HCG ved 5+6

Mellom 1200-6000 er normalverdier for uke 5-6:happy:
F1E8706B-64C5-4FF7-A9F9-CF322692AC45.jpeg

Last edited:
Ikke riktig. :)

Man går inn i uke 6+0 ved 28 dpo. Her har du to oversikter som viser godt den enorme variasjonen i hcg nivå.

Vis vedlegget 328618 Vis vedlegget 328619
Jeg hadde 98.000, syns det virket vel mye for å være 5+6 da det ble målt? Trodde dog jeg var 8-9 uker på vei (men mulig kluss pga ma i slutten av feb), men gyn målte meg til 5+6, så kanskje den lille ikke utvikler seg som den skal i str? Tok ny blodprøve idag så får vi se..

Ikke riktig. :)

Man går inn i uke 6+0 ved 28 dpo. Her har du to oversikter som viser godt den enorme variasjonen i hcg nivå.

Vis vedlegget 328618 Vis vedlegget 328619

Vet at det finnes større variasjoner, men tok utgangspunkt i et gjennomsnitt;) Begge deler er riktig, men det ene utgangspunktet fokuserer på flere ytterpunkter;) Ser jeg burde bruke hermetegn rundt normal slik at det ikke tas bokstavelig:shy:
C00E6935-B8EC-4717-9089-85AFE8F973C6.jpeg

Last edited:
Vet at det finnes større variasjoner, men tok utgangspunkt i et gjennomsnitt;) Begge deler er riktig, men det ene utgangspunktet fokuserer på flere ytterpunkter;) Ser jeg burde bruke hermetegn rundt normal slik at det ikke tas bokstavelig:shy:
Vis vedlegget 328621

Problemet med å kun bruke den helt forenklede versjonen der, er at svært mange faller utenfor, og kan da bli unødvendig bekymret. :)

Jeg hadde 98.000, syns det virket vel mye for å være 5+6 da det ble målt? Trodde dog jeg var 8-9 uker på vei (men mulig kluss pga ma i slutten av feb), men gyn målte meg til 5+6, så kanskje den lille ikke utvikler seg som den skal i str? Tok ny blodprøve idag så får vi se..

Det er en svært høy verdi til å være 5+6 ja. Vanskelig å si basert på hcg altså, men jeg hadde to MA med slike nivåer i uke 7 med embryo tilsvarende uke 6.

Anbefaler deg ny UL om en uke, som du sikkert vet. Lykke til og stor klem ❤

Back
Topp