Hei alle sammen!

Rbaby2

Blir kjent med forumet
Da kan eg melde meg inn her eg også [emoji16] 5+2 i dag og termin 16.09.18 .. Hadde en MA helt i begynnelsen av November så eg klare ikkje heilt å glede meg enda [emoji53] Noen som har opplevd MA før så vet hvilken oppfølging eg vil ha rett på?

Jeg har hatt 2 SA og får ingen ekstra oppfølgning. Mener man ikke har krav på det før man har mistet 3 ganger... [emoji53]
men kan jo selvfølgelig hende det er annerledes oppfølgning etter MA enn SA da[emoji4]

Gratulerer

Tror ikke du har rett på noen spesiell oppfølging med "bare" en abort fra tidligere, men det kan avhenge litt av når aborten skjedde og forløp etc. Ville snakket med legen og hørt.

Jeg tror ikke du har krav på noen ekstra oppfølging, men du kan jo be om det! Jeg ba om tidlig ultralyd pga ma og spontanaborter. Jeg sa at det slet veldig psykisk på meg når jeg fikk vite at jeg hadde gått 5 uker med dødt foster i magen. Han forstod det og sendte henvisning til gynekolog. De bestemmer hvor ofte jeg får ultralyd fra uke 7. Må nok betale noe, men sikkert mindre enn å ta privat ul.

Tusen takk for svar :) så trist å høre at dere har opplevd dette mer enn en gang[emoji173]️

Back
Topp