Hei hei lesere.

eplemos

Forumet er livet
Vil så gjerne ha flere lesere på bloggen min. Vil ha spørsmålsrunder og lignende. Kan noen flinke bloggere tipse meg om hvordan eg får dette til? Har bare reklamert her og på facebook foreløpig.

Ingen med tips til en fersk blogger?

Les andre blogger og vær flink til å kommentere hos andre! :-) Vis at du er interessert i det andre skriver, da får du automatisk gode lesere tilbake. Lykke til!

Design - Få noen til å lage en fin layout. Utseende selger.

Bra bilder - Alle liker fine bilder. Gjerne med handling under hvis du legger ut flere bilder i samme innlegg slik at det ikke bare er 10 bilder som nesten er like. Jeg synes bilder av deg som blogger også er viktig da jeg som leser synes det er lettere å "bli kjent" med personen bak bloggen.

Videoblogg frisker opp innimellom.

Engasjer deg - Skriv om diverse tema som passer til handlingen i bloggen din. Vær flink til å beskrive ting slik at det ikke blir som ett kjedelig dagbok innlegg. Bruk gjerne humor og ironi innimellom. Å ha bra skriveferdigeheter er ett stort pluss.

Minst 1 innlegg til dagen - Da klikker lesere inn på bloggen gjevnlig for oppdatering. Selv synes jeg det holder med maks 2 innlegg pr. dag, men at 3 kan gå hvis det virkelig er noe interessant. Hvis du ønsker å dele flere ting så del det heller opp i 2 innlegg eller til og med 3 istede for ett laaaangt innlegg.

Kanskje du har en hobby eller interesse du kan dele og utvikle på bloggen?

Konkurranser og give away er også noe som trekker lesere. Alle liker gratis ting.

Selv liker jeg anbefalinger/erfaringer av produkter, butikker or whatever. Å få tips er alltid bra :)

Delta å kommentere hos andre bloggere hjelper også, men jeg synes ikke noe om å reklamere for seg selv under innlegget uten at det har noe med bloggerens innlegg å gjøre. Det blir for desperat.

Du som skriver om familien din kan jo titte på andre mammablogger og få litt inspirasjon og veiledning. Du kan jo også bruke en give away som en start for å få flere lesere.

Ros og sett pris på de leserene du har og svar gjennomført på spørsmål og kommentarer.

Jeg er ingen blogger selv, men dette er bare ting jeg synes så lykke til

Det viktigste når du er fersk er å bygge nettverk med andre bloggere og å blogge, leserne kommer tidsnok men det kan ta litt tid. Ikke blogg for å få lesere, men fordi du liker det selv :)

Jeg mener ETT innlegg om dagen er mer enn nok, mange følger mer enn én blogg og jeg for min egen del del kan si at jeg har kuttet ut å lese blogger som oppdaterer flere ganger om dagen. Det blir litt slitsomt, selvsagt er det ok med mer enn ett innlegg en og annen sjelden gang når det er noe viktig eller spennende som skjer men ikke til vanlig.

Back
Topp