HCG

Kathrine88

Blir kjent med forumet
Novemberfnuggene 2023
Hei! Etter en SA og en MA er jeg nå gravid igjen. Jeg tok hcgprøve mandag og i går i håp om å betrygge meg mer denne gang. Mandag fikk jeg 6500, men i går fikk 8800. Det har altså ikke doblet seg og jeg er mer bekymret enn noen gang. Jeg var 5+2 på mandag og 5+4 på onsdag. Noe som kan betrygge meg/gi meg de harde fakta?❤️

Hilsen en bekymret førstegangsfødende

Hei du bekymrede førstegangsfødende, vi er flere her med samme bekymring, så her må vi støtte hverandre :Heartred Fikk denne fine fra @CanisBebis i går, den var veldig betryggende synes jeg. Håper det kan hjelpe deg også:
Har delt disse flere steder, men deler her og! Etter hcg på 6000 så tar det 4dager+ for dobling, bare så du ikke blir redd om du tror det er sen stigning. (Jeg trodde det alltid var dobling annenhver dag) og etter hcg6000 er det ikke lenger noe godt/presist måleverktøy :confused004:love017

Vedlegg

• 3D7FA0CB-43B7-435F-9EDD-8D0098EE54F4.jpeg
    3D7FA0CB-43B7-435F-9EDD-8D0098EE54F4.jpeg
    340 KB · Visninger: 11
  • 69F92351-358D-4A06-948C-8D6BE689A8DE.jpeg
    69F92351-358D-4A06-948C-8D6BE689A8DE.jpeg
    664,4 KB · Visninger: 11
  • F76664AF-3903-4AA7-A74E-98201DF4336D.jpeg
    F76664AF-3903-4AA7-A74E-98201DF4336D.jpeg
    388,4 KB · Visninger: 11
Jeg har lest flere historier der HCG ikke hr doblet seg, og de trodde det var MA/SA og tilogmed fikk beskjed om det, men på ultralyd var det bankende hjerte ❤️ og ikke bare en og annen historie, men har lest flere slike! Krysser fingrene for deg

Hei! Etter en SA og en MA er jeg nå gravid igjen. Jeg tok hcgprøve mandag og i går i håp om å betrygge meg mer denne gang. Mandag fikk jeg 6500, men i går fikk 8800. Det har altså ikke doblet seg og jeg er mer bekymret enn noen gang. Jeg var 5+2 på mandag og 5+4 på onsdag. Noe som kan betrygge meg/gi meg de harde fakta?❤️

Hilsen en bekymret førstegangsfødende
Det er jo VELDIG gode verdier så tidlig, og som @LilKil siterer meg på- doblingstida er lengre etter 6000 i hcg. Det var helt nytt for meg da jeg oppdaget det. Håper det hjelper litt på nervene dine :Heartred

Screenshot_20230323_174613_Samsung Internet.jpg
Her er hva furst skriver på sine sider. Jeg hadde 5400 5+1 og 9300 5+3, så ikke dobling der heller, men alt har sett fint ut på ultralyd :)

Når har du ultralyd?
Takk for vedlegg❤️ Jeg har ikke fått ultralydtime enda. Jeg skal til jordmor på onsdag og regner med at jeg får ultralydtime ganske kjapt etter det, spesielt grunnet tidligere aborter og tidligere erfaring med epilepsi og svangerskap. Det fikk jeg forrige svangerskap (som dessverre endte i MA).

Hvor langt på vei er du nå? Og har du vært på ultralyd?

Takk for vedlegg❤️ Jeg har ikke fått ultralydtime enda. Jeg skal til jordmor på onsdag og regner med at jeg får ultralydtime ganske kjapt etter det, spesielt grunnet tidligere aborter og tidligere erfaring med epilepsi og svangerskap. Det fikk jeg forrige svangerskap (som dessverre endte i MA).

Ååh, skjønner.Jeg er 5+1 (tror jeg). Har ultralyd 11.04 (privat). Fikk du selv epilepsi i forrige svangerskap? Huff, så fælt å høre om dine erfaringer. Håper alt går bra denne gangen ❤️ Jeg har troa <3

Ååh, skjønner.Jeg er 5+1 (tror jeg). Har ultralyd 11.04 (privat). Fikk du selv epilepsi i forrige svangerskap? Huff, så fælt å høre om dine erfaringer. Håper alt går bra denne gangen ❤️ Jeg har troa <

Ååh, skjønner.Jeg er 5+1 (tror jeg). Har ultralyd 11.04 (privat). Fikk du selv epilepsi i forrige svangerskap? Huff, så fælt å høre om dine erfaringer. Håper alt går bra denne gangen ❤️ Jeg har troa <
Så spennende! Grugleder meg til en eventuelt ultralyd. Vet jo aldri om jeg aborterer før. Klarer ikke ta ting for gitt lenger.

Jeg får småanfall ganske ofte, men det er ikke noe problem. Grunnet medisinering må forandres i løpet av svangerskap grunnet hormoner samt stress på jobb så endte jeg med et typisk stort anfall under forrige svangerskap. Det er ganske sikkert at det ikke påvirket svangerskapet fordi det kun varte ca 20 sekunder og oksygen var derfor ikke hindret, men det var viktig å sjekke ståa. Epilepsdisgnosen har jeg hatt hele livet, men jeg har vært anfallsfri i flere år frem til noen måneder siden hvor jeg måtte bytte piller da pillene var farlig for et eventuelt foster. Så det er mye å holde styr på, men det er slik livet er. Og som jeg ofte sier; alle har noe og jeg skal være takknemlig for at det ikke er noe enda mer alvorlig❤️

Back
Topp