Hcg

Ladyb

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Augustbarna2024
Hei!
Er det noen som har testet hcg i dette svangerskapet? Tok blodprøve, og syntes tallet er så høyt.
Tok blodprøve når jeg var 5+6 og da var den på 31640.
Forrige svangerskap var den på 3500 i uke 6+2
Krisemaksimerer selvfølgelig, og googler meg ihjel til ingen nytte :hilarious:
 
Jeg tok når jeg var 3+6 var på 148 da hadde den litt over doblet seg fra 3+4 som var på 67. Hvis det er sånn at det ca dobler seg annethvert døgn så ville min vært på ca 19000 når jeg var 5+6 og kanskje litt høyere også siden den andre jeg tok hadde mer en doblet seg. Og HCG kan jo variere veldig fra svangerskap til svangerskap og fra person til person.men jeg har ikke målt noe mer etter den blodprøven når jeg var 3+6
 
Jeg tok test i dag, så venter…

Det virker helt normalt nivå. Gratulerer :)
1702925166036.png
 
Hei!
Er det noen som har testet hcg i dette svangerskapet? Tok blodprøve, og syntes tallet er så høyt.
Tok blodprøve når jeg var 5+6 og da var den på 31640.
Forrige svangerskap var den på 3500 i uke 6+2
Krisemaksimerer selvfølgelig, og googler meg ihjel til ingen nytte :hilarious:
Sist svangerskap målte jeg hcg da jeg var 5+5, hadde da nivå på 20237. Én uke senere (6+5) hadde jeg 58053. Normalspennet er jo stort, er vel stigningen som sier mest, ikke ett enkelt tall.
 
Takk for svar! Da er nervene under kontroll, og jeg kan roe ned på google søket :hilarious:
Fikk smålig panikk, men da er det ganske vanlig. Ble nervøs for tvillinger, blæremola eller kromosonavvik. Men da kan jeg ta det med ro frem til ultralyd :Heartred
 
Jeg har også bekymret meg for dette! Hadde hcg på 96 000 på 7+2, og spurte når jeg var på ultralyd i dag. Fikk beskjed om at spennet er stort, og så lenge alt ser bra ut på ultralyd er det det viktigste.
 
Jeg har også bekymret meg for dette! Hadde hcg på 96 000 på 7+2, og spurte når jeg var på ultralyd i dag. Fikk beskjed om at spennet er stort, og så lenge alt ser bra ut på ultralyd er det det viktigste.
Har du tatt flere målinger?
 
Tok blodprøve i går når jeg var 4+5, men har ikke fått svar enda! Er spent på å se hvor mye den er på
 
Hele fire! Dette var den siste, tok en tre dager tidligere som var på 61 300, pluss at jeg hadde en på 4+0 og en på 5+1.
Kan jeg spørre hva den på 5+1 var? Hadde måling også sist svangerskap, men da var jeg bekymret for manglende stigning.
 
Kan jeg spørre hva den på 5+1 var? Hadde måling også sist svangerskap, men da var jeg bekymret for manglende stigning.
Jepp, den var på 6200.

Kan ta hele rekka:
4+0: 136
5+1: 6200
6+5: 61 300
7+2: 96 000

Har brukt MASSE tid på å google selv, mest for å prøve å finne ut hva sjansen for kromosomavvik egentlig er, men har landet på at selv om første runde med stigning var kjappere enn gjennomsnittet og tallene er høye, er det fortsatt innafor et normalspekter.
 
Og forresten: Glemte å si at legen sa at noe høyere hcg også kan være linket til at jeg har et hematom (blodansamlig), uten at jeg fikk noen detaljer om det. Men google sier også at høyere hcg også kan tyde på at det er en jente :)
 
Jepp, den var på 6200.

Kan ta hele rekka:
4+0: 136
5+1: 6200
6+5: 61 300
7+2: 96 000

Har brukt MASSE tid på å google selv, mest for å prøve å finne ut hva sjansen for kromosomavvik egentlig er, men har landet på at selv om første runde med stigning var kjappere enn gjennomsnittet og tallene er høye, er det fortsatt innafor et normalspekter.
Tusen takk, godt å se andre sin stigning :Heartred Jeg sjekket aldri hcg når jeg var gravid med jentene mine. Sist var jeg gravid med gutt, så kan være derfor den var så lav. Satser på at eggløsning kom tidligere enn antatt, og at jeg derfor er innenfor:cat:
 
Back
Topp