Hei alle som prøver å bli gravide

katrin

Betatt av forumet
Et godt råd for å bli gravid er å følge kroppens syklus..
Det er ALLTID 14 dager før neste mensen, uansett lengde på syklusen..

En annen ting er at når du er ferdig med mensen, følger du med på utfloden, helt til den blir "slimete- seig" som at den kan dras ut i tråder..Det er det som kalles eggløsningsslim og det er da du har eggløsning,, du merker dette slimet 1-2 dager før du har eggløsning..

For å være sikker på dette slimet kan du ta vanntesten; ta slimet oppi et glass rent vann..skiller slimet seg er det bare vanlig utflod du har.. Vil den holde seg i fast form er det eggløsningsslim du har..
Ser ut som slimet fra et ukokt egg..

Det slimet hjelper sædcellene til å svømme og komme fortest mulig fram til egget som ligger å venter på å bli befruktet..

Er det ikke sprøtt hvordan den fantastiske kroppen vår er laget??

Lykke til, og det blir snart deres tur også :-))

Klemmer fra Tinka ¤¤¤
 
Jeg lurer på en ting da Tinka....det eggløsningsslimet...kommer det ut av kroppen(Unskyld språket...)i truseinnlegget el må vi opp i skjeden for å kjenne etter?
 
Det kommer ut fra kroppen, slik som utfloden gjør..Så når du tørker deg og det ligger på toalettpapiret, kan du putte det i et glass rent vann..for å sjekke konsistenten..


Ønsker deg masse masse lykke til,, og håper du får en liten spire i magen snart :-)))
 
tusen takk for en liten piff til oss som prøver [;)]

Det å endelig bestemme seg for å prøve å bli gravid er en prosess i seg selv, men når man endelig bestemmer seg og det ikke skjer noe er vanskelig å ikke stresse Man tenker ikke over at det kan hende at man ikke kan bli gravid. Jeg har en gutt fra før, men det har ikke samboeren min.

Klart man skal følge kroppens syklus, men når det står på ser man at man plutselig får det litt travelt. Selv om det ikke er tilfelle, det er ikke så lett å stoppe opp å la det skjer skje. I alle fall ikke når man har prøvd en stund, men det å slappe av er vel den beste medisin. Men i alle fall jeg har en tildens til å tenke det verste [:@] selv om det er domt!

Men jeg har pågangsmot, men skulle bare ønske at den sabla testen kunne bli positiv snart [:D], men den som venter på no godt venter ikke forgjeves...sier dem som vet best..hehe!

Ha en fortsatt fin dag

Kathrine



 
Heia Trine82 [:D]

Ja man lærer når man sitter og trøkker litt [;)]

Men har fulgt gode tips & oppskrifter åsså da, skal ikke ta all æra aleine...tjiihii!

Snakkes!

Ps..hadde mareritt i natt, drømte om TR [:@][:'(][X(]

Klem fra Kathrine




 
hei,her var det mange gode råd.

men jeg vil bare si at det med di 14 dagene ikke stemmer,har trodd det selv lenge å til og med legen sa at ja,det skulle være det.

men det stemmer altså ikke.ut i fra egne erfaringer.
 
Lykke til til dere alle som prøver!
Skal krysse fingrer å tær for dere[:)]
 
Nei, det er IKKE alltid 14 dager før neste mens.

Det er et fast antall dager før neste mens. Den tiden varierer svært lite fra syklus til syklus for en kvinne. MEN DER VARIERER FRA KVINNE TIL KVINNE! I snitt for kvinner er denne tiden 14 dager. Det mest vanlige er mellom 12 og 16, men alt fra ti til atten dager er normalt.

Det er altså IKKE alltid 14 dager før neste mens. for noen er det det. Men for andre er det alltid 12 dager før. eller alltid 18 dage før. Det er ikke alltid 14. Ikke for alle.
 
Det er ALLTID 14 dager før neste mensen, uansett lengde på syklusen.

Det er nok ikke alltid sånn, men oftest. Man kan ha kort lutealfase. Det regnes som et problem når den er på 9 dager og mindre. Da rekker ikke slimhinnene i livmoren å bli tykke nok og det kan være vanskelig for det befruktede egget å feste seg. Om man strever med å bli gravid, kan man finne ut om man har kort lutealfase ved å tempe eller måle LH-stigning. Jeg har syklus på 29 dager, og likevel lutealfase på kun 12 dager, ikke 14.
 
Back
Topp