Hcg

S-40385025

Første møte med forumet
Hei dere,
Håper dere kan dele litt om dere har noen refleksjoner eller liknende erfaringer.
Skal være rundt 7 uker på vei i dag. I uke 4 fant jeg ut at jeg var gravid og blødde med litt streker mensensmerter. Blødning som mensen. Sikker på at det var spontanabort. Men her er HCG utviklingen. Riktignok er ikke stigningen siste to gangene helt som forventet og ønsket men likevel en god stigning siste måling (dog en uke mellom målingene siste to ganger).

Så, hva skal man tenke? Skal ta ultralyd neste uke. Jeg har vært sikker på at det er SA, men da skulle man forvente hcg gikk ned. Redd det er svangerskap utenfor livmor, men fastlege mener ikke symptomene mine indikerer det.

Har lite gravid symptomer - bare sliten. Likt som med førstemann.

Takknemlig for all respons❤️

Vedlegg

• IMG_6085.jpeg
    IMG_6085.jpeg
    242,2 KB · Visninger: 17
Hm, det er jo faktisk en stigning der, selv om den ikke er helt som forventet… Med min graviditet utenfor livmoren, var jeg fortsatt på under 200 i uke 6 eller noe. Den økte med sånn 20 på en uke. Men jeg hadde veldig lite symptomer utenom blødning i uke 4, så man må ikke ha sterke symptomer på EXU tidlig heller! Så det er bra du i hvert fall kan få tatt en ultralyd for å få det utelukket. Men syns jo egentlig økningen din virker for stor til å være det?

Kan du ha abortert en tvilling kanskje, som kan ha forårsaket den saktere økningen etterpå? Jeg sjekket litt med ChatGPT, og i følge den kan dette også være en helt normal graviditet - ikke alle opplever en dobling i HCG etterhvert, og du hadde jo en fin økning i starten.

Forstår det må være veldig slitsomt og frustrerende å gå i uvitenhet, husker det veldig godt selv fra min forvirrende graviditet i våres :Heartpink Jeg tror nok kun en ultralyd vil kunne gi det et klart svar her, så håper du får en tidlig til uken. Og så krysser jeg fingrene for at alt går bra for deg!

Back
Topp