Hei alle sammen!

Iselin2

Forelsket i forumet
For ett par dager siden skrev jeg ett innlegg om tannverk.
Jeg har fortsatt tannverk, på 6 dagen. Har fått penicilin, en ny en (den jeg fikk først var ikke den beste mot akkurat det), og idag var jeg hos tannlegen igjen og skrapte ut størkna blod og betennelse. Betennelsen har satt seg helt ned i kjeven, og smertene ville sitte i hvertfall ett par dager til..
Magen min er helt ødelagt etter ei helvetes (snart) uke med mye smertestillende. Så nå vet jeg ikke lenger hva som hjelper..
Noen her inne som har noen råd?
I hus har jeg Ibux 200mg, Pinex 500mg, Voltarol 250mg og flytende Paracet. Jeg vet ikke hva jeg kan ta sammen, og hva jeg ikke skal ta sammen..
Jeg ønsker meg så sårt ei god natts søvn, så jeg kan våkne uthvilt og fri for hodeverk hvertfall..
Jeg er stort sett våken hver eneste time gjennom hele natta. Og barn driter i om jeg er sliten:p Jeg er dagmamma på dagtid, pluss min sønn på tre år, så er liksom ikke rolig heller på dagtid, og jeg vil ikke si meg selv syk..

Så jeg tar imot hjelp/tips med stooort takk og et smil:D

Mamma's lille bajas ❤️

God bedring :-)

Ville ringt apoteket/legevakten å hørt med de hva du kunne kombinere. Pluss jeg ville kjøpt idoform for magen i morgen. Hjelper på magen..

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Min dypeste medfølelse:( Det høres skrekkelig ut! Har ingen anelse om kombinasjoner men biola er liker godt som idoform. Det har du kanskje i hus :)

Huff, høres vondt ut :-(
Flytende paracet vil kanskje virke om du smører det rett på der det er vondt?
Det vet jeg funker på barn med tannfrembrudd iallefall.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Prøv dentinox:oops: jeg hadde tannverk fra h**** smurte på dentinox og det lindra faktisk litt.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg fikk i alle fall beskjed etter at jeg trakk en visdomstann om at ibumetin var det beste virkemidlet mot tannpine, og det stemte godt her. Jeg kunne ta opp til 600 eller 800 mg kombinert med en paracet, men jeg fant ut at den paraceten ikke gjorde det helt store utslaget for meg.

Jeg vet ikke hvordan betennelsen kjennes ut i forhold til tannsmerte, men det var grusomt hos meg. Jeg fikk råd om å ikke la pillene gå helt ut før jeg tok nye, og det erfarte jeg også at det hadde de rett i, våknet av intense smerter om natta, så jeg begynte å ha alarm på for å kunne ta nye piller mens jeg sov.

Det kan være lurt å kontakte apotek for å spørre om råd der ja, og de beskjedene jeg har fått er jo i en litt annen situasjon enn den du har gående nå.

God bedring i alle fall!

ibux er gull for tannverk, og du kan fint ta 2 tabletter på en gang. For magen - som jeg antar er hard pga smertestillende, anbefaler jeg duphalac-olje. Det får du på apoteket, og hjelper avføringen lettere gjennom tarmen. Gull når man må ta mye smertestillende. :)

Blande ibux å paracet er det eneste som hjelper mot tannverk her. Fikk det anbefalt av tannlegen

Sent from my LT26i using BV Forum mobile app

Snakka med apoteket ca 10 ganger di siste dagene, å har kun fått beskjed om at ibux 400mg eller paracet/pinex 500mg er det jeg får kjøpt uten resept. Og jeg kunne ta en av hver av gangen. Det må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har hørt på, for å gå med smerter som dette over lang tid unner jeg ikke min værste fiende en gang.. Egentlig er det lite som faktisk fungerer helt, det jeg har prøvd til nå hvertfall. Fikk paralgin forte på fredag, men det er tomt..
Har nå tatt pinex og voltarol for det vet jeg at jeg kan kombinere. Pluss antibiotika.
Dentinox har jeg faktisk brukt! Det hjelper bare i ett minutt da, men det er ett himla godt minutt!!:p

Betennelsen sitter helt nede i kjeven, i selve "hålet" og rundt hålet. Det dundrer konstant. Jeg vil heller føde hver eneste dag i en mnd enn dette!

Takk for svar, støtte å tips! :D

Mamma's lille bajas ❤️

Dette høres kanskje helt bak mål ut, men når jeg har tannpine så bruker jeg i tillegg til smertestillende, nellikstenger/nellikspikere. Jeg tar vanlige nellikstenger og legger ved tannkjøttet nærmest der hullet er. Tar en dæsj med så mange stenger/nellikspiker jeg føler jeg trenger for å dekke det vonde området. Nesten som å putte på plass snus liksom :p

