Hei damer :)

lysengeln

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Hei, nå er det jaggu lenge siden jeg har vært innpå her :s
Vi har hatt vårt å slite med, så derfor har jeg ikke hatt tid til mye data rett og slett :(

Men nå er vi lysere tider imøte :)

Kan jo fortelle litt om hvordan det går med oss og lille elgen vår :)
Han er nå 8mnd, ble det nå på søndag og er blitt stoor :D
Han veier 9730g, 73 cm lang blitt.
Vi sliter fremdeles litt med nattesøvn, da han SKAL ha flaske på natten enda.
Ellers så er han en blid og fornøyd gutt som sjarmerer alle.

Vi har nå vært inne og ute av sykehuset på Levanger ganske jamt de siste mnd, med sjekk av hodet og hjertet på han. Han har ifl en lege "ett spesielt" hode. De har vært redde for for mye veske i hode, og derfor er han jamt inne å sjekker dette, da de er usikre på om de må ta ut noe veske, pga trykk.
Hittil har han berget helt fint :)
Han har og ett lite hull på ene hjerteklaffen, som vi og har sjekket flere ganger, men sist sjekk, hos en spesialist så fikk vi høre at det er bare en liten kosmetisk feil, ikke noe farlig, som de trodde ei stund.
Så da skal ikke sjekke hjertet igjenn på 2-3 år :) Noe jeg er VELDIG fornøyd med :D
Både jeg og pappaen var ganske så lettet.
Nå skal han inn neste uke på CT-røntgen av hodet, og der er vi og veldig spente, for det er den avgjørende undersøkelsen: blir det flere, eller veskeuttak, eller blir det beskjed om at alt er okey? :)

Ellers så har vi resterende i familien kommet finfint inn i rutine på at vi har baby igjenn :)
Nå driver mannen på å barnesikre alt her, siden han har begynt å krabbe nå :)
de 2 eldre søskene forguder lillebroren sin masse, men er nok litt søskensjalu av og til, men ikke så mye at det er noe å gjøre med :)

Ellers så lurer jeg på hvordan det går med dere?
Har alle det bra? Babyene er sunne og friske, og vosker fint? :)

Jeg må jo si att jeg har savnet samtalene her mye :D

Klem fra Stina (sotengeln), og elgen, Jan-Einar :)
 
Heiiiiiiii!

Såå hyggelig å høre fra deg :)
Da skjønner jeg at dere har hatt litt å stri med ja. Får virkelig håpe at prøvene viser at alt er okey. Og veldig godt å høre at hjertet er ok. Kan ikke forestille meg hvordan det må ha vært for dere med en sånn beskjed. Jeg kan jo begynne å gråte bare ved å tenke på alt som er fælt her i verden...men og faktisk gå igjennom no sånt...

Jeg er mamma til lille Nora på 8 mnd og 1 uke. Hun er ei lita jente 6,6 kg og 64 cm lang. Hun er svært tålmodig og klager aldri ( nesten ). Hun er så blid og har øyne som virkelig stråler. Hu har den siste mnd lært seg og krabbe og å reise seg opp, så nå er det travelt både morgen og kveld. Helt herlig:)

Vi solgte leilighet i Oslo, kjøpte oss hus i Tønsberg, pakka og flytta sånn ca rett oppi fødselen. Jeg lå feks 3 timer alene med rier på sykehuset, fordi mannen måtte gjøre klar leiligheta til fotografering dagen etter :) Godt den tida er over for å si det sånn. Haha-!

Velkommen tilbake :)
 
Haha, ja kan tenke meg at det måtte være litt slitsomt oppi fødselen, og første tiden etterpå :)
Gratulerer så mye med hus :)
Ååh, så lita tulle du har :D men så artig att hun står og har det travelt :D
De sier at når babyene har det travelt i utviklingen, så er det pga att de skal være til minst bry, når neste kommer rett etter ;) hihi :D

Ja har vært litt tungt, sånn som nå ikveld, for nå ringte sykehuset og fortalte oss at neste uke på CT-røntgen, så må lillingen i narkose..
Og det er jeg helt ærlig ikke så begeistret for :/ Noe beskymret rundt narkose..
Men ellers så er jeg irritert idag og pga flytting av min time på sykehuset, som var opprinnelig samme dag, så nå må jeg enda flere turer til Levanger før jul :/
Liker ikke å kjøre langt alene :p

Men ellers nå så er alt på topp, har en mann som tok seg av guttungen, og de 2 eldre søskene etter "nyheten" kom, siden jeg ble ganske så satt ut :p
 
Så kjekt med en oppdatering:) tenkt på dere innimellom..ikke bare bare når ikke alt er "normalt"..er liksom ekstra skummelt når d er noe med hjertet og hodet..høres jo egentlig ut som det går bra bare litt ekstra oppfølging?
Masse lykke til med narkose..uff jeg kan tute bare ved tanken!
Her vokser knøtt fint- ligger sånn midt på treet med sine 8400g og 71cm:) ikke søskensjalusi da yngste storebror er 14 år hehe..

