Hei alle sammen

*Høna*

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Jeg er en gammel bruker på babyverden, men har ikke vært så veldig aktiv siden permisjonen med Benjamin var ferdig for 3 år siden. Jeg ble gravid på Pergotime forrige gang, på 4. kuren. Nå er jeg på 6.kuren, dette blir også den siste.
Så nå skal vi henvises videre til Riksen for prøverør (må ta noen blodprøver pluss mannen må ta sædprøve før henvisningen sendes). Dette blir en helt ny verden for meg, har jo håpet på denne siste hormonkuren, men sjansene for at jeg ender opp i dette forumet er relativt stor.

Jeg skal lese litt gjennom trådene her sånn at jeg ikke spør om det samme som mange andre, men har et spm til å begynne med: Ca. hvor lang tid tok det fra henvisning ble sendt til sykehuset tok kontakt med dere, og hvor lang tid etter det før dere var igang?
Tar gjerne imot råd og tips :)

Hei! Velkommen hit! Håper du slipper å være her lenge. Fra vi sendte søknaden og det vi var i gang på Riksen tok det desverre hele 9måneder. Husker ikke helt hvor lang tid det tok fra søknaden var sendt og til klinikken tok kontakt. Men søknaden ble sendt i august-11 og jeg var inn til en time i januar.

Heia! Masse lykke til, håper det går radig! :)

For min del har det gått fort (syns jeg da.. også med tanke på feriestengt ivf klinikk i sommer!) Sendte søknad 6.mai og 1.juli var vi på forsamtalen, og neste uke starter jeg opp med medisiner for første forsøk :D

Hei! Velkommen hit! Håper du slipper å være her lenge. Fra vi sendte søknaden og det vi var i gang på Riksen tok det desverre hele 9måneder. Husker ikke helt hvor lang tid det tok fra søknaden var sendt og til klinikken tok kontakt. Men søknaden ble sendt i august-11 og jeg var inn til en time i januar.

Oi, ja det var lenge å vente :/
Ser du har vært gjennom en del forsøk nå, håper virkelig at det lykkes for dere nå :)

Heia! Masse lykke til, håper det går radig! :)

For min del har det gått fort (syns jeg da.. også med tanke på feriestengt ivf klinikk i sommer!) Sendte søknad 6.mai og 1.juli var vi på forsamtalen, og neste uke starter jeg opp med medisiner for første forsøk :D

Så spennende :) Ser du har brukt Pergotime, hvor mange kurer brukte du?

Så spennende :) Ser du har brukt Pergotime, hvor mange kurer brukte du?

Hihi ja, jeg grugleder meg :D Jeg brukte pergo bare i to pp'er med pausemåned mellom dem :)

Oi, ja det var lenge å vente :/
Ser du har vært gjennom en del forsøk nå, håper virkelig at det lykkes for dere nå :)

Vi var veldig uheldige. Blodprøvesvar som ble send til feil lege og ekstra lang ventetid for oppstart. Så ja, jeg håper også at det er vår tur nå. :)

Det skjønner jeg godt!! :)
Hva var grunnen til bare to kurer? Om du vil svare på det da :)

Ingen spesiell grunn. gyn ba oss bare prøve det og hvis ikke det hjalp skulle vi søke assistert befruktning, siden vi ikke er (kategorisert) som unge så ville hun ikke la oss vente så veldig lenge før vi søkte :)

Back
Topp