Hei gutte mammaer

Bkno1729392

Andre møte med forumet
Dette er bare for gøy altså!!! :D

Jeg har fra tidligere en sønn og jeg ikke fant ut at jeg var gravid før 11+4, jeg hadde så og si ingen symptomer frem til den tiden og etter det ble jeg egentlig bare trøtt, og fikk helt syke cravings på oliven :hilarious:

Det jeg nå undrer på - siden mange sier at man blir dårligere av å bære jenter enn gutter - er om dere med sønner hadde noen tidlige symptomer?
Ble dere kvalme tidlig i svangerskapet ?
Hvis du har gutt og jente fra før merket du forskjell på hvordan du følte deg?
Er det sant at man med gutter craver salte ting men med jenter søte ting? :p
 
Dette er bare for gøy altså!!! :D

Jeg har fra tidligere en sønn og jeg ikke fant ut at jeg var gravid før 11+4, jeg hadde så og si ingen symptomer frem til den tiden og etter det ble jeg egentlig bare trøtt, og fikk helt syke cravings på oliven :hilarious:

Det jeg nå undrer på - siden mange sier at man blir dårligere av å bære jenter enn gutter - er om dere med sønner hadde noen tidlige symptomer?
Ble dere kvalme tidlig i svangerskapet ?
Hvis du har gutt og jente fra før merket du forskjell på hvordan du følte deg?
Er det sant at man med gutter craver salte ting men med jenter søte ting? :p
Jeg har bare vært gravid en gang før og det var med en gutt ❤️ da ble jeg kvalm rundt en uke etter positiv test og var kvalm hele døgnet ca første trimester også kom en intens og kraftig hodepine, vondt bekken, mye kynnere osv <3:)
Jeg cravet ingen ting og var ingen ting jeg ikke ville ha heller :p
 
Dette er bare for gøy altså!!! :D

Jeg har fra tidligere en sønn og jeg ikke fant ut at jeg var gravid før 11+4, jeg hadde så og si ingen symptomer frem til den tiden og etter det ble jeg egentlig bare trøtt, og fikk helt syke cravings på oliven :hilarious:

Det jeg nå undrer på - siden mange sier at man blir dårligere av å bære jenter enn gutter - er om dere med sønner hadde noen tidlige symptomer?
Ble dere kvalme tidlig i svangerskapet ?
Hvis du har gutt og jente fra før merket du forskjell på hvordan du følte deg?
Er det sant at man med gutter craver salte ting men med jenter søte ting? :p


Jeg har en gutt på 5 å en jente på 3år. Når jeg gikk gravid med gutten min hadde jeg mindre symptomer, var så og si ikke kvalm, kun om jeg gikk for lenge uten mat hadde veldig lite symptomer de første mnd. Når jeg gikk gravid med jenta mi var jeg mye mer kvalm, starta med å spy i en uke i strekk før positiv test, å skikkelig svimmel. Når jeg gikk gravid med han så visste jeg at det var en gutt i magen, mens med jenta mi hadde jeg ingen følelse på om det var gutt eller jente :) også var det to heeelt forskjellige mager, med han var magen langt nede å stakk rett ut med hun satt magen høyt og var mer avrundet:happy:
 
Dette er bare for gøy altså!!! :D

Jeg har fra tidligere en sønn og jeg ikke fant ut at jeg var gravid før 11+4, jeg hadde så og si ingen symptomer frem til den tiden og etter det ble jeg egentlig bare trøtt, og fikk helt syke cravings på oliven :hilarious:

Det jeg nå undrer på - siden mange sier at man blir dårligere av å bære jenter enn gutter - er om dere med sønner hadde noen tidlige symptomer?
Ble dere kvalme tidlig i svangerskapet ?
Hvis du har gutt og jente fra før merket du forskjell på hvordan du følte deg?
Er det sant at man med gutter craver salte ting men med jenter søte ting? :p
Tror det er mest ‘tøys’ egentlig, men morro da:) Jeg er gravid med nr.6 nå, og har tre jenter og to gutter fra før. For min del har iaf svangerskapene vært veldig like unntatt at jeg var ekstremt kvalm med oppkast med nr.5 (gutt). Førstemann var også gutt, men da var jeg knapt små-uggen;) Kanskje jeg som er annerledes? Jeg har iaf ikke peiling på hvem som gjemmer seg i magen nå heller:hilarious: Spent på å finne det ut etterhvert! :joyful:
 
Jeg har jente fra før, og da var jeg absolutt ikke kvalm eller dårlig i det hele tatt!! Kunne fint gått 20 uker uten å merke det, tror jeg. Mista jo mensen, men utenom det var jeg nokså fin i formen :) fikk sent mage også!

