Hei, jeg er ny her!

Onde79

Andre møte med forumet
Hei alle sammen, emoticon

håper det går bra med dere. Jeg er ny her og ville hilse dere!
Bor i Oslo, jobber fulltid og skal ha 1. barn.

Lurer på deres shopping liste osv. Har dere barnevogna på plass? Barneseng? Hva med klær osv.? Har dere begynt med alt dere trenger til sykehus?
Har dere tisp på steder (Oslo eller nett) hvor vi kan kjøpe gode men ikke kjempe dyre klær (eg ull)?

Vi har ikke gjørt noe ennå... men begynner å føle at tiden går fort!

Hei hei...
Her er jeg på vei med andremann, som også blir en gutt,så trenger ikke handle så mye..
Er fra Oslo jeg også, møbler til førstemann handlet jeg på IKEA, Gulliver sprinkelseng er kjempesmart siden du kan ta av en side å bruke når barnet krabber ut, også har de flere forskjellige madrasser man kan velge i i forhold til ønske og økonomi.

Tøy har jeg handlet mye rundt omkring, ull kjøper jeg alltid på slutten av vintersesongen, i str som passer neste sesong, sånn blir det fort halve prisen iforhold til å handle i begynnelsen av sesongen :)
Følger med på nettet på barnas hus osv. etter tilbud.

Vært inne på diverse nettbutikker også, kan finne mye på salg på nettet.

Ble langt dette, og alt er ennå ikke sagt :)

Er det gutt eller jente?
Når har du termin?

Føler det ikke er så mange fra Oslo her, så fint med noen flere "byjenter"

Velkommen

Hei Hei!

Så hyggelig med mange tips! Takk.
Venter på gutt, som skal komme om 100 dager dvs 25. oktober!

Vi er lang tilbake med å kjøpe utstyr og alt, men nå begynner kanskje vi. Fine tips fra deg, vurdere gulliver seng, og føler meg mer trygd om du med erfaring anbefaler det. Tips om madrass?

Er du tips også om gode nettbutikker?

Beklager evt. feil, jeg er fra sør europa og mester ikke 100% norsk ennå. Takk igjen!

Hei.
Gratulerer med graviditeten.

Vi venter vår første i slutten av oktober. En liten gutt :) Og vi har nesten alt på plass. Jeg har vært så heldig å få låne en del og få noe av familie og venner som har fått barn i samme sesong. Så når det gjelder hvilke butikker du kan handle i har jeg ikke så mye råd.
Barnas hus, Bebito er steder hvor jeg har kikket.

Noen tips har jeg likevel. Sjekk ut bruktbarnebekledning.no. Der får du mye fint til alt fra 10kr og oppover, og fra babystr til ungdomsstr. Jeg har handlet noe der og alt jeg kjøpte var veldig fint. Ellers er det som det sies over her, følg med på tilbud, kjøp på salg, kjøp i str til neste sesong osv. Kanskje har du også noen du kan låne eller arve av?

Jeg har kjøpt seng og vogn brukt på finn.no. Madrass skal jeg kjøpe ny, men det er vel kanskje det eneste jeg har som er helt nytt. Noe ullundertøy må jeg nok også kjøpe, men jeg har strikket en del sett og tepper. Så kan du hekle eller strikke, trenger du ikke kjøpe det dyreste garnet og får mye fint og nyttig til et høst barn ;)

Du skal forøvrig være litt forsiktig med å kjøpe brukte barnebilstoler. I hvertfall om du ikke kjenner dem som har brukt det og vet at det ikke har vært i kollisjon. Jeg får låne min niese sin første stol, kjøpt i fjord.

Det trenger ikke bli så dyrt om man er villig til å kjøpe brukt eller låne noe. Babyen vokser fort og har som regel ikke fått brukt klærne så mye. Er det sånn at du lurer på hva slags utstyr du skal velge også?

Lykke til med utstyr og resten av graviditeten :)

Tisen takk! Og gratulerer også til deg med gravididteten!

Vi har ingenting klar, i går snakket jeg med min mor på tlf, som sa at minst et par babyplag om min koffert til sykehus bør snart vær klar!

Takk for dine tips også, jeg er ikke noe flink å strikke, men lærer jeg fort og har begynte med en teppe.
Når det gjelder ullklær, jeg se på butikkene de er ofte ikke på tilbud som de andre klær, noe tips om hvor de finnes på tilbud?

Ha en god dag! Jeg sov veldig lite og dårlig, og er trott på jobb!

Redigert av Forumansvarlig.

Back
Topp