Hei hei alle sammen:)

sandra 22

Gift med forumet
Hvordan står det til med dere alle?:)
Får ikke tid til og være inne her så mye om dagen,men prøver og titte innom 1 gang om dagen for å se om det er blitt noen nye babyèr:)

Lille her er blitt 15 dager allerede og dagene flyr ifra meg syns jeg..Mannen begynner på jobb igjen i mrg,og det blir trist:(
Men heldigvis er det ikke lenge til sommerferie,så det blir koselig:)

Ellers er alt bra her med oss,koser oss max:)

Håper dere alle har det bra:)

Hei hei. Fikk babyene våre samme dag vi? Min er også 15 dager i dag. :-)

Her går det greit. Vi har jo bare hatt han hjemme i fire dager så vi holder fortsatt på å bli kjent.
Han har en del magevondt dessverre. Og det er påfallende lik gråting som ved kolikk. (Førstemann hadde det). Kolikkunge med to fra før er egentlig helt uaktuelt, men er det nå en gang sånn at det er det så må vi bare takle det.

Men har prøvd meg på en blockfeeding-metode for jeg mistenker at han får i seg for mye formelk. Jeg produserer alt for mye. Og når utdrivningsrefleksen setter i gang så kommer det så fort og mye og han klarer ikke å svelge unna og det blir mye luft. Da blir det bare kaving og grining.

Men i dag har det vært lite gråting så det ser ut til at blockfeeding faktisk fungerer. :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Høres kjent ut...:) dagene bare flyr avgårde her å, vesla er alt 1 mnd i dag!! Koser oss masse og nyter hvert minutt <3 dårlig til å skrive så mye her inne, men er innom å prøver å følge litt med..:)

Her går det greit. Vi har jo bare hatt han hjemme i fire dager så vi holder fortsatt på å bli kjent.
Han har en del magevondt dessverre. Og det er påfallende lik gråting som ved kolikk. (Førstemann hadde det). Kolikkunge med to fra før er egentlig helt uaktuelt, men er det nå en gang sånn at det er det så må vi bare takle det.

Men har prøvd meg på en blockfeeding-metode for jeg mistenker at han får i seg for mye formelk. Jeg produserer alt for mye. Og når utdrivningsrefleksen setter i gang så kommer det så fort og mye og han klarer ikke å svelge unna og det blir mye luft. Da blir det bare kaving og grining.

Men i dag har det vært lite gråting så det ser ut til at blockfeeding faktisk fungerer. :-)

Så godt at dere har kommet hjem da:-) får håpe det fungerer, et barn som gråter mye kan være slitsomt i seg selv, og da med to fra før kan bli en utfordring, krysser fingrene for dere:)

Her er snuppa 21 dager i dag. Det går bra her, sett bortifra at jeg er syk i dag da.

Storebrødrene er bare stolte og ikke noe sjalusi i bilde, så det er kjempe deilig.

Jeg føler ting blir bedre og bedre, hadde mye barseltårer i begynnelsen. Men nå begynner hormonene og stabilisere seg litt..

Vi koser oss og nyter dagene!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Da er vi i lik situasjon mtp produksjon og formelk. Aldri hørt om blockfeeding før, hva er det?

Her er vesla blitt 9 dager alt, og vi bare koser oss ihjel. Klarer så vidt gjøre noe annet enn å glo på henne hele dagen. Hun er veldig snill, spiser og sover hele dagen. Av og til magevondt, men aldri utrøstelig :)

Hei alle sammen! Vi kom hjem fra sykehuset i går og har hatt vårt første døgn alene hjemme. Lillegutt er allerede 5 dager og vi har kommet i en fin rutine. Han er veldig snill og rolig, en drøm for førstegangs :) Jeg har slitt med ekstremt såre brystvorter, selv om vi har pugget teknikk og fått hjelp på barsel. Eneste som funker uten at mor blir på gråten er å variere ammestilling. Det er fortsatt vondt, men ikke i nærheten av hva det har vært :) Vi koser oss alle tre :D

Da er vi i lik situasjon mtp produksjon og formelk. Aldri hørt om blockfeeding før, hva er det?

Her er vesla blitt 9 dager alt, og vi bare koser oss ihjel. Klarer så vidt gjøre noe annet enn å glo på henne hele dagen. Hun er veldig snill, spiser og sover hele dagen. Av og til magevondt, men aldri utrøstelig :)

Skrikinga begynte på dag 11 her.

Det er veldig enkelt. Man pumper tom begge bryster EN gang. Helst når man har mest spreng, i mitt tilfelle på morgenen. Når man har 'tomme' pupper legger man til barnet og lar det suge ut det han/hun klarer fra begge bryst. Brystene blir aldri helt tomme så derfor vil barnet få i seg skikkelig fet og nyprodusert melk. Men han/hun må jobbe litt for det og mange mødre (inkl meg selv i morgest) opplever at babyen faktisk koser seg og sovner ved puppen. :-)

Så skal man ha en pupp på vakt og en pupp få fri. Vaktpuppen skal brukes ved minimum to amminger eller minimum tre timer mellom. Barnet skal få mat når det vil som vanlig. Så er det vaktskifte og den andre puppen skal brukes i to amminger/tre timer.

Sånn får man tømt puppen godt og barnet får i seg den fete og gode melka som hjelper magen. (Avføringen går fra grønn til gul)

Vaktintervallene holder man på med i tre-fire dager og da skal puppene ha tilpasset seg barnets spisetider og det går av seg selv.

Selve utpumpingen skal man kun gjøre EN gang.

Står mer om blockfeeding på ammehjelpen.no :-)

Her er Agnes blitt 5 dagerog er så skjønn og god at mammaen blir helt tussete!
Har en så pupp- var sånn med storebror også. Så vi lufter. Bytter stilling og smører .. Skjold funker dårlig desverre. Går seg nok til.
Storebror er veldig flink, men litt sår stakkars. Fine dager har vi ihvertfall

Hei jenter :)

Er ikke kjempe flink til å være innom selv, blir stort sett på sengekanten når stillheten har senket seg for kvelden.

Baby er 4 uker i dag, og fyller en måned om to dager - føler at tiden går alt for fort!
Hun har gått over til str 56 i klær, festet blikket og løfter hodet og holder det oppe lenge om gangen nå.
Hun har ligget på magen på treningsmatte 10 min hver dag, og det ser vi resultatet av nå. Hun er blitt veldig sterk i nakken.
Moro å se fremgang:)

Håper ikke tiden går alt for fort....
Nyter hver eneste dag og stortrives i vår nye tilværelse :)

Hei hei. Fikk babyene våre samme dag vi? Min er også 15 dager i dag. :)

Men i dag har det vært lite gråting så det ser ut til at blockfeeding faktisk fungerer. :)

mini kom 10 mai:)
Håper det går seg til med magen til lille,ikke noe morsomt når de små gråter og har vondt.

Hei hei. Fikk babyene våre samme dag vi? Min er også 15 dager i dag. :)

Men i dag har det vært lite gråting så det ser ut til at blockfeeding faktisk fungerer. :)

Hvordan fungerer blockfeedibg?

Back
Topp