Hcg'en har steget :D

Amaryllis85

Glad i forumet
Hcg'en har steget fra 91 til 945 fra onsdag til i dag :D
Plutselig begynner jeg å innse at jeg faktisk er gravid!

Jeg skal på tidlig UL om tre uker. Hva gjør man ellers? Må man kontakte fastlege for time? Vet det er en del skjema og sånn... Eller tas dette senere når man er lengre på vei, og det er mer sikkert?

Super stigning på hcg og JA, du er gravid ;). Hvorvidt du skal kontakte fastlege nå eller ei avhenger litt av hvor i landet du bor. I Oslo vet jeg du må søke om fødeplass svært tidlig i sv.skapet for å få fødeplass (og rutine-UL), men dette varierer veldig. Ring fastlegen din for å få satt opp en time for første sv.skapskontroll. Denne finner vanligvis sted mellom uke 9-12 for at man skal få tatt diverse blodprøver samt fylle Helsekort for gravide.

Lykke til videre på den spennende ferden! :)

hurra :) kjempe bra stigning

Så bra stigning :) Får så lyst til å ta blodprøve for å sjekke stigning jeg også :)

Takk skal dere ha skjønne damer :)

Ringte klinikken (Haukeland) i dag og fikk vite at jeg ringer fastlege når jeg har vert på tidlig UL.

LeneB: kanskje du skal gjøre det :) Var veldig greit med en bekreftelse!

Takk skal dere ha skjønne damer :)

Ringte klinikken (Haukeland) i dag og fikk vite at jeg ringer fastlege når jeg har vert på tidlig UL.

LeneB: kanskje du skal gjøre det :) Var veldig greit med en bekreftelse!
ja er greit å få gjort det. men de på legekontoret er så vanskelige med slikt nå siden laben har vært stengt i flere dager pga sykdom!

Da har de nok ikke kvalifisert personale som er frisk til å bistå i sykdomsperioden, det er jo veldig dumt! Men, det er vel kanskje vanskelig å finne helsesekretærer som er interessert i mindre enn 100% stilling :/

Hei!
Min fastlege ville ikke ta meg inn før uke 10, kom inn bare noen dager for tidlig og måtte da komme inn uka etter for å ta blodprøvene (er vel den antistoff-prøven som ikke skal tas før uke 10). Men jeg kunne komme før hvis jeg hadde behov for en samtale e.l. men da måtte jeg likevel ha kommet tilbake i uke 10.

Back
Topp