HCG

Mammatilsnarttre

Elsker forumet
Har noen av dere testet HCG nivået? Jeg tok en test torsdag for litt over to uker siden, og den var på 32, så 10 dager senere var det økt til 5000! Syns det hørtes voldsomt ut - og begynner også å bli lei av måten leger og gynokologer formulerer seg på, når det var på 32 sa de "det er veeeldig lavt så det øker jo sjansen for SA", så når den er på 5000 sier de "det er veldig høyt..." "Åj, det var høyt" - er det en ting man bør bekymre seg over? I følge en liste ei inne på forumet gå meg er det innenfor om jeg er ca 5+ uker på vei. Var på ultralyd på torsdag, men foreløpig ikke kommet så langt at det er hjerteslag å se. Hva er deres erfaringer når det kommer til HCG?

Jeg lurer veldig på hvorfor man tar hcg-prøver i det hele tatt? Blir man ikke unødvendig bekymret av det? Det samme gjelder angelsound.

Sent from my iPhone using BV Forum

Her var hcg tallene mine på 2800 ved 4+ 5 og 57000 akkurat på 6+0 syns tallene dine høres helt normale ut. Det går ikke å si hverken om det er for høyt eller lavt i de første ukene Pga det kan variere veldig hvor fort den stiger for akkurat deg og hvor nøyaktig du er på når egget festet seg f.eks.det viktigste er å måle at det stiger som det skal. Før 6000 skal det doble seg annenhver dag og etter verdi på 6000 kan det ta lenger tid og etterenda høyere tall enda lenger tid

Jeg syns det er viktig og bra at de tar hcg prøver spesielt i starten om man har en historie med mye sa eller ma nettopp for å se at alt utvikler seg som det skal. Det er ikke tallet i seg selv man ser på men selve stigningen.

Jeg hadde hcg på 18000 da jeg var 5+6 og 26000 da jeg var 6+1. Fikk beskjed om at prøvene var fine fordi det var betydelig stigning, ikke nødvendigvis fordi de var høye. Jeg har sett et bankende hjerte på ultralyd i etterkant :)

Hcg-nivå kan visst variere mellom 1000-100 000 i et normalt svangerskap. De vil ikke se nedgang i hcg før uke 12..Du har jo hatt en betydelig stigning, bruker09ce, så jeg ville ikke bekymret meg på bakgrunn av hcg-nivået ditt hvertfall. Er det noen grunn til at du har målt nivåene dine?

Jeg hadde 65 først, og 12 dager senere var det steget til over 20000! Så alt er normalt så lenge det stiger :)

Back
Topp