Greia er at nellik inneholder noe bedøvende som faktisk hjelper. Det lukter faktisk også en sånn tannlegelukt av det, fordi bedøvelsesmiddelet til tannleger inneholder noe av det samme som nellik.
Jeg har hatt mye tannpine, og nellik tar toppen av smerten og virker fortere enn piller og er ikke skadelig på noen måte.
Skader ikke prøve det hvertfall! :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Var i tyskland da jeg var så heldig at en av visdomstennene mine brøyt seg gjennom og skulle fram, var jævla vondt det og så kan jo tenke meg at hvis jeg ganger den smerten med 100 eller mer nærmer jeg meg dit du er.. Fikk kjøpt noe tysk form for ibux som var på 400 mg per tablett og jeg tok to stk hver eneste gang, og det var det eneste som funka.. Og å ta det jevnlig.. Prøvde å ikke overskride anbefalt dagsdose altså, men det gikk ned to nye så fort jeg begynte å kjenne det gjorde vondt igjen pga virketid :p såå jeg hadde antakeligvis kjøpt ibux 400mg og tatt to stk. Hele tia :p paracet er bare tull og funker jo ikke i det hele tatt med mindre man tar 500mg *2 hver gang man skal ta det.. :p hvertfall hos meg da .. Eller så kan du jo prate med legen igjen og forlange resept, det hadde jeg og ratt gjort :p er ikke glad i å hive i meg smertestillende, men jeg gjør heller det enn å ha vondt asså.

Sent from my iPhone using BV Forum

Blande ibux å paracet er det eneste som hjelper mot tannverk her. Fikk det anbefalt av tannlegen

Sent from my LT26i using BV Forum mobile app
Nå er det anbefalt å IKKE blande!:rolleyes:

Viss ikke smertene har roet seg til nå. . Kan du ikke ringe tannlegen og høre om han kan skrive en resept på noe sterkere smertestillende?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vet ikke om du har fått anbefalt å skylle m corsodyl? D hjelper mot betennelser inni munn.

Sikker på at d er bra å ta mye ibux om du blir ødelagt i magen?
Jeg tåler ikke ibux pga magen.
Fikk 600mg ibuprofen da jeg fjernet visdomstanna mi. Var da jeg fant ut at jeg ikke tålte ibux.

Da jeg trakk tann sist så fikk jeg resept på ei pakke med 600 mg Ibux av tannlegen, det var det eneste som ville ta smertene sa hun. Blande det sammen med 1 paracet. Funka som fy på meg i allefall.

(og da hadde jeg allerede hatt akutt time hos 1 tannlege som mente at smertene ville gå over hvis jeg tok paralgin forte.. noe det ikke gjorde. Noe mer "behandling" enn resept på paralgin fikk jeg ikke av den tannlegen.. ikke videre fornøyd med han nei)

Var hos tannlegen igjen i går, og han rensa "såret" og la nedi en gasbind liknende sak med bakteriedrepende og smertelindring. Har ikke merket noe til den smertelindringen da men..
Corsodyl har jeg skylt med hele veien, men nå fikk jeg ikke lov mer:p
Hvis ikke smertene er over i mårra ringer jeg tannlegen å får nye litt sterkere smertestillende. I mårra skal jeg være ferdig med antibiotika også, å da skal jo egentlig betennelsen være vekk, men det er den ikke! Kan se hvor på tannkjøttet den er, og det er masse igjen.. Det kjenner jeg forsåvidt også da;)
Idag har det itillegg gått opp til hode, så jeg har dundrende hodepine på toppen av dette her.
Jeg er sååå lei. Nå har jeg gått i ei uke, og regner ikke med jeg er helt smertefri før nærmere mandag.. Skal kysse skoan te naboen når dette er over!! :p
Nå skal jeg forøvrig sette meg i dusjen og sitte der til jeg ikke gidder mer:) ha en fin kveld!!:) satser på at jeg og får det;)

Mamma's lille bajas ❤️

Er det lov å klage mer?:p
Dagen i dag har gått veldig greit. Klart meg med to pinex morgen og to formiddag. Så kom ettermiddagen og nå også kvelden..
Tok ut det gasbindet som tannlegen la ned i "hålet", med smertestillende og bakteriedrepende på. Og etter det har det vært helt jævlig.. Fire ibux 400mg har gått ned iløpet av di siste fire timene.. Men det er liksom ikke så stor forskjell..
Idag har det gått utover guttungen også, da jeg ikke orker å snakke og helst ikke vil gjøre noe fysisk.. Nå sover han, og jeg ligger ved siden av fordi jeg fikk dårlig samvittighet.
Kjenner jeg gleder meg veldig til dette er over, og har ett inderlig håp om at det er det innen i mårra. Noah skal til pappaen sin, og jeg hadde håpt på ei god helg og ikke ei smertefull ei!!
Får rydde å vaske litt (siden det dessverre ikke går fra meg, og det kl åtte i mårra kommer dagbarn hit), og legge meg tidlig idag som i går :)

Mamma's lille bajas ❤️

Dette høres kanskje helt bak mål ut, men når jeg har tannpine så bruker jeg i tillegg til smertestillende, nellikstenger/nellikspikere. Jeg tar vanlige nellikstenger og legger ved tannkjøttet nærmest der hullet er. Tar en dæsj med så mange stenger/nellikspiker jeg føler jeg trenger for å dekke det vonde området. Nesten som å putte på plass snus liksom :p

Greia er at nellik inneholder noe bedøvende som faktisk hjelper. Det lukter faktisk også en sånn tannlegelukt av det, fordi bedøvelsesmiddelet til tannleger inneholder noe av det samme som nellik.
Jeg har hatt mye tannpine, og nellik tar toppen av smerten og virker fortere enn piller og er ikke skadelig på noen måte.
Skader ikke prøve det hvertfall! :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Nellik og Calendula brukes her i gården ved tannsmerter (sliter en del med visdomstennner). Så kan skrive under på at nellik funker :-)

★☆★duppedingsen★☆★

Back
Topp