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Heisann! Så koselig innlegg, kjekt å høyre korleis det går med andre! Uff, får vont i mammahjerte av å tenke på korleis dåke må ha hatt det med all usikkerheten :( så bra det ikkje var noko med hjerte og masse lykke til på ct! Nei ikkje noko kjekt med narkose stakkar :(
Her er vetleguten blitt 8 1/2 mnd, det går så utrulig fort! Han er rundt 8 kg og 71 cm. Siste mnd har han lært seg og krypa og stå. Han står og står og står og klatrer på alt han kjem over! Han er ein utrulig blid unge, har vore veldig lite skriking. Vi slit litt med å sovne, han treng puppen for å sovne og det går gjerne ein time frå eg legg han til han søv. På dagen søv han veldig lite, så eg har lite tid til andre ting.
 
Ups der kom eg vist borti send knappen!
Koser meg skikkelig med å være i permisjon, og har bestemt meg for å vere heime til januar. Har ikkje fått barnehageplass då heller, så blir nok bare deltid då også. I morgon reiser vi til syden! Gleder meg, men og veldig spent på korleis det blir med vetleguten :)
 
Så fint å lese om hvordan dere har det, alle sammen!
Så tøft det må være med turer ut og inn av sykehus med baby. Forstår godt bekymringer du har.
God nyhet at det går bra med hjertet!!!

Jeg har en liten gutt på 7 mnd, som åler rundt i hele huset, reiser seg opp og er helt med. Veldig aktiv krabat vi har fått. Han er nummer tre og synes nok han må opp og fram for å holde tritt med storesøsknene sine ;-)
 
Heihei:)

Har en som snart blir 8 mnd. Han er 9490 tung og 69 lang ve forrige måling. Han er blid of fornøyd og snur og åler seg overalt. Begynner å vil reise seg-men bare i badebalja! :p ellers er han etter boen kontroller "friskmeldt" for fødselsskaden erbs parese :)

Med meg er det verre med. Har bært i MR som påviste halebeinsbrudd med hevelse og ingen antydning til at det vil gro så venter på time hos ortoped.

Sliter og med fødselsdepresjon og selvmordstanker (ønsker) med spesifikk plan. Men har sålangt greid holdt meg i live. Har prøvd zoloft men den gjorde meg verre så har sluttet. Har veldi vansker for å glede meg over ting, hendelser eller folk. Syns ikke det virker som at jeg har følelser og merker jeg distansiserer meg mot alle :-( meb får til å håpe på at jeg skal bli meg selv igjen!:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Vært på ct nå? Håper det gir dere svar og bare gode svar;)

Vi er på Kypros nå, skal være 3 uker tilsammen. Hjem igjen neste fredag. Koser oss masse, begge guttene våre elsker å bade:D lillebror har blitt litt forkjøla nå, sikkert aircondition... så han får ikke bade så mye nå.
Før vi reiste så veide han 9670g og var 69cm, stor gutt:) veldig glad i mat;) han er en blid og fornøyd gutt, forguder storebroren:)


Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app
 
Justair: Det var synd å høre :/
Får håpe at du blir bedre etterhvert, og god bedring :)
depresjon er ikke noe å tulle med. Hadde det selv etter barn nr 2, og sleit i 2 år før ting gikk oppover igjenn.
Ikke for å skremme deg altså, det var bare min opplevelse :) Og alle er vi jo forskjellige :)

Jc: Nei vi fikk timen utsatt så vi skulle slippe 2 turer til Levanger, så skal ikke inn før 9/10 ;)
Noe jeg er fornøyd med, for da kan far være med :)
Og da skal gutten på CT, og jeg til rauvmatalog(?), usikker på hvordan det skrives :p
Da skal jeg endelig sjekkes for gikt, så den er jeg spent på.

Men er nok enda mer spent på minielgen da. Han er viktigere føler jeg :)
 
Back
Topp