Firstimemother
Forelsket i forumet
Hvor mye (nivå) skal man ha når man er i uke 6? Har du blitt målt mens du er i uke 6/7 hvorfor mye fikk du? Vil bare samligne. Ble 29.000 vet ikke om det er lavt eller normalt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det har vell ikke så mye å si hvor høyt det er, men stigningen annen hver dag.. at den er høy, og ikke synker
Annen hver dag skal det være en god stigning jaÅja så den stiger hverdag? Vi får se hva det blir på mandag
Åja så den stiger hverdag? Vi får se hva det blir på mandag
Så leste jeg et sted at når HCG nivået når 10.000 så dobles det hver 4 dag ca
Flater ut etterhvert ja, og så synker der litt.
Synken den etterhvert?? :O
Jepp. Ikke så mye, men den synker. Derfor har jeg hørt at man ikke måler stigning lengre når man nærmer seg 10 uker, tror toppen vanligvis er rundt 12 uker, så synker det, og etterhvert flater ut igjen
Hvorfor får vi høre fra legen om kun å måle stigning av HCG?, jeg synes det er rart at de ikke sier ifra at den synker etterhvert for synker den etter uke 10 så kan man tro det er dårlig nyhet... Sis jeg hadde SA slutten av 11 så sa de alltid "måler hvor mye HCG har synket"
Når hcg er så høy at man på UL kan se foster med hjertelyd, omkring uke 6-7, er det vanlig praksis å unnlate HCG-måling og heller henvise til UL da det jo forteller utrolig mye mer om graviditetens tilstand enn en blodprøve.Hvorfor får vi høre fra legen om kun å måle stigning av HCG?, jeg synes det er rart at de ikke sier ifra at den synker etterhvert for synker den etter uke 10 så kan man tro det er dårlig nyhet... Sis jeg hadde SA slutten av 11 så sa de alltid "måler hvor mye HCG har synket"