hei alle sammen

mami3

Gift med forumet
ja nå kan jeg være her og,hehe..endelig..tenkte en fødselshistorie vile være en fin måte å starte på[:D] 

tirsdag 13 mars våknet jeg med rier og blødning (tegnblødning) kl 5 på morran.
ventet med å ringe jordmor til klokken 9. kom ned og fikk sjekket åpning og slikt og det var da 2 cm og ting var i gang. siden sykehuset er 2 timer unna så sende hu meg dit..det kunne jo stoppe opp det viste vi jo,men ingen vett om en fødsel vil ta lang tid eller kort tid..det kan gå veldig fort..kom til sjukehuset rundt kl 3 og blei skrevet inn...gikk og ventet og ventet og klokken 12 på natta stoppet det opp på 3 cm..jaja,nå var jeg i det minste i fødsel tenkte jeg..sov på fødestua (siden det er laang kjørevei så fikk vi bli) onsdags morgen stratet riene opp igjen,men så stoppet det og sån gikk hele den dagen[&:][&:][&:][&:] di vile ta vanne,for å få litt fortgang på ting,men lille gutt hadde ikke kommet helt ned enda og di vile ikke risiker at navlestrengen kom med ut..og det hadde jeg full respekt for,ikke no vits i og risiker noe.

på torsdags morgen den 15 mars kl 9 kom en fødsels lege inn..tok en prat med oss..jeg sa at jeg har jo ikke mye lyst til å kjøre fram og tilbake når det er så langt å kjøre og at jeg er 9 dager på overtid og var vel,mer eller mindre dritt lei!!! det er lov å sutre litt,hehe[:)]
han lurte på om noen hadde sjekket meg for åpning. det var en stund siden..sa også at på fredag så skal jeg på overtidskontroll..så han sjekket meg..4 cm og åpning og da regner di jo fødselen som i gang..nei her tar vi vannet,det var den overtidskontrollen..kan tro jeg blei gla når han sa det,hehe[:D] så var det å vente litt da, men siden riene ikke kom ofte nok så fikk jeg drypp kl 11.50 og da skal jeg si deg det blei fortgagn i ting..halv 1 så vile jeg ha epidural..for jeg hadde ikke pause mellom riene og jeg fungerte jo ikke i det hele tatt..kan tro det var deilig når den funka[:D][:D]jeg fikk spist litt mat og lest avisa,hehe og mannen slapp og bli en kleme pute..han hadde rimelig vondt i handa,hehe!!! kvart over 2 så sjekket jordmor meg og da var det 7 cm opning..jeg blei så glad,endelig skulle jeg få møte nurke mitt snart..vel,kl.14.50 var det bare å byne å presse..og gud hvor deilig det var..tro meg..det var helt fantastisk..hun jordmora jeg hadde var bare så utrolig fantastisk..hu prata meg igjennom hver pressrie og forklarte alt kjempe flott..alt var så rolig og harmonisk..hadde også 2 sykepleiestudenter der inne som var på føden for observasjonslære!kan tro di syntes det var spennende. vel..klokken 15.24 da var lille alexander ute[:D] han hadde navlestrenger 3 ganger rundt halsen og var jo kjempe blå,men det var ikke dramatisk,alt gikk så rolig..så det var jo bare å få pressa denna kroppen hans ut så vi fikk fjerna navlestrengen..så jeg pressa uten pressrier og det er helt utrolig hvor vi mennesker finner vilje og kraft fra..vel,ut kom kroppen og navle strengen blei fjernet og han trak sitt første åndedrag[:D][:D] en helt perfekt gutt hadde kommet til verden[:D][:D] han veide 3856g og var 52cm lang og 35cm rundt hode[:)]

jordmødrene på fødeavdelingen hadde det sån at vis navlestrengen var over 1 meter så skulle den som har tatt imot barnet lage kake..så alexander ga henne en navlestreng på 102cm..så det blei kake på  fredagen,hehe[:D][:D]syntes jeg fortjente en bit siden navlesnora kom fra meg,hehehe..litt ironisk ment da,hehe[:D][:D] detta var min beste fødsel ever sier jeg bare...det er så deilig og sitte igjen med en go følelse..det gjorde jeg ikke sist når jeg fikk andremann..så mann kan jo si jeg både grua og gleda meg til denne fødselen..så all ros til jordmora vi hadde[:D][:D] her har gutten fått på seg sine egene klær for første gang

krempefin hidtorie....gleder meg til d e min tur...
blir gøyåsebilder....

Gratulerer så mye. [:)] Det var en langvarig fødsel, men heldigvis med et perfekt resultat. [:)]

Back
Topp