Hcg, vanlig å måle?

forsaken

Blir kjent med forumet
Merker jeg begynner å bli litt stresset av å lese om alle som tester hcg i hytt og gevær.
Er det vanlig?
Kan det være legen gjør det uten å formidle resultatene til meg siden det egentlig ikke er noe jeg trenger å forholde meg til?
Kan det være legen ikke gjør det? 

Jeg har aldri vært særlig opptatt av Hcg og ikke legen min heller :-)

Aner ikke hvor vanlig det er, men vil tro det ikke er noe behov for å teste hvis man ikke har en god grunn til det (blødninger, usikker termin ol)

Syns halvparten av alle trådene her handler om det jo :-S

forsaken skrev:
Syns halvparten av alle trådene her handler om det jo :-S

Det er ikke super mye aktivitet her inne, så man føler ofte at det eneste man leser om er tidlig ul og hcg målinger...

Ja, er vel sånn, tar ikke mange minuttene å oppdatere meg på alt som har skjedd mens jeg ikke har fulgt med :-P

Så da kan jeg rett og slett slå meg til ro med at det å måle hcg ikke er noe man MÅ gjøre :-D

Jeg har hatt blødninger, smerter og 3 ul-er til nå, men fortsatt ikke målt HCG...
Det er ikke vanlig å måle, i alle fall ikke de fleste steder, og kan også være ganske nytteløst om det ikke er tydelig høyt eller lavt eller følger en kurve ned eller opp når man lurer på om man mister eller ikke. Nivåene kan variere mye fra person til person så for å fastsette noe termin er den nytteløs.

Det er vel ikke vanlig under normale omstendigheter... 

Sist jeg var gravid målte jeg ikke HCG før uke 10, og da kun pga blødning! Helt bortkastet iom at HCG nivået da synker uansett, men jeg visste det ikke og legen tenkte tydelig ikke så langt,,, Alt gikk bra da, så det er sagt ;) 

Denne gangen ble jeg gravid rett etter en SA, og det ble derfor målt... De var veldig lavt, og jeg ble derfor sendt på ul. Legen kunne ikke se noe i livmoren, så ingen visste hva som foregikk, jeg fikk derfor tilbud om ul annenhver uke, som en forsikring siden det har vært så mye tull

Men unner ingen andre den starten av svangerskap som jeg selv fikk! Vi er heldige som har en frisk og rask spire på vei :D Det gikk bra for oss... 

Jeg har en nyutdannet lege som er veldig nøye å vill ta alt a tester, derfor testet hun mitt Hcg:):)

Back
Topp