Hcg

Livv

Betatt av forumet
Assistert-jentene
Hei. Ser mange skriver om høye hcg-prøver. Er det noen som har hatt lave hcg nivåer og det har gått fint tidligere? Målene mine er jo helt innenfor "normalen", men de dobler seg absolutt ikke.. Har ett vellykket svangerskap bak meg og da doblet verdiene seg så tidlig).. Hadde også en MA i vår hvor jeg på forhånd så at hcg steg sent.. Denne gangen viste den 1700 (5+1) og 2600 (5+3).. Hører gjerne om solskinnshistorier. ❤️
 
Har aldri tatt blodprøver for å sjekke hcg, så har ingen erfaringer å komme med desverre.
Ingen andre som har erfaringer da?
 
Hei. Ser mange skriver om høye hcg-prøver. Er det noen som har hatt lave hcg nivåer og det har gått fint tidligere? Målene mine er jo helt innenfor "normalen", men de dobler seg absolutt ikke.. Har ett vellykket svangerskap bak meg og da doblet verdiene seg så tidlig).. Hadde også en MA i vår hvor jeg på forhånd så at hcg steg sent.. Denne gangen viste den 1700 (5+1) og 2600 (5+3).. Hører gjerne om solskinnshistorier. ❤️
Jeg har målt i mange svangerskap, både de som har gått galt og det som gikk fint (og denne gangen, som jeg jo selvsagt håper går bra!).

Som du skriver, så er verdiene i og for seg innafor normalen. I tillegg er det sånn at hcg ikke alltid dobler seg på 48 timer som man leser mamge steder. Det "riktige" er st hcg bør doble seg i løpet av en 48-72-timersperiode. Dvs at dobling fint kan skje på tre dager. Det har jeg selv erfart, uten at det har gått galt. Inkludert fra 5+0 til 5+2 denne gangen, hvor jeg på 5+6 fikk se og høre hjertet slå på UL.

Ut fra min erfaring ville jeg ikke tatt sorgen på forskudd enda, for stigningen er ikke dårligere enn min på samme tidspunkt. Din stigning fra 5+1 til 5+3 er ikke dobling, men halvannen gang. Det var også det jeg hadde fra 5+0 til 5+2. Doblingen skjedde altså på mer enn 2 dager. Mine tall var rundt 5100 til 7900, men selve tallene er ikke så viktige, poenget er at vi har bortimot helt lik stigning på samme tidspunkt i svangerskapet, og på det tidspunkter var alt fint hos meg :)

Ønsker deg alt det beste, og håper du får bekreftelse på at alt er som det skal snart :Heartred
 
Last edited:
Hei,
Jeg har et friskt barn og har mistet 5 ganger etter det. Er gravid nå (6+6) mine målinger viser at stigningen er normal, men verdiene er jo i nedre sjiktet, noe som bekymrer meg. Så, om ikke for å berolige deg, så følger jeg denne tråden. Håper såklart det går bra for deg, hcger jo som kjent veldig individuelt og kilde til myyyye usikkerhet :Heartred
Skal du måle igjen? Har du prøvd sånn hcg kalkulator som vurderer stigningen din?

Min målinger var slik:

16 dpo (4+2): 81
19 dpo (4+5): 346
23 dpo (5+2): 2076
26 dpo (5+5): 5513
 
Last edited:
Hei,
Jeg har et friskt barn og har mistet 5 ganger etter det. Er gravid nå (6+5) mine målinger viser at stigningen er normal, men verdiene er jo i nedre sjiktet, noe som bekymrer meg. Så, om ikke for å berolige deg, så følger jeg denne tråden. Håper såklart det går bra for deg, hcger jo som kjent veldig individuelt og kilde til myyyye usikkerhet :Heartred
Skal du måle igjen? Har du prøvd sånn hcg kalkulator som vurderer stigningen din?

Min målinger var slik:

16 dpo (4+2): 81
19 dpo (4+5): 346
23 dpo (5+2): 2076
26 dpo (5+5): 5513
Må bare si at selv om verdiene startet lavere enn hos mange, så har du jo en helt enormt fantastisk stigning! Jeg bekymrer meg ikke for verdiene dine :) :Heartred
 
Hei,
Jeg har et friskt barn og har mistet 5 ganger etter det. Er gravid nå (6+6) mine målinger viser at stigningen er normal, men verdiene er jo i nedre sjiktet, noe som bekymrer meg. Så, om ikke for å berolige deg, så følger jeg denne tråden. Håper såklart det går bra for deg, hcger jo som kjent veldig individuelt og kilde til myyyye usikkerhet :Heartred
Skal du måle igjen? Har du prøvd sånn hcg kalkulator som vurderer stigningen din?

Min målinger var slik:

16 dpo (4+2): 81
19 dpo (4+5): 346
23 dpo (5+2): 2076
26 dpo (5+5): 5513


Er så usikker på å måle igjen. Er så redd for at det gir "unødvendig" stress.. Har fått tidlig ul (pga IVF) 7+2.. Så tenker kanskje å bare vente til da..

Stigningen din ser jo kjempebra ut! Jeg får høre det samme. At tallene har lite å si, det er stigningen som betyr noe.. ❤️
 
Er så usikker på å måle igjen. Er så redd for at det gir "unødvendig" stress.. Har fått tidlig ul (pga IVF) 7+2.. Så tenker kanskje å bare vente til da..

Stigningen din ser jo kjempebra ut! Jeg får høre det samme. At tallene har lite å si, det er stigningen som betyr noe.. ❤️
Ja, det hender det gir mer bekymringer enn trygging.
Hvor lenge er det til ultralyd da? Mulig du skrev hvor langt du er i dag, men husker det ikke nå :rolleyes:
Ivf her og, så jeg har fått time fredag om en uke på gyn.pol, og 7/8 hos klinikken (privat og sommerstevnet frem til august).
Hvis du legger inn målene dine i en hcg kalkulator kan det godt hende den sier at stigningen er normal! :) Skjønner at du er "brent" fra tidligere da:Heartred
 
Back
Topp