HCG

**entil**

Glad i forumet
Noen som er inne på verdiene?

Jeg fikk tatt hcg på tirsdag, og etter mine bregninger var jeg da ca. 4+4 uker på vei. 
Men legen mener 5+6.. I allefall verdiene var da 612... Er det bra eller dårlig? [&:]

http://www.onskebarn.no/index.php?option=com_content&task=view&id=249

Etter denne tabellen å lese, så ser egentlig verdiene bra ut. 4+4 blir ikke det dag 18??

[8|][&o][8|] Ikke bra! [8|]

Jeg var hos legen i uke 6, og jeg hadde HCG på 5!
Så ikke mist håpet!

Så lenge det stiger, så spiller det ingen rolle hvor lavt det er!

Du skal vel ta ny prøve?

*sniker*

ORIGINAL: Happygirl84

Jeg var hos legen i uke 6, og jeg hadde HCG på 5!
Så ikke mist håpet!

Så lenge det stiger, så spiller det ingen rolle hvor lavt det er!

Du skal vel ta ny prøve?

*sniker*

Jeg lurer på om jeg blir nødt å spørre legen om det ja! Denne prøven var det jeg selv som spurte om å få ta.. Å nå må jeg si at jeg ble bekymret[:(]

Så nå at du tok blodprøva på tirsdag.. Kan du ikke stikke en tur til legen og ta ny prøve nå?
Så ser du om den har steget..

Lykke til =)

ORIGINAL: Happygirl84

Så nå at du tok blodprøva på tirsdag.. Kan du ikke stikke en tur til legen og ta ny prøve nå?
Så ser du om den har steget..

Lykke til =)

Dem har stengt i dag, så må da vente til mandag.. Men da blir jeg nok å be om å få tatt en til prøve[:)]

nei nei det er ikke dårlig!! mellom uke 0-5 ska den ligge på mellom 7 og 100 [;)] også skal den dobble seg vær 48 time... hallo mine lå på 33 i forrige uke når jeg var 4 uker, og det er helt normalt [;)] 

ORIGINAL: connie83

nei nei det er ikke dårlig!! mellom uke 0-5 ska den ligge på mellom 7 og 100 [;)] også skal den dobble seg vær 48 time... hallo mine lå på 33 i forrige uke når jeg var 4 uker, og det er helt normalt [;)] 

Er du sikker?? Ah, så lettet jeg ble nå!!

Snakket akkurat med jordmor, og hun mente det samme!! [:D] 
*nervevrak*

ORIGINAL: lykkelig..

ser nå at det varierer litt i hva vi får beskjed om av hva som er normalt..
men den du fant på nettet, er nok riktig... så dette kommer til å gå kjempe bra..

Huff er nesten på gråten her...
Fikk også bekreftet fra jordmor at min termindato er den riktige, så da var jeg bare 4+4 da prøven ble tatt! Skal ringe legen på mandag å høre om å få tatt en til hcg bare for min egen del..

Jeg har alt for mange tanker - klarer ikke å la vær å tenke på alle di andre spontan abortene...

Men det lover jo godt da, hvis prøvene er høye[:)]

ORIGINAL: Patience

jeg LOVER deg at det er helt normalt [:D] lover lover lover.... er det noe jeg kan er det hcg alså he he... har blitt sjekket i huet og ræva til enhver tid med det [;)] så slapp helt av... men for å få nøyktig svar skal man ta 2 prøver.. med 48 timers mellomrom... har de dobblet seg da er alt supert [:D]

*nervevrak*

jeg LOVER deg at det er helt normalt [:D] lover lover lover.... er det noe jeg kan er det hcg alså he he... har blitt sjekket i huet og ræva til enhver tid med det [;)] så slapp helt av... men for å få nøyktig svar skal man ta 2 prøver.. med 48 timers mellomrom... har de dobblet seg da er alt supert [:D]

*nervevrak*

Jupp, er klar over det. Men legen mente det var unødvendig.. Likevel tror jeg at jeg skal be om å få tatt en til på mandag bare for å være på den sikre siden[;)]

ORIGINAL: Henriette1986

ummmm [8|] da vet jeg ikke hva min målte for jeg var 5+4 da jeg målte 4000 og da jeg kom til bake to dager etterpå var den 5700 så den hadde ikke steget som hun ville og at det da ville ende i en abort senere så jeg fikk bekreftet MA da jeg var der.... men jeg tok da hcg målinger.. og hun sa at alt stemte med lengde på fosteret da ang min termin... [8|][8|] men jeg er ikke vitenskapsmann :P

ja men hcg kan variere men i uke 4 skal den ligge på mellom 7 og 40.. uke 5 mellom 600 og 4000 osv osv... det viktigste er at de dobbles ikke hvor høye de er.. alle har forskjellig hcg nivå og det er forskjell på nivået om det er gutt eller jente [;)]
så når du lå på 4000 og den bare gikk opp til 5700 er den ikke bra, da skulle neste vært rundt 8000!!

*nervevrak*

Jupp, er klar over det. Men legen mente det var unødvendig.. Likevel tror jeg at jeg skal be om å få tatt en til på mandag bare for å være på den sikre siden[;)]

jepp gjør det [:D] jeg tok en til i dag også skal jeg ta mandag igjen [;)]

Back
Topp