At du har fått behandling der før hjelper ikke nå dessverre, flere som nå kun får bruke opp fryseforsøk, men ikke får søskenforsøk der. :( Søskenforsøk er forsøk på felles barn nummer to (eller tre, fire osv), uavhengig av om de tidligere felles barna er hjemmelagde eller assistert-lagde.

Det kan hende din gyn ikke er klar over at Porsgrunn har endret regler fra 1. januar.

Det er veldig bra om de tenker å tilby deg søskenforsøk, jeg synes ikke det er greit at de har kuttet det ut. :)

Om dere egentlig har omtrent samme reisevei til Haugesund ville jeg ringt Porsgrunn på mandag og bekreftet at dere får behandling selv om dere har barn fra før. Så du slipper å vente til september på avslag. At du har fått behandling der før hjelper ikke nå dessverre, flere som nå kun får bruke opp fryseforsøk, men ikke får søskenforsøk der. :( Søskenforsøk er forsøk på felles barn nummer to (eller tre, fire osv), uavhengig av om de tidligere felles barna er hjemmelagde eller assistert-lagde.

Det kan hende din gyn ikke er klar over at Porsgrunn har endret regler fra 1. januar.

Det er veldig bra om de tenker å tilby deg søskenforsøk, jeg synes ikke det er greit at de har kuttet det ut. :)
Ja, tenkte å ringe og høre, men det ble jo skrevet i søknaden at vi hadde et barn fra før, og at vi ikke har egg på frys.

Og leste mer inne på siden og der står det at etter henvisning så behandler de søknaden og vi vil få brev om at vi har rett på behandling og innkalling til time, og hvis vi ikke fyller kravene eller har rett på behandling så vil vi få brev om det.

Så siden vi har fått innkalling til time så må jo henvisningen blitt godtatt selv om vi har barn. Men som du sier greit å dobbeltsjekke

Ja, tenkte å ringe og høre, men det ble jo skrevet i søknaden at vi hadde et barn fra før, og at vi ikke har egg på frys.

Og leste mer inne på siden og der står det at etter henvisning så behandler de søknaden og vi vil få brev om at vi har rett på behandling og innkalling til time, og hvis vi ikke fyller kravene eller har rett på behandling så vil vi få brev om det.

Så siden vi har fått innkalling til time så må jo henvisningen blitt godtatt selv om vi har barn. Men som du sier greit å dobbeltsjekke

Ja, det virker som de har godtatt dere ja, det er veldig bra. Det er bare litt rart siden de avviser alle andre her inne med barn. Veldig flott om dere får behandling der! :D

Ja, det virker som de har godtatt dere ja, det er veldig bra. Det er bare litt rart siden de avviser alle andre her inne med barn. Veldig flott om dere får behandling der! :D
Ja ser sånn ut, men klarer ikke å slå meg helt til ro med det uten en ekstra bekreftelse, er jo mulig at det har skjedd en feil og at de har oversett at vi har et felles barn. Synes også at det er rart at alle andre har fått avslag, men kan jo hende at det er litt mindre pågang nå til høsten, så ikke ut til å være så lang venteliste nå.

Hadde vært veldig greit å gått til Porsgrunn for de samarbeider med den gynekologen jeg går til sånn at jeg kan ta alle kontroller mens jeg stimulerer der og alle oppfølgingskontroller i svangerskapet, var veldig greit sist gang, for vi har 4 timer kjøring hver vei til Porsgrunn så da trengte vi kun og inn til forsamtale og uttak og innsett (sov på hotell mellom uttak og innsett)

Fantastisk! :D Da burde de endre nettsiden sin igjen. :rolleyes:
Ja, men tror at det var veldig nylig. Jeg sa at jeg hadde sett inne på nettsiden så ble litt usikker. Så kan jo være at de fjerner det da :-)

Ja, men tror at det var veldig nylig. Jeg sa at jeg hadde sett inne på nettsiden så ble litt usikker. Så kan jo være at de fjerner det da :)

Må nok være veldig nylig ja, ikke lenge siden andre fikk annen beskjed derfra av de som er aktive her inne. Det er jo virkelig superbra! :D

Edit: De hørte på deg. Dette står på nettsiden nå:

"Følgende pasientgrupper får, som hovedregel, ikke tilbud om utredning og behandling ved vår avdeling (gjelder fra 15.juni 2018):

• Par der kvinnen er over 38 år på søknadstidspunktet.
  • Par som har to eller flere barn sammen fra før."

Back
Topp