Hcg

Fia1985

Flørter med forumet
Hei. Har hørt om flere som måler hcg-verdier. Er dette noe manbare kan ringe til legekontoret å få ordnet, eller må man ha en spesiell grunn for det? Vi hadde en MA i uke 17 i februar og fant for litt siden ut at vi er gravide igjen. Men har ingen symptomer og føler ikke det er noe der. Vil helst vite det om noe er gått galt så tidlig som mulig.. kan man ha flere målinger, feks en hver uke? Eller hva er vanlig?
 
Ved en så sen mA vil jeg tro du kan få tettere oppfølgning med ultralyd ja. Ble det gjort en obduksjon?
 
Usikker. Hadde vært dødt noen uker. De så nok på det der og da, men ikke fått noen tilbakemelding på om de gjorde noe utover det.
 
Hei. Har hørt om flere som måler hcg-verdier. Er dette noe manbare kan ringe til legekontoret å få ordnet, eller må man ha en spesiell grunn for det? Vi hadde en MA i uke 17 i februar og fant for litt siden ut at vi er gravide igjen. Men har ingen symptomer og føler ikke det er noe der. Vil helst vite det om noe er gått galt så tidlig som mulig.. kan man ha flere målinger, feks en hver uke? Eller hva er vanlig?
Heisann.
Så leit å høre at dere har mistet [emoji20] Det er til tider mye å bekymre seg ved når en blir gravid igjen , særlig når en har den erfaringen med seg.
Vi har også mistet og ventet egentlig på å gå til time hos spesialist for en utredning (habituell abort) men siden vi ble gravid i ventetiden har jeg og legen min valgt å starte med hcg målig med blodprøver.
Det er vanlig å ta to med minst 2 dagers mellomrom. Dette for å se at hcg stiger innenfor normalen.[emoji122]
Det gir imidlertid ikke noe garanti for at en ikke kan miste , men ofte hjelper det litt på nervene spesielt hos oss som har mistet før.[emoji173] [emoji172] [emoji169] [emoji170] [emoji171]
Jeg måtte ta en tredje prøve nå siden jeg fikk en blødning etter andre prøven og forsetter med dette sammen med ul framover ,da det lettere kan oppdages om jeg har en ny sa med å kombinere hcg og ul.
Jeg hadde ringt legen min å sagt at jeg ønsket hcg måling siden du er engstelig , det er fort gjort og du kan gjøre det på ditt legekontor [emoji1] [emoji1]

Ønsker deg masse masse lykke til og blåser spirestøv din vei ... Håper den lille ligger godt og blir stor og sterk [emoji92] [emoji92] [emoji92] [emoji64]
 
Hei. Har hørt om flere som måler hcg-verdier. Er dette noe manbare kan ringe til legekontoret å få ordnet, eller må man ha en spesiell grunn for det? Vi hadde en MA i uke 17 i februar og fant for litt siden ut at vi er gravide igjen. Men har ingen symptomer og føler ikke det er noe der. Vil helst vite det om noe er gått galt så tidlig som mulig.. kan man ha flere målinger, feks en hver uke? Eller hva er vanlig?

Det er ingen medisinsk grunnn til at jeg måler hcg, men for at jeg skal føle at jeg har litt kontroll. Venter på resultatet på min andre prøve nå, og er veldig spent på stigningen!! Håper jeg får svar i morgen.

Fastlegen min er veldig sånn at jeg får det fordi hun ser at jeg sliter i dette svangerskapet etter å ha mistet to ganger tidligere uke 9+4.
 
Back
Topp