Denne gangen er jeg helt utmattet. Kjempekvalm og kaster opp/brekker meg hver dag. Veldig emosjonell, og kan ikke lengre bruke dongeri-buksene mine uten å få vondt. 8+0 i dag
 
Sniker litt fra oktober :)

Jeg er jentemamma, var ikke kvalm og cravet ikke søte ting :p Jeg cravet mer friske ting og salte ting og mistet søtsuget helt før jeg kom godt over halveis:rolleyes: Så det er nok ganske tilfeldig! Kan godt henne det skjuler seg en liten jente inni der likevel :D
 
Jeg har to jenter og en gutt. Jentene ga med bekkenløsning og var litt uvel. Gutten ga med ingen symptomer til å begynne med og ingen bekkenløsning. Så vet at det er gutt denne gangen også. Har bestandig hatt rett på kjønn :)
 
Jeg har to gutter fra før, og har hatt tidlige symptomer på kvalme osv begge ganger. Og jeg hadde ikke munchies på salt, men på søtt. xsmile5
Dette tror jeg ikke har noen sammenheng med kjønn what so ever. ;) MEN, det hadde vært gøy om det var sånn!
 
Jeg har en gutt og da var jeg sånn som nå: kvalm døgnet rundt i første trimester, veldig sensitiv på lukter og lite matlyst. Spent på om det er en gutt til eller om det bare er sånn jeg er når jeg er gravid :happy:
 
Jeg fikk Gutt først, og føler det svangerskapet var helt fantastisk. Kunne ikke fordra sjokolade i svangerskapet med han og kvalmen startet litt når jeg var 7+0, men kvalmen var til å holde ut:)
Dette svangerskapet er veldig annerledes enn så lenge hvertfall(er 6+2 i dag), så spent på om det er en jente inni magen, eller om det bare er to forskjellige svangerskap:p
 
Jeg fikk gutt for 11 år siden. Kastet opp til jeg var 32 uker på vei, hadde enorm luktesans som førte til mer oppkast, bekkenløsning, tidlig kynnere og svangerskapsforgiftning. Var et forferdelig svangerskap:facepalm:
 
Jeg har en jente fra før. Hadde et veldig fint svangerskap da, og var veldig lite dårlig. Jeg var veldig innstilt på at det skulle bli gutt (vi visste ikke før hun kom), da alle sa at med god form var det ofte gutt.

Denne gang er formen verre. Mer kvalm og konstant trøtt. Så mulig det er omvendt med meg da og at det blir gutt når jeg er i dårligere form. Vi får se. Har ikke tenkt å vite kjønn før fødsel denne gang heller.
 
Sniker fra oktober

Jeg har én gutt og to jenter fra før, og svangerskapet med guttungen var på et vis det enkleste. Men jeg tror grunnen til det var at det også var mitt første barn, så jeg hadde tid til å hvile når jeg trengte og kunne ta hensyn til meg selv. Merker jeg blir kvalmere av å anstrenge meg, og jo flere barn - jo mer anstrengelser.

Jeg har vært kvalm alle fire gangene, men har ikke spydd med de to jentene mine. Spydde med guttungen, og spyr nå. Tror jeg venter jente om jeg skal gjette.

Har hatt cravings på sure ting samtlige svangerskap, halsbrann samtlige svangerskap og aversjon mot søte ting under samtlige svangerskap.

Så her er egentlig alt åpent. Hovedplagene har variert ved hvert svangerskap. Med første var det verste halsbrannen. Med nr 2 var det bekkensmerter fra h******. Tredje gang var jeg kronisk trøtt, og denne gang spyr jeg som en gris. :hungover:
 
Jeg har jente fra før, og da var jeg absolutt ikke kvalm eller dårlig i det hele tatt!! Kunne fint gått 20 uker uten å merke det, tror jeg. Mista jo mensen, men utenom det var jeg nokså fin i formen :) fikk sent mage også!

Denne gangen er jeg helt utmattet. Kjempekvalm og kaster opp/brekker meg hver dag. Veldig emosjonell, og kan ikke lengre bruke dongeri-buksene mine uten å få vondt. 8+0 i dag

Høres ut som du beskriver meg, jo :laughing002
Kanskje vi er omvendt fra normen og får gutt begge to denne gangen? ;)
 
Jeg har en gutt. Første symptomer var smerter i rygg og mage, så kom kvalmen etter en ukes tid mer. Varte på og av til uke 16 :p første symptomer denne gangen er og smerter, og ble kvalm igår :p så får vi se :)
 
Sniker fra Juli :Heartred Vi har en gutt på 3 år og venter ei lillesøster (uke 27 nå). Svangerskapene har vært helt like, uten noe særlig symptomer noen av de. Var sikker på at det var gutt nå og, men var visst jente :love7
 
Jeg har fire barn, begge kjønn, og har hatt ganske like svangerskap. Femmer’n ser foreløpig ut til å følge i samme spor.
 
Back
Topp