Heheh.. dine "beste" husmortips??

lilleklump

Elsker forumet
Januarhula 2014
Huska me hadde ein sånn tråd sist, og det var ganske nyttig syns eg ;) Artig å høre lure triks og tips ang dette!
Husarbeid er travelt med småbarn i hus!!
Eg gruar meg alltid til disse "fjellene" med nyvaska klær som skal brettes. Så mitt siste her er å brette kvar maskin etterkvart! Med eingong dei er uten trommelen/ ned fra tørkesnora blir dei bretta i ein fei ( gjerne mens potetene koke, eller ungane leike rundt meg). Då er det ingen ting å grue seg for, og det går såå fort!!

Tell me!!! Ka lure husmortips sitte du på??

Jeg hater å vaske dusjen! Kalk og såperester... Kjøpt masse dyre midler på butikken, disse funker, men det blir jo dyrt i lengden. Lom over en oppskrift på hvordan lage sin egen! Helt genialt!
1 del zalo ( her kan man kjøpe det billigste)
1 del eddik.
Ha dette på en sprayflaske, spray det på, gni forsiktig utover og la det virke i noen minutter , skyll av! Blir super bra hver gang!
Jeg bruker også noen dråper med olje med lukt for å skule eddik lukta :)

Jeg tror også på sitron og bakepulver! Dette kan brukes til ALT!
Brente kjeler -> bakepulver i bunn med litt vann.
Sluk som lukter -> del sitron i skive, legg den over sluket og sett kranen direkte over med varmt vann!
Vask kjøleskapet med sitron, sett gjerne litt sitron vann inn i kjøleskapet.
Sitron er desinfiserende!

For å holde rustfritt stål blankt, gni det inn med bitte litt babyolje:)

Mitt beste tips handler om hvordan man lettvint vasker mikroen. Tar en bolle med vann + eb del sitrondråper i (jeg bruker den sitronflasken) og kok den i mikroen (mikro på fullguffe i 1-2min). Da løsner alt fettet og man kan bare tørke lett over mef en klut etterpå ;)

Jeg hater å vaske dusjen! Kalk og såperester... Kjøpt masse dyre midler på butikken, disse funker, men det blir jo dyrt i lengden. Lom over en oppskrift på hvordan lage sin egen! Helt genialt!
1 del zalo ( her kan man kjøpe det billigste)
1 del eddik.
Ha dette på en sprayflaske, spray det på, gni forsiktig utover og la det virke i noen minutter , skyll av! Blir super bra hver gang!
Jeg bruker også noen dråper med olje med lukt for å skule eddik lukta :)

Jeg tror også på sitron og bakepulver! Dette kan brukes til ALT!
Brente kjeler -> bakepulver i bunn med litt vann.
Sluk som lukter -> del sitron i skive, legg den over sluket og sett kranen direkte over med varmt vann!
Vask kjøleskapet med sitron, sett gjerne litt sitron vann inn i kjøleskapet.
Sitron er desinfiserende!

For å holde rustfritt stål blankt, gni det inn med bitte litt babyolje:)

Noterer meg dette! Hater og å vaske dusjen... Skal prøves!!

Mitt beste tips handler om hvordan man lettvint vasker mikroen. Tar en bolle med vann + eb del sitrondråper i (jeg bruker den sitronflasken) og kok den i mikroen (mikro på fullguffe i 1-2min). Da løsner alt fettet og man kan bare tørke lett over mef en klut etterpå ;)

Supert!! Då satse eg på å vaske microen i helga :)

hmmm.. tørke vinduene og speil med avispapir for å unngå skjolder
sitron og bakepulver som nevnt over. det tar alt
ellers er jeg ikke så god på sån vasnking og sånn :/ husmoren i meg bor på kjøkkenet :P

ellers er jeg ikke så god på sån vasnking og sånn :/ husmoren i meg bor på kjøkkenet :p

med avispapir???

ellers er jeg ikke så god på sån vasnking og sånn :/ husmoren i meg bor på kjøkkenet :P
Vasker også vinduet på vedovnen med sot fra ovnen og vått avispapir. :)

Back
Topp