Heeeeeeeeeiiii!

eadni

Forumet er livet
Heiaaaa! Her kommer en laaang oppdatering fra oss!

Må for det første beklage på det dypeste at jeg ikke har satt av tid til BV og dere [8|], men noen av dere har kanskje fått med litt av hva vi driver med via Facebook.. Nå har vi høstferie på jobben og hele dagen har jeg tenkt at jeg skal bruke kvelden på å innhente meg i ‘mitt andre verden’.
Det har vært en knallhard høst på meg. Det har vært stunder hvor jeg har hatt lyst og behov for å hive meg på tastaturet og skrike ut på BV, men pc:n min har ikke vært snill med meg i det siste..

Vel jeg har begynt å jobbe 100% som kontaktlærer ved barneskolen i kommunen ihøst. Det var en stor overgang fra barselpermisjon til grytidlige,veldig sene og lange dager. Istarten av høsten så det veldig dystert ut med tanke på barnehageplass til lillesmukkasen vår.. [:o] Det har vært trangt om plassen til småtroll i kommunens barnehager. Vi ble nødt til å prøve å klare oss med folk rundt oss. Heldigvis har vi fått masse hjelp fra mammaen og pappaen min, mammaen til typen og eldstesøstra til typen!! Uansett har det vært max stressende når lillen ikke hadde en fast sted og faste personer å forholde seg til hver dag.. Det er ikke lenge siden vi fikk beskjed om at Inga Eveline får  100% plass ved samme barnehage som Ana Maria og da ble jeg kjempeglaad!  Så jeg og lillen begynner med bhg-tilvenninga 25.okt!Nå kjenner jeg at bare Det har gitt et kjempe oppløft i humøret mitt. Jeg har ikke hatt mye tid for meg selv og nå har jeg og noen venninner endelig planlagt en tur og den går til Haparanda..

Ellers har vi hatt en berg-og-dal-bane med følelser ihuset..  Tapet av far og bestefar (hvis dere husker, faren til typen gikk bort i vår..) legger fortsatt et mørkt slør over enkelte perioder og det har vært en utfordring både for forholdet og familien. Itillegg til at vi igjen er i den årlige perioden hvor typen min er mye borte og jeg er for det meste alene om oppdragelse og hjemmet.. Det kan bli veldig stressende om man itillegg har hatt en hard dag på jobben og er veldig sliten når man kommer hjem..

Når det gjelder snuppisene mine;
Ana Maria er blitt veldig voksen nå, syns jeg [:D] Av og til stopper jeg opp og lurer på hvor og når i alle dager dukket denne store jenta opp?! Syns det er nylig vi tasta om 2007-småtroll som nettopp hadde begynt med fast føde, slet med bleieutslett, feiret sine første jul og sånt!
Ana Maria begynner for alvor å vise karakteren sin nå. Hun elsker småsysler, deriblant bærplukking! [:D] Store deler av høsten har hun plukket krøkebær og blåbær enten sammen med meg, oldemora si, mormora si eller barnehagen. Hun er veldig rettferdig og takler dårlig situasjoner og barn som er urettferdige eller 'fysiske'. Hun har veldig god hukommelse for sånne ting som har skjedd lang tid tilbake, så nå nekter hun å leke med noen barn 'fordi de har slått noen' eller som 'ikke deler leker'.. Hun leker veldig bra med barn som ikke prøver å bestemme over henne og hun avlsutter straks dette skjer (igjen;rettferighet..).
Ana Maria er på slutten av bleieslutten nu.. [8D] Vi hadde en periode tidligere ihøst hvor vi gikk over til natta-bleia igjen , men for et par uker siden mente hun at hun ikke trenger den og vi kutta det ut igjen like etter at reinen hadde vært i gjerdet på slutten av september. Akkurat nå gleder hun seg veldig til at lillesøssa også skal på hennes barnehage.
Følelsesmessig kan jeg merke at hun sliter når pappaen må reise bort og være borte så lenge av gangen og nå jobber jeg veldig med å prøve å forberede henne pappaen reising og for den gangs skyld passe på at pappaen også husker å gjøre det. Ellers er hun en gladjenta. Veldig omsorgsfull med lillesøssa si er hun også.

Legger til noen høstbilder fra oss! (Vi har fått første snøen hit for et par dager siden, men jeg har ikke fått overført bilder av det pga pc-problemene..)

På bærtur i september! [8D]

Ved reingjerdet på slutten av september:

Koselig å se deg her[:)]
Var nok godt med høstferie tenker jeg da..
Bra du har fått plass til begge i samme bhg, det glir nok deilig for deg.
Lykke til med bhgstart!!

så er jentene så skjønne og veldig like syntes jeg[:)]

Back
Topp