HCG

Har dere testet hcg og er det noen som mistenker tvillinger?
Blir ikke hcg-testing denne gangen:)
Håper ikke det blir tvillinger, men har en liten stemme i meg som prøver å skremme meg til å tenke at det kan være to der, haha. Ingen annen indikasjon enn at eg e sykt mye trøttere denne gang enn sist. Meen, sist hadde eg ikke en annen unge å ta vare på og var heller ikke søvndeprivert på 8ende måneden, haha
 
Jeg har ikke testet hcg enda. Er 5+1 i dag. Skal til legen om 1.5 uke, får se om jeg tar det da, eller venter på tidlig ul. Jeg er litt redd for å få tvillinger. For her kommer en skikkelig attpåskatt, og jeg er ikke ung så håper bare skatten sitter godt
 
Jeg testet hcg 14 dpo (203) og 18 dpo (795), og tok blodprøve i går når jeg var innom legen - men får ikke svar før mandag:rolleyes: mistenker Ikke tvillinger! Gjør du?
 
Aha:) nei jeg syns bare at hcgen var høy, er litt usikker på om jeg var 17 dpo eller 18 dpo når jeg målte og da fikk jeg 815, men ser det er mange som får høyere enn det
 
Testa 5+1 (1000) og 5+3 (2000) så det ser ikkje ut til å bli tvillinger i gården her nei... Håper bare den er høy nok til 1 barn
 
Fikk svar på min nå. Jeg hadde 4+0 - 370 hcg. Er over normalen :nailbiting:
 
Testa når æ va 5+4.. da va den 4500... forrige svangerskap va den på 2600 på samme dag
 
Hva er årsakene til at dere måler HCG med blodprøve? Kan man bare spørre legekontoret om de kan teste, eller må det være blødning og usikkerhet som er årsak?
 
Jeg kan svært lite om dette da jeg er førstegangsgravid. Eneste er at da jeg testa meg for 10 dager siden sto det 1-2 uker, mens nå sto det 3+. Det betyr vel at det har gått oppover med hcg nivå? Hvordan sjekker dere dette så ofte. Går dere rett og slett og tar prøver hos lege ofte?

Jeg skal på tidlig ultralyd neste uke privat, men de sjekker kanskje ikke sånt der?
 
Jeg kan svært lite om dette da jeg er førstegangsgravid. Eneste er at da jeg testa meg for 10 dager siden sto det 1-2 uker, mens nå sto det 3+. Det betyr vel at det har gått oppover med hcg nivå? Hvordan sjekker dere dette så ofte. Går dere rett og slett og tar prøver hos lege ofte?

Jeg skal på tidlig ultralyd neste uke privat, men de sjekker kanskje ikke sånt der?
Hva er årsakene til at dere måler HCG med blodprøve? Kan man bare spørre legekontoret om de kan teste, eller må det være blødning og usikkerhet som er årsak?
Grunnen til at mange tar ekstra hcg prøver kan være forskjellig, som regel foreligger det en medisinskgrunn for å ta slike prøver. I mitt tilfelle tar Jeg hcgprøver for å se at det utvikler seg fint og at tallene dobbler seg. Dette grunnet flere spontanaborter i tidligsvangerskap. Vet mange også gjør det når de blir gravid via ivf for at klinikken skal ha svar på at det er en graviditet som holder og Ikke en kjemiskgraviditet. Men om du har et “vanlig” svangerskap er det Ikke noen spesiell grunn for at en trenger å ta hcgprøver.
Ligger med et bilde som viser oversikten på stigning via cleareblue sine digitale uketester. Så om du har fått 3+ vil det si at du har mer enn 2000 miu/ml hcg:gen014E5F59629-F7F6-4F57-8C69-686CEE2189BC.jpeg
 
Grunnen til at mange tar ekstra hcg prøver kan være forskjellig, som regel foreligger det en medisinskgrunn for å ta slike prøver. I mitt tilfelle tar Jeg hcgprøver for å se at det utvikler seg fint og at tallene dobbler seg. Dette grunnet flere spontanaborter i tidligsvangerskap. Vet mange også gjør det når de blir gravid via ivf for at klinikken skal ha svar på at det er en graviditet som holder og Ikke en kjemiskgraviditet. Men om du har et “vanlig” svangerskap er det Ikke noen spesiell grunn for at en trenger å ta hcgprøver.
Ligger med et bilde som viser oversikten på stigning via cleareblue sine digitale uketester. Så om du har fått 3+ vil det si at du har mer enn 2000 miu/ml hcg:gen014Vis vedlegget 390169
Aaah, jeg forstår!! Tusen takk for informativ informasjon <3 Jeg har hatt en spontanabort for 4 år siden, men håper jo det går bra denne gangen!
 
Grunnen til at mange tar ekstra hcg prøver kan være forskjellig, som regel foreligger det en medisinskgrunn for å ta slike prøver. I mitt tilfelle tar Jeg hcgprøver for å se at det utvikler seg fint og at tallene dobbler seg. Dette grunnet flere spontanaborter i tidligsvangerskap. Vet mange også gjør det når de blir gravid via ivf for at klinikken skal ha svar på at det er en graviditet som holder og Ikke en kjemiskgraviditet. Men om du har et “vanlig” svangerskap er det Ikke noen spesiell grunn for at en trenger å ta hcgprøver.
Ligger med et bilde som viser oversikten på stigning via cleareblue sine digitale uketester. Så om du har fått 3+ vil det si at du har mer enn 2000 miu/ml hcg:gen014Vis vedlegget 390169
Takk for opplysende innlegg!
Da er det ikke noe jeg skal spørre fastlegen om skjønner jeg:) Håper du har terminspire denne gangen❤️
 
Jeg fikk litt panikk da jeg ikke fikk 3+ på min test, da jeg bare fikk 2-3 uker på 5+3. målte hcg dagen etter, og fikk da 8000 i hcg. Så de er ikke helt til å stole på ift hcg nivåer
Nei, det er helt sant. Kan være mange faktorar som spiller inn på testene. Noen er mindre følsom enn andre, kanskje en har utvanneturin og mye mer. Bra du seier det, glemte helt å skrive det. Var Ikke meningen å gjøre noen nervøse, enn skal Selvfølgelig aldri stole blindt på stigning på noen som helst tester annet enn blodprøve hos legen:)
 
Nei, det er helt sant. Kan være mange faktorar som spiller inn på testene. Noen er mindre følsom enn andre, kanskje en har utvanneturin og mye mer. Bra du seier det, glemte helt å skrive det. Var Ikke meningen å gjøre noen nervøse, enn skal Selvfølgelig aldri stole blindt på stigning på noen som helst tester annet enn blodprøve hos legen:)
Hehehe nei d var ikke du som gjorde meg nervøs, dette var forrige uke og jeg visste hvordan de fungerte men bare viktig at folk vet om at de slår ut feil av og til
 
Back
Topp