HCG?

Heia. Var på fredag som var å tok blodprøver..Så tok jeg en ny på mandag. Fikk svar igår å lurer på om noen har peiling på hva det skal ligge på. Jeg er 6+4 på vei. Fredag blodprøven var hcg nivået på rundt 12.000 og mandag blodprøven var der på 17.000 er dette positiv stigning?
 
Høres veldig bra ut det. Det tar lenger tid før det fordoblet seg når det har passert så høye tall

6 weeks LMP: 1,080 – 56,500 mIU/ml
 
Det der synes jeg er kjempevanskelig å skulle svare på, for mine svar baseres jo på mine erfaringer, og hcg er så sykt individuelt. Det som er normalt for deg er ikke normalt for meg osv.
"Etter boka" så skal jo hcg dobles hvert 2.-3.døgn, og det var 3 dager mellom dine prøver. Men det spørs jo når tid på dagen du tok prøven også, hvor mange timer det reelt var mellom prøvene.

I tillegg så er det, visstnok - som jeg har fått høre -, ikke så lett å stole på hcg resultater såpass sent som 6+4. For det første så kan du være lengre/kortere påvei (ikke alltid menstermin stemmer på en prikk, og noen få dager kan være utslagsgivende for hva som er normalt eller ikke), og for det andre så stiger det saktere etter en viss tid

Det eneste som vil gi deg et helt sikkert svar nå, er en tidlig ultralyd. Og det hadde det vært uansett stigning, for nå skal man kunne se tydelig fosteranlegg, foster og høre hjertelyd :)

F.eks så målte jeg hcg 5+2, og den var på 260. Legesektetæren sa rett ut: alt for lavt, det der er ikke liv laga. Men så steg den til 1200 på 4 dager, og til 2400 to dager etter det, og på 6+0 så vi både fosteranlegg, embryo og hjerteslag. Så heldigvis var hennes synsing feil :) Og ultralyd viste at jeg var 4 dager kortere påvei, altså var jeg 4+5 når jeg målte, og da er 260 noe helt annet igjen.

Så mitt poeng er: ta en ultralyd :)
 
Hcg nivået kan stige i rykk og napp og over 6000 så tar det mer enn 96 timer før det fordoblet seg. Men sikreste er ul ja så anbefaler deg det som skrevet over her
 
Jeg er sikkert på hvor langt jeg er på vei. Dette er et ivf (prøverør forsøk) er 6+5 idag idag. Så har time til ul på tirsdag får ultralyd hver 4 uke frem til uke 18 så får god oppfølging.
 
Back
Topp