Hei alle sammen, gamle og nye:)

Nameless

Glad i forumet
Heisann.
Nå er det en stund siden jeg har vært aktiv her inne igjen, vært inne å sett, men ikke noe spesielt mer en det.
Vi har siden sist planlagt hus, og skal begynne byggingen nå. Det blir kjempe godt, men litt vemodig siden vi egentlig hadde termin nå i slutten av mai. Men men.
Vi har nå sendt Mail til en klinikk i Hellas, fikk svar etter bare 12 timer, ble så glad at jeg gråt en skvett. Vi har tenkt til å prøve eggdonasjon siden vi ikke klarer å beholde og ikke vil kaste bort mer penger på helsevesenet her i Norge. Nå må vi bare få tatt noen prøver og sende tilbake noen svar.

Men her kommer mitt/vårt problem, for ca to måneder fikk vi positiv test, men det gikk jo ikke mange dagene før blødningene kom. Og nå har jeg fått "symptomer" på ny graviditet, altså, slik som jeg har hatt hver gang vi har vært gravide. Kvalme morgen og kveld, sinnsyke pupper, vonde pupper, slik at de bare vil ut av bhen:/ tydeligere blodårer, og den forbanna kløen på leggene (den har jeg kun hatt de gangene jeg har vært gravid).
Hva tror dere da jenter? Skal vi ta prøvene og sende papirene allikevel eller skal vi vente og se hva som skjer? Tenker da selvfølgelig på eventuell ventetid ol.

Synspunkt mottas med takk:)

Klem kakkadue.....

Synes du kan teste og så ta det derifra mao se hva som skjer :: håper testen blir positiv og at det går bra denne gangen..tvi tvi :)

Ja, hadde aldri trodd denne reisen mot barn skulle bli så innviklet og lang som den er, vi har jo igrunn ikke noe problem på å bli gravide lenger virker det som, problemet ligger i å klare å beholde.
Vi sluttet egentlig å prøve sist vi fikk positiv test og det ikke gikk, jeg orket ikke mer, men vi har jo selvfølgelig koste oss både titt og ofte, men jeg tester ikke tidlig, siden jeg ikke orker den nedturen med positiv, glede rett til bunnløs sorg.
Må liksom ha noe å støtte meg på, ett annet prosjekt ol. Til nå har jo det vært huset, men det er jo ferdig planlagt og kommer ikke lenger før det er oppe og står.
Jeg er dritt lei av å vente på å kanskje klare det selv, og føler vi snart må komme ett steg videre. Vi ha jo kommet et steg frem og to tilbake i lang tid. Syv år siden første graviditet, og ennå barnløs, det er i mitt hode helt på tryne.

Uff kjenner jeg bare rabler her nå, vær glad for at jeg skriver og at dere ikke snakker med meg....haha.

Hei igjen Kakkadue :) hyggelig å se deg her igjen... Vet ikke hva jeg skal råde deg til, men om det ikke koster mye å sende de prøvene ville jeg kanskje like godt gjort det, så er du i gang.. Lang kamp for deg for å få barn, du fortjener det så inderlig nå. Klem

Er det Serumklinikken i Hellas du har mailet med?? Huskar ikkje om du har spurd meg om det før, men eg fekk jo tatt utvida prøvar hjå dei i år etter alle mine negative forsøk sidan 2009. Fekk påvist ein ureaplasma-infeksjon som eg og sambo fekk antibiotika for no før dette fryseforsøket der eg endelig blei gravid:) 6+1 veker på vei i dag:) Betalte rundt 2000 kr for desse prøvane som dei tok der. I Hellas og USA er det vanlig per i dag å teste for meir enn hepatitt og hiv som dei gjer i Norge. Eg sendte ned ein prøve med mensblod til dei i posten som dei testa frå, så eg har aldri vore i direkte kontakt med dei så sjefen på klinikken anbefalte meg å gje fryseegga ein sjanse før evt forsøk hjå dei.

Vil egentlig anbefala deg å teste for graviditet no fyrst og er den positiv vil eg kanskje anbefala deg å få resept på prednisolon og blodfortynnande som kan hjelpa deg til å beholde spira. Eg går på begge deler denne gongen. Eg tek klexane blodfortynnande i sprøyteform - ei sprøyte kvar morgon. Og kanskje progesteronstøtte i tillegg. Du får nok sikkert reseptar hjå den klinikken du har hatt forsøk hjå tidligare el evt hjå ein gynekolog. Håpar du er gravid no og at spira klorar seg godt fast! Masse lykke til! :)

Hei på deg. Synd veien din er så lang. Ville nok testet først, de finner vel ut på prøvene at du er gravid kanskje og da er du jo like langt. Men du vet selv hva som er best. Du kan jo evt spørre de om hva de mener. Eneste jeg kan anbefale ED da, har et ED barn selv i magen.

Hei Kakkadue, lenge siden sist jeg så deg her ja. Trist å høre at dere har slitt så lenge, nå er det sannelig deres tur!

Ja er serum vi har mailen med.
De virker veldig greie og vi likte godt at vi fikk en privat Mail, og ikke bare en samle Mail.
Vi håper de hjelper oss med ulike prøver og så ser vi hva de sier. Hvis det er noe pågang nå, så slipper vi jo kanskje, men vi har jo alle odds mot oss på en måte.
ED er da det eneste alternativet vi ser for oss nå.
Er ikke så gira på å ha mer kontakt med st.olavs for de har vært litt rotete for oss. Beskjeder som ikke kommer frem ol.
Men har en fastlege som er veldig grei og som ordner ting vi trenger hjelp til.
Nå har det vært litt kaotisk siste døgnene med flomfare og flom.
Har fri idag siden skolene jeg jobber på er stengt pga flom. Godt med litt fri, men synd det måtte være flom og ødeleggelser som gjorde det.

Back
Topp