Hei fantastiske jenter! hvordan var/er 2 trimester for deg???

junibebi89

Gift med forumet
Jeg har ikke termin før i juni/juli men jeg sliter mye med masse plager nå i snart uke 10. Jeg er så sliten av kvalmen, uvelheten, vondt i hodet, trøttheten.., er for varm, +++. Så.. jeg hååååpeer så at jeg skal bli bedre å ha hvertfall 2 trimester med litt glede.. hvordan var det for dere? Og vil gjerne ha ærlige svar og.. hilsen sure slitne meg:( og takk for svar..

For meg var 1 trimester helt ok, kun noe kvalme, andpusten og trøtthet rundt uke 7-11.

Kvalmen og trøttheten forsvant på dagen i uke 11 og 2.trimester var helt fantastisk! Fikk masse energi og hadde tilnærmet ingen plager, kun noe halsbrann. Gikk masse på tur, gjorde det bra på jobben, følte meg nesten ikke gravid med unntak av magen som kom snikende og det føltes som livet smilte! :-D
Definitivt det beste trimesteret for meg!

3.trimester er helt ok igjen, begynner å kjenne på tyngden av lillegutt og blir sliten i ryggen hvis jeg sitter lenge stille. Føler meg ukonsentrert på jobben og gleder meg litt til å gå ut i permisjon. (Noe jeg aldri hadde trodd siden jeg elsker jobben min) Ellers får jeg vann i føtter og hendene etter mye aktivitet.

Bare 56 dager igjen nå! Han er hjertelig velkommen og alt er klart hjemme, men håper han kan marineres litt til i magen og venter med å komme ut til året er 2016 :-D

1. trimester var ok. Var litt dårlig tidlig, men det gikk over. Ellers var jeg bare trøtt.
2. trimester var jeg fortsatt trøtt mye, men gikk over litt etterhvert! Syns jeg hadde mest energi mot slutten av 2. trimester og nå i starten av 3.! =) Nå er det mest magen som begynner å bli tung som går utover bekkenet ;)

Jeg har ikke termin før i juni/juli men jeg sliter mye med masse plager nå i snart uke 10. Jeg er så sliten av kvalmen, uvelheten, vondt i hodet, trøttheten.., er for varm, +++. Så.. jeg hååååpeer så at jeg skal bli bedre å ha hvertfall 2 trimester med litt glede.. hvordan var det for dere? Og vil gjerne ha ærlige svar og.. hilsen sure slitne meg:( og takk for svar..

1. Trimester var helt forferdelig for meg.. Dette fordi jeg sleit veldig med ekstrem kvalme. Ingenting holdt seg i magen min, jeg klarte ikke lukten av noen ting.. Ikke engang av mannen min. Det påvirket humøret og dagene mine veldig. Jeg fikk ulike tabletter av legen, men svært få av dem fungerte i lengden. I tillegg til kvalmen var jeg ekstremt trøtt. Jeg sovnet over alt og følte meg aldri opplagt..

Når jeg passerte 4,5 mnd. ble kvalmen nesten borte. Det var utrolig befriende og godt å "tåle" lukten av mannen min, av mat og av andre ting. Ting ble enklere igjen.. Hverdagene føltes bedre.. Helt til jeg begynte å slite med veldig vonde kynnere og bekkenløsning. Etter å ha blitt sykemeldt og å ha begynt i behandling for bekkenet går ting mye bedre :)

Jeg vil absolutt si at siste del av 2. Trimester og første del av 3. Trimester har vært best :)

Jeg håper kvalmen din går over raskt og at du føler deg bedre snart!! :)

Her var også siste del av andre og første del av tredje best:)
Hadde hyperemesis i første som varte litt ut i andre. Også bekkenplager som kom snikende. Men en periode var jeg helt fri for kvalme, før den kom tilbake for noen uker siden. Men den periode har bekkenet vært bedre.
Nå er formen veldig varierende fra dg til dag. Men skal ikke klage når jeg har hver dag til å slappe av litt på hvis jeg trenger det:)

Sleit en del i 1 termin men i det jeg passerte 3 mnd gikk alt med knusende ro. Nå i 3 termin sliter jeg bare med halsbrann og det er ingen ting.. kanskje bare irriterende :) vi for håpe at du blir bedre når du kommer inn i 2 termin:)

Sleit en del i 1 termin men i det jeg passerte 3 mnd gikk alt med knusende ro. Nå i 3 termin sliter jeg bare med halsbrann og det er ingen ting.. kanskje bare irriterende :) vi for håpe at du blir bedre når du kommer inn i 2 termin:)

Tuusen takk!! Jeg håper håper virkelig det!! :) masse lykke til videre til deg og dere♡ du har kommet langt:)

Back
Topp