Heftig debatt på vg ang bilstoler!

victoriabryn

Glad i forumet
Under artikkelen til vg ang bilseter( der vg forøvrig skriver at forovervendt barnesete er bedre enn bakovervendt) er det en meeeget heftig diskusjon! Skulle tro hele babyverden er på vg idag;-)

haha, ja virkelig! Men det er jo virkelig å undergrave det trygg trafikk jobber for!

Wenkem skrev:
haha, ja virkelig! Men det er jo virkelig å undergrave det trygg trafikk jobber for!

Ja, den der artikkelen der kunne VG godt ha spart seg for!! de kunne iallefall ha tonet ned overskriften og ingressen en smule.. de som ikke leser mer enn det blir jo villedet.. står jo lenger ned i artikkelen hva som virkelig stemmer.. og hva som er lagt vekt på..

Jeg personlig ville ikke latt brukervennlighet og pris gått på bekostning av sikkerhet.. men jeg frykter mange vil gjøre det etter en slik artikkel..

Og en annen ting jeg reagerte på.. det Kiddy setet skal jo kunne brukes i så mange vektklasser.. sikker mange som kjøper det og mener de skal ha de fra barnet er 1 år til langt oppe i skolealder som det står i testen.. MEN et barnesete har ikke lenger levetid enn 5 år før det må kasseres.. så.... jeg tror mange blir villedet her desverre..

Back
Topp