Hei damer, jeg sniker litt (tilhører feb 11)

annabanana og gullguttene

Flørter med forumet
Måtte inn og snike litt her for å se hvor langt dere er sånn ca. I fjor på denne tid gikk jeg selv med de gode sommerfuglene i magen og håpet på at den lille spiren skulle klamre seg fast og bli til en nydelig baby...og gjett om da, 16 februar ble verdens fineste lillegutt født og nå løper dagene nesten fra oss her. Han vokser alt for fort syns jeg, noen dager skulle jeg veldig gjerne hatt en pauseknapp hehe.

Ønsker dere masse lykke til på veien mot målet i februar og håper alle får oppleve livets største glede utpå nyåret igjen :)

Så koooselig :) Håper virkelig vi alle får bli her og få møte de små gullene i magen :)

Takk! :-)

Kanskje dere februarjenter kan lage en liste over hva man trenger og ikke trenger når man blir februarmamma?

Jeg oppdaget at det var to ting som gjalt:  ull i alle fasonger og en god varm vinterpose. Jeg lagde min selv og den var varm og god slik at poden kun trengte å ha ulltrøye og strømpebukse på seg på de varmeste dagene og på de kaldeste hadde jeg en ekstra ulldress utenpå. Han sov i body og strømpebukse på nettene under en god dyne.

Til deg selv: ammeinnlegg av merinoull er virkelig til å anbefale, sammen med noen gode papirinnlegg som du kan bytte ut etterhvert.

Stelleprodukter er oppskrytt, du kommer langt med en god stellesalve og en flaske olje. Gode gaskluter til vask er et lite must har jeg funnet ut og du får aldri nok gulpekluter.

Handleliste til babyen:
4-5 sett ullundertøy (de tørker på et par timer om du vasker de opp og henger de på badet)
2 ulldresser (kan anbefale dressene fra name it)
1 god vinterpose (sy gjerne en selv om du har orken)
1-2 ulltepper (sett strikkeglade sjeler i sving)
2 ulluer i forskjellig tykkelse (også disse kan strikkes av ivrige sjeler, hvis ikke så har bånnsull mange gode)

Vanter er omtrent umulig å få tak på, så har dere noen som kan strikke så sett de i gang.

annabanana og gullguttene skrev:
Jeg oppdaget at det var to ting som gjalt:  ull i alle fasonger og en god varm vinterpose. Jeg lagde min selv og den var varm og god slik at poden kun trengte å ha ulltrøye og strømpebukse på seg på de varmeste dagene og på de kaldeste hadde jeg en ekstra ulldress utenpå. Han sov i body og strømpebukse på nettene under en god dyne.

Til deg selv: ammeinnlegg av merinoull er virkelig til å anbefale, sammen med noen gode papirinnlegg som du kan bytte ut etterhvert.

Stelleprodukter er oppskrytt, du kommer langt med en god stellesalve og en flaske olje. Gode gaskluter til vask er et lite must har jeg funnet ut og du får aldri nok gulpekluter.

Handleliste til babyen:
4-5 sett ullundertøy (de tørker på et par timer om du vasker de opp og henger de på badet)
2 ulldresser (kan anbefale dressene fra name it)
1 god vinterpose (sy gjerne en selv om du har orken)
1-2 ulltepper (sett strikkeglade sjeler i sving)
2 ulluer i forskjellig tykkelse (også disse kan strikkes av ivrige sjeler, hvis ikke så har bånnsull mange gode)

Vanter er omtrent umulig å få tak på, så har dere noen som kan strikke så sett de i gang.

Takk for fine råd.. ! Har en vinterbaby fra før.. ! Men vi anbefale folk ög ikke kjøpe inn masse ull med en gang.. Ofte reagerer små babyer på ull og da er det dumt og ha brukt masse penger på det... Min lille fikk eksem av ull så vi brukte bomull innerst. Ulldresser og sånt er uansett gull!! :))

Det er mange barn som ikke tåler ull mot kroppen - så vent med å hamstre til babyen er født!!

Back
Topp