hehe man glemmer fort.

fillifjonka

Glad i forumet
Endelig var huset tomt.
Nystekte rundstykker klare.
Eggerøren avkjølt og fenalåret skjært.
men i det jeg skal til å sette tenna i så kommer jeg på..
Oi jeg er gravid da skal man jo ikke spise spekemat..[8D][8D]
Så da ble det bare eggerøre..hehe

Veldig fort gjort ja! [:D][:D] Men, nystekte rundstykker med eggerøre er godt det da!! [:)]

Får så lyst på ting jeg ikke skal spise jeg, sikkert nettopp for at jeg ikke skal spise det..! [:D][8D] Rekesmørbrød har jeg sikkert ikke spist på 2-3 år, men akkurat nå ser det veldig godt ut f.eks. [:D][8D] Men, ingen problemer når jeg tenker på hvorfor jeg ikke skal spise det da [;)]

ORIGINAL: litjpia.tm

Veldig fort gjort ja! [:D][:D] Men, nystekte rundstykker med eggerøre er godt det da!! [:)]

Får så lyst på ting jeg ikke skal spise jeg, sikkert nettopp for at jeg ikke skal spise det..! [:D][8D] Rekesmørbrød har jeg sikkert ikke spist på 2-3 år, men akkurat nå ser det veldig godt ut f.eks. [:D][8D] Men, ingen problemer når jeg tenker på hvorfor jeg ikke skal spise det da [;)]

Akkurat sånn er jeg å, ikke brydd meg så veldig om det før... Men når jeg ikke kan spise det da er det ingenting jeg har mer lyst på en det!! hehe

Kan man foresten ikke spise reker ???? [:'(]

eg har lest at me kan spisa reker,hvitt krabbekjøtt,blåskjell dersom d kje har vert blåskjellvarsel men kje kamskjell ska spisast.så eg komme t å spisa reker å hvitt krabbekjøtt.

vet dere om den listen som det står hva vi ikke kan spise?

Jeg er spekeskinke fan....SPurte jordmora mi sist svangerskap om jeg kunne spise det...Og da sa hun at ja men ikke mye og ofte...Så jeg spiser spekeskinke av og til med god samhvittighet....[:)]

man kan spise reker ja og hvit krabbekjøtt usikker på resten.
Men er akkurat som de fleste jeg at jeg aller helst har lyst på det jeg ikke kan spise.
Så da er det jo spekemat som magen har lyst på.
hehe.
men det er vel verdt å holde seg unna i 9 mnd for at spiren skal ha det trygt å godt.
[:D][:D]

men rundstykker med eggerøre smakte nam nam det å..[;)]

Åhhh! Så bra!! [:)] Trodde ikke man kunne spise reker jeg! [:)] Da blir det rekesmørbrød etterhvert!! [:)]

Ja reker er GODT ..
egentlig skalldyr generelt..
så her blir det krabbebord etterhvert.
og da kan jeg maule klønner med god samvittighet hehe..[:D][:D]

Skal bli skikkelig NAM-NAM! [:)] Alt for lenge siden sist!! [:)]

Ja jeg har en mann som ikke er sånn kjempe glad i det..
så koser meg gjerne med det når han er ute med et eller anna.[:D]

Ja, det er fort gjort. Jeg sliter veldig med at jeg ikke kan spise salami, tro det eller ei. Jeg har spist det på brødskiva mi hver dag i flere år nå, og det er favorittpålegget mitt. Og spes nå som jeg går rundt og er kvalm hele tiden så er salami det eneste jeg har lyst på[X(] Blæ!

ja og enda verre er det når det er noe man helst ikke bør ha for mye av så er det jo det
man har lyst å fråtse i ..
[8D]

ORIGINAL: **Haley**

Ja, det er fort gjort. Jeg sliter veldig med at jeg ikke kan spise salami, tro det eller ei. Jeg har spist det på brødskiva mi hver dag i flere år nå, og det er favorittpålegget mitt. Og spes nå som jeg går rundt og er kvalm hele tiden så er salami det eneste jeg har lyst på[X(] Blæ!

Man kan vel spise salami?? værtfall hvis den er nyåpnet.. ?mente det jeg[;)]

ORIGINAL: Tupsi84

ORIGINAL: **Haley**

Man kan vel spise salami?? værtfall hvis den er nyåpnet.. ?mente det jeg[;)]

det er jo litt uenigheter om den der salamien da. Men jeg tok en prat med sambo om det nå i kveld, og det er veeeeldig liten sjanse for at man får i seg de der bakteriene hvis man kjøper en salamipakke med god holdbarhetsdato, pakker den godt inn når den er åpnet og spiser den opp i god tid før datoen går ut. Og jeg spiser jo gjerne opp en sånn pakke på få dager[8D]
Og da jeg fødte for tre år siden var det mye mer OK enn nå.Da sa legen at jeg skulle bare kjøre på så lenge salamien var fersk....

Hehe.. ja gjettom man glemmer fort.. og så har jeg så store vansker for å skjønne at litt av noe som man ellers spiser mye av kan være skadelig. Men for alle er det jo ikke det, dersom du alt har hatt toxo for eksempel og er immun?

Men denne salamien husker jeg at jeg gledet meg så himmelhøyt til forrige gang jeg fødte at den dro meg ned til frokosten dagen etter fødselen som var overstått kl 2 på natta.. SALAMI!!!! mmm...

Reker og krabber har jeg alt spist 2 ganger denne uken trygg og sikker på at man kan kose seg (og har en god grunn til å bare spise klør...)

Men spekeskinke kan være lett å glemme! Lurer på om jeg spiste noe før jeg overhodet hadde mistanke om svangerskap men det er for sent nå. SPist er spist!

Spurte legen om salami og han svarte: tror du ikke de får barn i danmark..??? hehe.. han mente jeg kunne velge selv men at det var mange andre ting man kunne bekymre seg for istedet. Merkelig lege og merkelig svar.
men det skal nå ganske mye til om man hver dag har spist salami og ikke blitt smittet og så skal bli det plutselig under svangerskapet?
;)

ORIGINAL: Hope4 med ny spire

Jeg er spekeskinke fan....SPurte jordmora mi sist svangerskap om jeg kunne spise det...Og da sa hun at ja men ikke mye og ofte...Så jeg spiser spekeskinke av og til med god samhvittighet....[:)]

jippiiiiiiiiii!!!!! da stoler jeg på jordmora di jeg, spekeskinke er namnam! [:D]

Back
Topp