Hei... Dere som er sykemeldt med rygg/bekken smerter

Juras

Forelsket i forumet
den siste uka har jeg begynt p kjenne det så veldig i ryggen/korsryggen, det stråler liksom nedover halebenet og rumpa.. Jeg har en jobb hvor jeg står oppreist i 8 timer, uten mulighet til pause for å sette meg ned (annet enn gulvet, men det er et helv** å  komme seg opp) 
I tillegg fpr vi inn ca et halv tonn med varer hver uke, og det er jo klart det er belastende. Har ikke snakket med legen om det ennå, skal på kontroll om en uke. Men jeg er redd for at det virkelig skal skjære seg om jeg fortsetter. Nå har det vært ferie en uke, men jeg merker det like godt nå.
Spørsmålet er, er det veldig dumt å sykemelde seg, eller er det bedre å bare jobbe imot det, så ordnet det sg? har aldri hatt ryggproblemer før, og sist så jobbet jeg 100% til uke 37.. 

Skammer meg hvis jeg må sykemelde meg allerede nå :/

Jeg syns du skal snakke med legen din. Det er uansett ikke noe å skamme seg over, det er mye mer kjedelig å angre resten av livet for at du ikke hørte på kroppen din i 9mnd...
Svangerskapsplager er ofte midlertidige, men hvis man overser de kan de fort bli permanente, spesielt rygg/bekkenplager.

bekkenplager kan bli en plage for livet hvis du ikke tar hensyn til det, det kan bli noe som er der permanent! Hvis det ikke er mulighet for tilrettelegging, er det fint om man i hvertfall kan få noen prosent i sykemelding? Prøve seg frem til hvor mye kroppen din takler at du jobber... 

Som frøken muffin sier, det er mye verre å ikke lytte til kroppen sin! Det vet jeg alt om!! Slitt med bekkenet de siste 3 årene nå, på grunn av at jeg presset meg gjennom to svangerskap med mye plager uten å ta hensyn når kroppen varslet fra..
Snakk med legen din!

jeg ville snakket med legen om d, prøvd redusert og evt. Fysio. jobber selv 50% pga kvalme,mn må nok fortsette med d pga av bekken plager....spesielt på høyre side, stråler fra bekkenet og nedover i beine, problemer med å ligge og kan ikke gå lange turer. Må jo ta hensyn til snuppa på 2, så vil ikke bli verre... Noen som vet om egenandel på fysio også dekkes hvis d er på grunnlag av sv.skap?

*håpepå* skrev:
jeg ville snakket med legen om d, prøvd redusert og evt. Fysio. jobber selv 50% pga kvalme,mn må nok fortsette med d pga av bekken plager....spesielt på høyre side, stråler fra bekkenet og nedover i beine, problemer med å ligge og kan ikke gå lange turer. Må jo ta hensyn til snuppa på 2, så vil ikke bli verre... Noen som vet om egenandel på fysio også dekkes hvis d er på grunnlag av sv.skap?

Egenandelen dekkes hvis det spesifiseres på henvisningen at du har bekkenløsning med gangvansker. Gangvansker MÅ nevnes;)

milomon skrev:

*håpepå* skrev:

Egenandelen dekkes hvis det spesifiseres på henvisningen at du har bekkenløsning med gangvansker. Gangvansker MÅ nevnes;)

Sånn å forstå. Takk for svar:-)

1 ikke skam deg! men lytt til kroppen..
er som de andre sier det kan ofte være midlertidig, og dersom du presser deg så kan du være plaget med det resten av livet...:/ jeg måtte selv si stopp, men er nå 50% i jobb igjen, å det mener både legen og kiropraktoren skydes at jeg lyttet til kroppen og sa stopp  lykke til

Back
Topp