HCG test hjemme - hjelp

VilBliGravidiApril2019

Flørter med forumet
har fått skrekkhistorier om folk som forteller over at de har hatt biokjemisk graviditet eller mistet tidlig. Vakgte derfor å teste og følge hcg hjemme. Helt klare fine og positive tester men av en eller annen grunn er kveldtesten litt sterkere enn på morgenurinen. Har noen opplevd det samme og har gått bra??

Plz ikke kom med negative historier og forklaringer, orker ikke skrekkhistorier ❗❗❗❗❗️Er første gangsgravid.

Jeg hadde alltid sterkere test på kvelden enn på morgenen.Vet ikke hvorfor. Er nå gravid 19+6

Åh er det sant? Holdt på å gråte nesten da jeg så det igår og ble litt roligere på kvelden

Jeg testet 2 ganger daglig til jeg var 5+1 :bag:
Kveldstesten var alltid sterkere. Selv om morgenurin ofte er mer konsentrert enn kveldsurin, er det nok motsatt for meg. Lurer på om det er fordi jeg ikke er flink til å drikke på dagen når jeg er på jobb, og så tar jeg det igjen på ettermiddag/kveld :rolleyes:
Så lenge det er en økning i styrken på testene hver 2-3 dag så lover det godt.
Skulle du bli veldig utrygg, så kan du alltid spørre legen din om å få måle hCG med 2 dagers mellomrom :)

Jeg testet 2 ganger daglig til jeg var 5+1 :bag:
Kveldstesten var alltid sterkere. Selv om morgenurin ofte er mer konsentrert enn kveldsurin, er det nok motsatt for meg. Lurer på om det er fordi jeg ikke er flink til å drikke på dagen når jeg er på jobb, og så tar jeg det igjen på ettermiddag/kveld :rolleyes:
Så lenge det er en økning i styrken på testene hver 2-3 dag så lover det godt.
Skulle du bli veldig utrygg, så kan du alltid spørre legen din om å få måle hCG med 2 dagers mellomrom :)
Ååå kanskje derfor. For jeg drikker nesten ikke noe fra 7-16.
Tar det 2-3 dg før fargen blir sterkere? Kanskje derfor ser jeg ikke stor forskjell.
Målte 4+0 og skal måle nå til mandag 4+4
Hvor lang er du på vei nå?

Og hjemmetestene er egentlig ikkje beregnet til å måle HcG stigning. Så at de varierer litt i styrke trenger ikkje å bety noe. Og Hcg nivå dobler seg på 2-3 dager og man vil derfor ikkje se noe økning i farge daglig. Tenk at testen er posetiv eg er gravid.

Eg veter nr 2 no (23+6) og har hatt sein stigning i Hcg med begge. Ikkje testet posetivt før etter ikm. Den ene kjemiske/tidlige sa eg hadde ble testen så vitt posetiv før den omtrent forsvant igjen ogveg begynte å blø.

Og hjemmetestene er egentlig ikkje beregnet til å måle HcG stigning. Så at de varierer litt i styrke trenger ikkje å bety noe. Og Hcg nivå dobler seg på 2-3 dager og man vil derfor ikkje se noe økning i farge daglig. Tenk at testen er posetiv eg er gravid.

Eg veter nr 2 no (23+6) og har hatt sein stigning i Hcg med begge. Ikkje testet posetivt før etter ikm. Den ene kjemiske/tidlige sa eg hadde ble testen så vitt posetiv før den omtrent forsvant igjen ogveg begynte å blø.
Når fant du ut at du var kjemisk/mista?og når forsvant den positive testen?

Gratulerer. Det skal gå nok bra denne gangen :)

Ååå kanskje derfor. For jeg drikker nesten ikke noe fra 7-16.
Tar det 2-3 dg før fargen blir sterkere? Kanskje derfor ser jeg ikke stor forskjell.
Målte 4+0 og skal måle nå til mandag 4+4
Hvor lang er du på vei nå?

hCG dobler seg på mellom 48-72 timer, så dersom man vil se etter stigning (selv om hjemmetester ikke er ment eller egnet for det), er det best å sammenligne testene du tar hver 2. - 3. dag :)

Her er en liten samling av mine første tester. Som du ser er ikke forskjellen fra dag til dag så stor.
Capture+_2018-11-10-07-54-45~2.png

Jeg er nå 19+6.

Når fant du ut at du var kjemisk/mista?og når forsvant den positive testen?

Gratulerer. Det skal gå nok bra denne gangen :)

Eg testet svakt posetiv på ikm 4+2 og begynte å blød med smerter 5+0 og då var den alt negativ. Eg hadde på en måte følesen fra starten av at det ikkje ville gå. Denne gang var testen mye sterkere fra starten av og hadde en mye bedre følese

Vil bare poengtere at en kjemisk graviditet er også en graviditet, den mistes før 5+0 hvor kjemi (blod og tiss) er de eneste måtene å påvise det, fordi etter dette punktet kan man se en prikk på ultralyd :p

Jeg testet på tirsdag fikk 1-2 uker gravid.
Testet igjen idag (4+3) får fortsatt 1-2 uker gravid.
Har tatt blodtest venter på svar. Men er livredd for at noe er galt. :( :( :(

1-2 uker vil si 1-2 uker siden befruktning. Så da må du plusse på 2 uker ca til dagen du begynte mens sist. Da blir det rundt 4 uker. Så det stemmer det.

Jeg hadde klart sterkest tester om kvelden. Er 8uker i dag, og har gått bra så langt ihvertfall :) Legger ved bilder for å vise:

E6Q

E6R

E6S

E6T

Økning kan varierer hos de forskjellige så ikke stress, du er gravid inntil det motsatte er bevist :happy:

Jeg hadde alltid sterkere test på kvelden enn på morgenen.Vet ikke hvorfor. Er nå gravid 19+6
Blir så glad av å lese dette, selv om jeg visste det :) husker da du mistet inne hos oss! Fantastisk at du er gravid nå :)

Nå sist hadde jeg og sterkere streker om
Kvelden enn om morgen. Gikk fint det for lille på 5 mnd ligger nå og sover.

Sånn testing kan være skummelt. Man blir litt koko av det. Men det blir man også litt av sånne forum. Her leser man jo faktisk om og kommuniserer med folk som har mistet, kan nesten bli paranoid av sånt. Men heldigvis er det mange flere som går gjennom ett svangerskap enn som mister. Jeg er selv 13+5 med nr 3 og aldri mistet. Aldri hatt tidlig ul, aldri tatt masse tester, aldri testet hcg hos legen osv. Jeg har tenkt på det og blir redd mange ganger, men må også huske at det er flere som ikke mister. G

Back
Topp