HEEELP

schnuppa

Forumet er livet
Hei hei jenter[:)][:)]
Leon sluttet med bleie for en god stund siden( har nattbleie) , det har gått over all forventning ja med tissing. [:D]
Det vi sliter med er bæsjinga. Han har bæsjet på do opp til flere ganger, men da bare flaks at han satt på do fra før av. Og han blir så stolt, og han ser hvor glade alle blir.
Ellers bæsjer han seg ut i klærne eller i bleie på kvelden. Han sitter på do og vi oppmuntrer han sier han er flink at dette greier han og lokker med alle slags ting( som han har veeeldig lydt på ). Men INGENTING hjelper. Om han så sitter 45 min på do, så går det 2 min etterpå så har han bæsjet på seg. Og han bryr seg ikke om han har bæsj verken i bleia eller i trusa. Han kan gå med det i en evighet uten å verken si eller vise noe[&o][&o][:o][:o] Jeg begynner mildt sagt bli lei av å skifte bæsjeklær eller bleier når han er 4 år!!!![&:][&:]

Hva skal jeg gjøre? Han vil ikke gå med bleie heller og han gråter ikke eller virker ikke redd om han bæsjer på do.

Med Lea slutta hun selv og jeg trengte ikke å gjøre noe ... og det var fordi jeg lærte en ting med Lucas og det var å bare la han finne det ut selv. Han gikk med bleie på dag og natt til han var 4 1/2 år .. da gikk det et lys opp for han [:)]
Jeg vil kort oppsummerere h****** vi gikk igjennom 4 mnd før det for jeg presset han inn i en kraftig forstoppelse som endte med sykehusinnleggelse og ditt og datt. Da gråt jeg ut til en sykepleier som jobbet der som ba meg om å ikke bry meg mer og ta på han bleie. Og det gjorde jeg ... og hva skjedde, jo han fant det ut .. helt selv [;)] Han syns det ble ekkelt å bæsje og barna i barnehagen kommenterte det osv ..

Lucas tisser i senga enda på natta, fordi nyrene ikke klarer å produsere et hormon som gjør at det produseres mer urin på natta. Så på natta jobber hans nyrer på høygir, men nå går han på tabeletter for det og har ikke hatt uhell etter han startet.
(det siste hadde ingenting med det å gjøre, men jeg måtte bare fortelle det[;)])

Håper min lille historie hjalp! Jeg skjønner din frustrasjon, jeg har selv vært der!! Lykke til!

ORIGINAL: Chello

Med Lea slutta hun selv og jeg trengte ikke å gjøre noe ... og det var fordi jeg lærte en ting med Lucas og det var å bare la han finne det ut selv. Han gikk med bleie på dag og natt til han var 4 1/2 år .. da gikk det et lys opp for han [:)]
Jeg vil kort oppsummerere h****** vi gikk igjennom 4 mnd før det for jeg presset han inn i en kraftig forstoppelse som endte med sykehusinnleggelse og ditt og datt. Da gråt jeg ut til en sykepleier som jobbet der som ba meg om å ikke bry meg mer og ta på han bleie. Og det gjorde jeg ... og hva skjedde, jo han fant det ut .. helt selv [;)] Han syns det ble ekkelt å bæsje og barna i barnehagen kommenterte det osv ..

Lucas tisser i senga enda på natta, fordi nyrene ikke klarer å produsere et hormon som gjør at det produseres mer urin på natta. Så på natta jobber hans nyrer på høygir, men nå går han på tabeletter for det og har ikke hatt uhell etter han startet.
(det siste hadde ingenting med det å gjøre, men jeg måtte bare fortelle det[;)])

Håper min lille historie hjalp! Jeg skjønner din frustrasjon, jeg har selv vært der!! Lykke til!

Tusen Takk for svar. [:)][:)]

I går etter middag sa jeg at han måtte gå opp på do. Da vi kom opp han han allerede bæsjet i do. [:)][:D]. Vet han kommer til å bæsje seg ut igjen, men det er et fremskritt. Han ble så glad selv. Jublet!!!! [:)][:D]. Han nekter å ha på seg bleie på dagen og har spurt om å slippe bleie på natta også. Føler det bløir et skritt tilbake om jeg setter på han bleie igjen, da begynner han vel å tisse i den igjen.???

..
Lykke til!!

Back
Topp