Hei igjen!

Babyønske2018

Blir kjent med forumet
Siden jeg er gravid for første gang så lurer jeg litt på hva som er normalt som smerter osv? Jeg har mensensmerter men ikke sånn veldig veldig. Men murrer mer noen ganger enn andre. Igår fikk jeg litt vondt i ryggen osv. Ringte opp på legevakta men hun i resesjon var ikke akkurat så hyggelig. Så jeg spør dere istedenfor. Hva er normalt og hva burde man bekymre seg for?[emoji4]
 
Tror det meste av vondt er vanlig så lenge det ikke føles uutholdelig.
 
Mensen lignende smerter og stikking/kniping er helt vanlig, det er livmora som strekker på seg så det skal du ikkje bekymre deg for :) Får du veldig vondt og smertene blir verre og verre må du kontakte lege, og viss du begynner å blø. Men sann som du beskriver det er heilt normalt :)
 
Er normalt og ha litt vondt [emoji4] Får håpe det blir litt bedre etter hvert [emoji173]
 
Hadde en del ligamenstsmerte med første, va noen gang så ille at æ måtte ligge i fosterstilling, men tydeligvis helt normalt. Noen oppleve smerte andre ikke. Så lenge man ikke blør så e det som oftest i orden! [emoji4]
 
Hatt skikkelig ligamentsmerter med alle 3.. vond (og var slik jeg skjønte jeg var gravid.. nøys og fikk sååå vondt)!! Spesielt hvis jeg gjør brå bevegelser, kjennes ut som kniver som stikker i livmoren. Ellers denne gangen så går jeg med menssmerter nesten konstant. Travelt!! Men helt normalt!:) Uutholdelige smerter som ikkje går over og masse blødninger, da kan du kontakte lege. Ellers er det meste normalt :)
 
Håper på at alt er som det skal være og at spiren har det bra. :) Sender en klem.
 
Hatt skikkelig ligamentsmerter med alle 3.. vond (og var slik jeg skjønte jeg var gravid.. nøys og fikk sååå vondt)!! Spesielt hvis jeg gjør brå bevegelser, kjennes ut som kniver som stikker i livmoren. Ellers denne gangen så går jeg med menssmerter nesten konstant. Travelt!! Men helt normalt!:) Uutholdelige smerter som ikkje går over og masse blødninger, da kan du kontakte lege. Ellers er det meste normalt :)
Kan jo være luftsmerter, jeg hadde like smerter som du beskriver [emoji53] Er helt forferdelig [emoji29]
 
Kan jo være luftsmerter, jeg hadde like smerter som du beskriver [emoji53] Er helt forferdelig [emoji29]

Nei. Er ikkje luftsmerter :) er nok bare livmoren som strekker seg, og tar det som et godt tegn, selv om det gjør forferdelig vondt! [emoji31]
 
Hvis det gjør fryktelig utholdelig vondt så må man til lege.
Det kan være svangerskap utenfor livmoren, ved sterke smerter kan det haste.
 
Med første så hadde jeg så mange ulike typer smerter... ligamentsmerter, hoftesmerter, bekkenløsning, luftsmerter, ryggvondt ++ men er helt normalt. Så lenge det ikke er veldig sterke smerter og det gir seg av seg selv forholdsvis kjapt er det nok oftest ufarlig.
 
Back
Topp