Hei! ^_^

Arcalae

Elsker forumet
Julimammaer 2016
Hei, alle sammen, jeg kommer inn her til dere, jeg :) Fått rosa streker tre dager på rad, og mye sterkere idag enn igår, så jeg klarer endelig å tro på at jeg har et lite, levende vesen i magen. Vi var så uheldige å miste i ma i august, men nå, på tredje forsøk fikk vi det til igjen. Satser på at lille blir der til juli denne gangen :D
 
Gratulerer og velkommen! Krysser fingrene for at det går bra for deg denne gangen!:)
 
Gratulerer ☺ Håper spira henger med til juli :)
 
Hei, alle sammen, jeg kommer inn her til dere, jeg :) Fått rosa streker tre dager på rad, og mye sterkere idag enn igår, så jeg klarer endelig å tro på at jeg har et lite, levende vesen i magen. Vi var så uheldige å miste i ma i august, men nå, på tredje forsøk fikk vi det til igjen. Satser på at lille blir der til juli denne gangen :D

Gratulerer så mye :D

Siden jeg aldri får svar her når jeg spør, tillater jeg meg å prøve på nytt hos deg :) ma? Hva står det for? Jeg skjønner ikke forskjellen på sa og ma, da jeg trodde ma var medisinsk abort - altså selvbestemt abort ved hjelp av medisiner.
 
Gratulerer så mye :D

Siden jeg aldri får svar her når jeg spør, tillater jeg meg å prøve på nytt hos deg :) ma? Hva står det for? Jeg skjønner ikke forskjellen på sa og ma, da jeg trodde ma var medisinsk abort - altså selvbestemt abort ved hjelp av medisiner.
MA står for missed abortion. Det betyr at fosteret dør, men at kroppen ikke oppfatter dette og fortsetter å gi symptomer på graviditet. Det oppdages altså en stund etter fosteret faktisk sluttet å utvikle seg.
SA gir jo tydelige tegn på at det ikke går bra med blødninger og smerter.
Skjønner du forskjellen nå? :)
 
Gratulerer så mye :D

Siden jeg aldri får svar her når jeg spør, tillater jeg meg å prøve på nytt hos deg :) ma? Hva står det for? Jeg skjønner ikke forskjellen på sa og ma, da jeg trodde ma var medisinsk abort - altså selvbestemt abort ved hjelp av medisiner.
Tusen takk :D Gratulerer til dere og!
Ma står for missed abortion, dvs at fosteret er dødt men kroppen har ikke skjønt det på egenhånd, i motsetning til sa hvor kroppen støter det ut av seg selv. Man må ofte få hjelp ved inngrep eller medisiner for å få fosteret ut.
 
Så hyggelig å se deg her, gratulerer :)
 
Gratulerer :))
 
MA står for missed abortion. Det betyr at fosteret dør, men at kroppen ikke oppfatter dette og fortsetter å gi symptomer på graviditet. Det oppdages altså en stund etter fosteret faktisk sluttet å utvikle seg.
SA gir jo tydelige tegn på at det ikke går bra med blødninger og smerter.
Skjønner du forskjellen nå? :)

Tusen takk for svar :)
Litt andre forkortinger enn i norsk legeverden :p
Endelig er jeg mer med Hihi :)

Leit å oppleve :( meeen denne gangen blir det vel bra :)
 
Tusen takk for svar :)
Litt andre forkortinger enn i norsk legeverden :p
Endelig er jeg mer med Hihi :)

Leit å oppleve :( meeen denne gangen blir det vel bra :)
Får satse på det! Jeg var heldigvis ikke så langt på vei i hvert fall, og vi fikk det til ganske fort igjen, så alt i alt går det bra :D
 
Gratulerer å velkommen :D
 
Back
Topp