hei alle dere flinke damer *strikk*

3nydeligesmå

Forumet er livet
svigermor skal strikke hente sett til babyen i magen. til linnea strikket hun et nydelig sett, men det tok veeldig lang tid pga små pinner og tynt garn.
nå skal hun få 2 barnebarn med litt over 1 mnds mellomrom, så ønsker strikke et sett til oss hver.'

er det noen av dere som har eller vet om en eller flere fine oppskrifter som kan strikkes fra nyfødt, som har tykt garn, og ikke mindre enn pinne str 3,5??
da hadde jeg blitt veeldig glad. :D
har sett på garnstudio.no men vil gjerne se mer.

send gjerne pm. [:D][:D][:D][:D]

Kan jo bli litt for grovt hvis det skal strikkes med tykt garn og tykkere pinner enn 3,5[8|]
Jeg strikker bestandig i 2,5-3 og babyull, som er tynt garn når jeg skal strikke til så små...
Tar ikke mer enn noen dager det...

takk for svar damer..
har finni en hel dress som skal strikkes med 3,5 pinner, og en som skal strikkes med 5pinner.. 'skal ta en tur til garnbutikken å sjekke også jeg. [:D]

Hei!

jeg elsker å strikke selv [:D]

Prøv www.garnstudio.no, de har en del oppskrifter til baby og barn (og alle andre!). Skal du velge noe selv, så se på pinnestørrelsen (jo større som du sier, jo fortere det går å strikke). 2,0 er bittesmå pinner, dette syns jeg tar langt tid, men blir veldig fint og delikat til slutt. 3-4 er det jeg syns er "normalstørrelse", har strikka en del med de ja. Du kan jo stikke innom garnbutikker også, de har ofte store heftesamlinger med oppskrifter der, som du kan få kjøpt.

Håper det var til litt hjelp [:D]

Kjøp boken Myk Start. Mangen flotte oppskriter, og de er kjempelette. De fleste skal stikker i pinner nr 3 eller større.

Back
Topp