Hcor lenge er deres små

januarjenta

Betatt av forumet
våkne mellom lurene de har på dagtid?? Vet at dette er veldig forskjellig men... Snuppa mi har vært en våken-baby helt fra fødselen... Sto opp ca 8-9 tida våken til ca 12.00 sov til ca 15-16.00 våken hele kvelden til ca 23 da hun sovnet for natta.
Nå i forrige uke begynte hun plutselig å ville legge seg klokken halv ni(ca) sover til 4, får mat, står opp ca 8 har en liten lur ca kl 10 oppe og får mat ca 11-11.30 sover lang "middagskvil fra 12-15-16.00 våken i ett par timer sover en liten blund våken igjen og får mat og nattstell før hun tar natta igjen...
Vet jo at det kan forandre seg med hvor mye søvn de trenger, men so kommer jo den her "uff...er det noe galt tro?" "er hun syk kanskje?" osb osb...[8D] Hun er veldig mye mer våken og aktiv når hun er våken da, så hun blir nok mer sliten tenker jeg...[:)]

Her klarer han ikke være våken så lenge om gangen. Stort sett maks 2 time. Rutinene våre er stort sett: (har nettopp begynt med de[;)] ) står opp halv ni/ni og er våken til 1,5 til 2 timer. Sover til jeg må vekke ham for å få litt mat i ham igjen. våken i ca 1,5 timer og sover til jeg må ha mat i ham igjen. våken i 2-3 timer og så legger jeg ham for kvelden. Han våkner 2 ganger i løpet av natten. sovner med en gang etter mat. Har en liten sovegutt!!

De kan ikke være våkne lenger enn ca halvannen time på dagen, trenger 3 lurer - 1 kort på morgenen og ettermiddagen og en lang midt på dagen.

De begynner jo etterhvert å finne rutiner selv også, syntes det hørtes veldig fornuftig ut slik dere hadde det nå, så tror nok det er helt normalt [:D]

Slik er stort sett våre rutiner om dagen:
07.00: jeg står opp, ordner meg og tar så med meg ungene ned og ordner dem
07.30-08.30: mat
08.30-10.00: våken som oftest men det hender de smådupper litt. Prøver å trene nakken deres nå.
ca 10.00-11.00: mat
11.00: trilletur (30-45min) lar de sove ute i  vogna, tar dem inn når de våkner.
ca 13.00-14.00: mat
14.00-16.00: soving i vogna utenfor
16.00-17.00: mat
17.00-18.00: våken, prøver igjen å trene nakke osv.
18.00-18.30: Stell til natten
18.30-19.30/20.00: siste måltid for natten
Prøver å få lagt de til senest kl20.
Oda trenger som oftest et nattmåltid men det varierer veldig når. Daniel kan sove hele natten gjennom, men av og til får han mat kl5/6. Hender jeg vekker ham etter at jeg har gitt Oda mat for å stimulere melkeproduksjonen

ORIGINAL: AMAF

Vi har også en våkenbaby på kvelden!
Håper virkelig det justerer seg..

Før klarte han ikke sovne før kl 23 om kvelden, og nå de siste tre dagene har han ikke sovnet før kl 01!!!
Han har en liten dupp ved 19-20 tiden, men våkner med en gang jeg prøver legge han.
Kan ligge å sløve til puppen hele kvelden, men ikke snakk om å legges nei!

Når han først sovner, sover han hele natten med bare mating i mellom.
Så er han trøtt og vil sove hele formiddagen.. Gjerne til kl 16!!

Så må prøve å snu døgnet på gutten vår nå..

Era var også sånn... men omtrent på dagen når hun ble 11 uker snudde det... Veldig deilig med voksentid på kveldene igjen!!![:D]

takk for svar damer...! da satser jeg på at det holder seg slik![:)][;)]

Hørtes ut som en veldig fin rutine, for den er temmelig lik min egen, hehe [;)] [8D]

Det "snudde" over en natt fra å være mat minst hver 3dje time til å kunne sove 8-9 timer sammenhengende.. synes det er helt fantastisk! Legger henne halv 7 - og fra da av sover hun så søtt frem til 3-4, da er det 5 min med pupp og soving videre en 3 timers tid [:)]

Back
Topp