Hei,hei:-)

citlon

Elsker forumet

Da har jeg vært på nok en ul for vekstestimering..Var på en for 2 uker siden,-og dagens ul var en oppfølging av denne..Hun fant ut at jenta vår har et vekstavvik på -11%,-og i dag skulle det kontrolleres om dette økte..Avviket var fortsatt på - 11%..Så det ser ut til å bli ei "lita" frøken på 3115 g ca ved termin vel om merke..Skal på ny ul på SUS 10.januar,-og dersom ikke sykehuset følger  meg videre opp ville gyn følge meg meg opp..Hun ville ikke at jeg bare gikk til vanlige kontroller fremover..
Men alt var fint..Fostervann var det passe av,hun sparket og beveget seg normalt..Gjorde pusteøvelser.Gjennomstømningen i navlesterngen var bra..Hjertet såg fint ut..Alt i alt var det tegn på at hun hadde det fint og trvides..men vekstavviket må ikke ned i minus 20 %..:-/

hadde vekstavik me 1 mann først på 11 prosent og økte t 18 prosent og gikk ned t 16 prosent troor eg om eg huske riktig, og fikk beskjed om at han isje ville bli større enn 2500g v fødsel, han kom ut me hele 2915 g 2 dager etter termin :) trøst deg me d at alt innenfor 20 prosent +/- e normalt og at d e utrolig vanskelig å måle riktig :D der e fortsatt mange mnd igjen å vokse på :D fikk beskjed om å spise masse for at ungen sko legge på seg mer hehe, men den tar d den trenge om alt e bra me barnet :) og husk på gener,d har og mye å sei ;) værken meg eller pappaen va eller store/lange så d va normalt at eg fikk en unge som isje va heilt gjennomsnittelig. og de legge på seg 2-300 g i ukå den siste mnd :) d går nokk så fint atte, isje stress deg opp:) du vil få en fin oppfølging for d gjorde eg på sus  :)

så bra du blir fulgt godt opp noen får jo små barn uten at det trenger å være noen spesiell grunn.

Kjekt med ekstra oppfølging :-)

Bra du får skikkelig oppfølging !:)

Bra du blir fulgt opp

Så bra du blir fulgt godt opp! Og 11% er jo regnet som normalt :) Jeg var også på vekstestimering nettopp, lillegutt var -2%, heldigvis. Jeg var redd han kom til å bli veldig stor, mannens familie får nemlig barn på over 4,5kg og jeg er ganske så liten.. skal sjekke en gang til nærmere fødsel :)

Har akkurat vært hos legen,-og der faller sf-kurven og..så da tenker jeg at det stemmer nok det gyn har målt på ultralyd..Og i følge jm så er ul mål mer nøyaktig enn sf-mål..-11 % er ikke for lite..Det er mer hvis det øker på..og siden sf-målet har sunket og gjort det de siste gangene..så begynner jeg å tenke på om hun får nok næring..om det er noe galt med morkaken..Skal på kontroll på SUS 10.januar..men lurer på om det kanskje er litt lenge å vente..Jeg vet jeg kan kontakte gyn om det er noe..Men jeg kjenner godt med liv gjennom hele dagen..hmmm..

Back
Topp