hei.. hvordan går det med dere og de små?

LadyOnHeels

Elsker forumet
her har jeg fått brystbetennelse for andre gang og sliter med å ha nok melk så i kveld skal vi prøve litt mme for jeg er helt utkjørt :( ammingen var sååå lett med gutten så tok det litt for gitt at det skulle være likelett denne gangen også.. i tillegg sliter bianca med magen (kolikk) så viss hun tar flasken og mme (noe jeg tviler hun gjør for vi har prøvd litt før) så vurderer jeg å kutte ut ammingen.. 

heller en utvilt mamma og en baby som er mett :) men nå er hun straks 3mndr så da pleier jo kolikken å gi seg hos de fleste så er jo lov å håper :) 

ellers så smiler bianca masse og vi koser oss sammen mellom de kjedelige øyeblikkene. 

hvordan går det med dere og babyene? noen med samme problem som meg?
 
Kjipt med ammeproblemer og kolikk. Håper det gir seg nå i tremånedersalderen! Her går det fint, synes alt blir greiere jo eldre snuppa blir. Hadde litt soveproblemer i starten, men etter noen turer hos kiropraktor og et par låsninger mindre har det blitt mye bedre! Lillejenta smiler og pludrer og er stort sett fornøyd.:)
 
Jeg har vært der du er... Jeg fikk betennelse dagen etter vi kom hjem fra sykehuset, og jeg strevde i nærmere 3 uker før jeg gav opp ammingen.. 
Kolikk hadde tuppa vår også, men etter tre timer hos kiropraktor var den og låsningene borte ;) Regler med du har testet det?

Eller er det igrunn veldig greit :) Vi har jo begynt med grøt og velling ettersom gullet er en matmoms og ikke lengre ble mett på bare collet, nyttet ikke å øke melkmengden..

Etter vi begynte med dette har vi fått ei helt annerledes jente :D Hun sover mye bedre på dagtid, klarer å sovne mer av seg selv, og sover lengre og bedre på natten :D
Magen fungerer strålende og livet smiler igrunn bare til oss :D

Var på 3 mnd kontroll i dag, en uke for tidlig :P Fikk såå mye skryt og var såå gøy :D Hun er vist utrolig sterk for alderen og ikke minst veldig oppmerksom ;D Så stas å få skryt :D
Tok en risk og sa jeg hadde begynt med velling, og gjett hva; jeg fikk ikke kjeft!!!!!!! Fikk bakoversveis når hun sa: "Jeg er enig i at det er litt tidlig, men siden det fungerer så bra er det godt dere har funnet noe som fungerer. Du gjorde det også helt riktig når du introduserte det, så da går det fint"!! Hadde trodd jeg skulle bli halshugd :P Kanskje jeg tør å si vi har begynt med grøt og frukt nestegang da :P

Håper dere får til flakse og at kolikk og betennelse gir seg rett rundt hjørnet ;)
Beklager for langt innlegg :P
 
Her går det faktisk helt strålende! Hadde en brystbetennelse da hun var et par uker, men gikk fort over med antibiotika:) Og Esther er en så utrolig fredfull og harmonisk baby - grenet av mageknip én gang, ellers er det kun koselyder, og litt grynting for å si ifra om hva hun vil;-) Og hun sovner av seg selv på både dagtid og natt. Både jeg og mannen syns det har gått mye lettere å blitt foreldre enn vi hadde trodd, og barseltiden har (faktisk) bare vært fryd og gammen:) Skjønner at det ikke bare blir fryd og gammen bestandig, men vi nyyyter hver dag med dattera vår! Elsker å være mamma! :) 
 
Her går det fint. Fra å kun kunne sove når hun lå oppå oss, klarer hun nå å sovne av seg selv i seng og vugge dag/kveld. Hun sovner mellom 19 og 20 nå og sover til 6 30 - 7. Sover som regel 3 dupper på dagtid.

Hun plundrer, smiler og ler, og er blitt mer opptatt av leker nå. Synes vi har vært utrolig heldig, hun er en rolig og fornøyd jente som kun gråter hvis hun er sulten og overtrett.

Merker at vi kjenner henne mye bedre nå og kan *lese* henne bedre så vi ser signalene for sulten og trett før det går over i gråt. Ikke alltid vi lykkes å komme i forkjøpet men vi blir bedre og bedre :)
 
Her går det også veldig bra, og over all forventning! Lillemor er så rolig og snill. Hun sovner av seg selv, både dag, kveld og natt, og det har jeg aldri opplevd med mine to eldste! Til tross for litt overflod av melk og tidvis tette melkeganger og vonde bryster, koser vi oss med ammingen. Det som kan være vanskelig er å amme offentlig, eller steder der det er mye som skjer, for hun er så utrolig nysgjerrig og bare vrir hodet rundt og skal ha med seg alt! ;-)
 
Her går det også bra:-) Etter litt strev med amming har vi gått over til mme, og Lukas har lagt på seg de kiloene han trenger. Skriker svært sjelden, sovner av seg selv både dag og natt:-) Sover natten gjennom (fra 20/21 til 07/08) En veldig blid og fornøyd gutt. Idag skal vi på 3mnd kontroll og gleder meg til å se hvor tung og lang han har blitt:-)
 
Back
Topp