Heftgrunning.

smekker

Betatt av forumet
Noen som vet om det er ok å legge et strøk med dette uten at det er skadelig? Det står ingenting på boksen. Men det er vannbassert, men vet ikke om det gjelder det samme som maling. Maling som er vannbassert er jo ok, men dette er kanskje noe annet.

Kanskje noen vet?

Siden den er vannbasert ville jeg tro det skulle være greit, men det blir jo bare gjetting egentlig emoticon

Drev med oppussing sist og var hos gyn i den forbindelse. Han sa at det eneste som var farlig var tokomponentmaling - altså våtromsmaling, så jeg malte masse sist. Kan ikke huske om jeg brukte heftgrunning da. Lurer litt på tjæralinbeis også, for det skal vi i gang med nå...

Jeg har malt med heftgrunn, men passet på å lufte skikkelig når jeg gjorde det, for det luktet ikke noe godt.

Min kjære jobber på Maxbo, og jeg fikk streng beskjed om å si: NEI !
men Sense, har egen heftgrunning emoticon
Lukter det av maling/grunning er det masse løsmidler, som er fy fy...

Tusen takk for svar :) Den var ganske grei :)
Men sens sin heftgrunning kan man altså bruke da sikkert?! Om jeg forstod deg rett!

Da er mannen satt i grunningsbua :)
Men å male med jotun sens vannbasert maling er vel greit?

Sens er ok og det er de fleste andre vanntynnede malingsprodukter.

Hei

Er ikke så masse her inne, men denne følte jeg bare at jeg måtte svare på!! Vannbasert heftgrunn er ikke farlig, det gjelder forsåvidt alle vannbaserte malinger.
Jotun sin sens er den beste malingen Jotun har, da de tidligere har hatt div snusk i den vanntynnbare malingen sin. (finnes ikke i heftgrunn)
Nordsjø derimot har ikke noe i de vanntynnbare malingene.

Så lenge det også bare er "hobby" bruk er det ikke skadelig i det hele tatt, det som faktisk er mest skadelig er å pusse sp uten støvmaske ect.

Jobber og er utdannet maler, er for tiden på kontor/lager og har derfor daglig kontakt med maling. Ikke noen grunn til sykemeld dette hos meg så lenge jeg bruke sunn fornuft...

Beklager dette ble noe langt, men måtte bare ....   Legger også ved en link som kom i sist uke via fagbladet vårt :)

http://maleren.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110512/NYHETER/110519997/1001&ExpNodes=1001&NL=1

Back
Topp