Hei (er ny )og trenger synspunkter :)

Leeno

Forelsket i forumet
Hei. Da sniker jeg meg inn her til dere jenter.. Er 5+4 og i lykkerus! :)

Jeg er gravid igjen (endelig) :) Har verdens herligste gutt på snart 4 og har prøvd lenge nå på å gi han en bror/søster. Har gjennomgått 3 SA og i høst en alvorlig graviditet utenfor livmoren. Endte med blålys til sykehus og rett på operasjonsbordet. Mistet nesten 3 liter blod og ene egglederen. TØFF OPPLEVELSE.
Alle gangene har jeg vært ca 10 uker på vei.

I morgen skal jeg til legen og håper han sykemelder meg frem til uke 11 i allefall (er butikksjef og jobber alene hele dagen - krever sitt)
Er dette for mye å håpe på eller mener dere at jeg bør "ligge lavt" noen uker?
Trenger noen andres synspunkter! :)

Gratulerer til dere alle sammen - vi går en fin tid i møte og jeg krysser fingre og tær for oss alle!! :)

syns det aller første du skal tenke på er deg selv.....Med den historikken du har og din frykt ,syns jeg du skal prate med legen din.

Gratulerer med spiren! Håper den velger å bli i ni måneder. Jeg synes det er veldig rart hvis du ikke får sykemelding. Her har det gått galt to ganger etter hverandre og når jeg ble gravid igjen nå ble jeg sykemeldt med en gang. Legen mente det ikke var nødvendig å ta noen sjanser. Ta vare på deg selv. Jobben er der om en måned eller to også :-)

Hei, jeg synes også du skal tenke på deg selv! Lykke til, krysser fingre og tær for oss alle jeg og!!!

Gratulerer så mye :) Koselig at det endelig klaffet for dere!

Du MÅ ta vare på deg selv og ikke akseptere noe annet enn sykemelding!

Har du blitt utredet for Leiden mutasjon? Jeg mistet to ganger i uke 9 pga det. Krysser fingrene for deg!

Hva er Leiden mutasjon for noe?? Har ikke hørt noe om dette.
Men har vært på utredning hos gyn, der alt så bra ut. Hvor grundig det var vet jeg ikke helt.. Er det noe spesielt du må gjøre/ikke gjøre? Behandlinger eller medisiner?

Ble sykemeldt en mnd nå i dag og er lettet over det!! :)

Leiden sjekkes med en blodprøve. Det kan være årsak til aborter da det gir en økt risiko for blodpropp til og i morkaken. Siden du har mistet så mange ganger burde det vært utredet synes jeg da... Må gå på sprøyter og tabletter gjennom hele svangerskapet ja..

Har ikke fått beskjed om noe sykdom, men jeg tar blodfortynnende tab. hver dag og sånn gele som skal sprøytes inn "der nede".
Har hørt av flere at dette er de vanlige tingene en gyn. skriver ut etter flere SA/ EXU.

Håper uansett at det gjør nytten denne gangen - er første svangerskap jeg bruker det. :)

Back
Topp