Hcg-stigning

Irisen88

Flørter med forumet
Vi fikk positiv test relativt tidlig etter innsett, og har stort sett hatt en stigning som har sett OK ut. Den har vært rimelig akkurat doblet rundt annenhver dag, såvidt litt under kanskje. Men de to siste var på 350 14/5 og nå 850 i dag, 4 dager etter. Det vil jo si en del under doblet. Innsett av fersk 3 dagers for 20 dager siden, skal være 5+1 i dag. Har hatt en kjemisk før, men da bare økte hcg litt i starten også gikk fort nedover igjen.
Er denne økningen bekymringsverdig lav?

Man kan jo bli tullete av å prøve å google seg frem til svar på alt man lurer på, og de definerer ikke lav stigning noe sted som gir et inntrykk av akseptabelt slingringsmonn...:schocked028 Så tenkte like gjerne å høre litt om andres erfaringer.:bookworm:

Denne oversikten beroliget meg (jeg hadde motsatt bekymring av deg, med for rask dobling. Har vært gjennom molagraviditet før, så vet hva rask stigning kan bety). Som du ser er det stor variasjon i doblingstid.

Prøv også å legge inn verdiene dine og tid mellom testene i denne kalkulatoren, så får du svar på om det er innafor normalen;

Denne oversikten beroliget meg (jeg hadde motsatt bekymring av deg, med for rask dobling. Har vært gjennom molagraviditet før, så vet hva rask stigning kan bety). Som du ser er det stor variasjon i doblingstid.

Prøv også å legge inn verdiene dine og tid mellom testene i denne kalkulatoren, så får du svar på om det er innafor normalen;

Tusen takk, der var en mye bedre oversikt enn de andre jeg har sett! Er så mye med den stigningen, og man får jo egentlig aldri et ordentlig svar på om den sier noe eller ikke før ultralyd eller til og med fødsel. Klarer likevel ikke å la være å prøve å finne ut alt selv, merkelig den prosessen her :whacky059

Tusen takk, der var en mye bedre oversikt enn de andre jeg har sett! Er så mye med den stigningen, og man får jo egentlig aldri et ordentlig svar på om den sier noe eller ikke før ultralyd eller til og med fødsel. Klarer likevel ikke å la være å prøve å finne ut alt selv, merkelig den prosessen her :whacky059
Kjenner meg igjen i det ja! Jo lengre og mer kronglete veien og prosessen blir, jo mer prøver man å finne ut underveis. Har satt meg inn i så mye nå, som jeg ikke ante noe om før vi begynte å prøve å få barn!

Kjenner meg igjen i det ja! Jo lengre og mer kronglete veien og prosessen blir, jo mer prøver man å finne ut underveis. Har satt meg inn i så mye nå, som jeg ikke ante noe om før vi begynte å prøve å få barn!
Samme her, føler jeg vet veldig mye mer enn jeg noensinne trodde var nødvendig! Lite visste vi når vi gikk håpefulle inn på klinikken for første inseminasjon for snart 3 år siden:whacky011 Men akkurat det med hcg stigning har vi kun forholdt oss til én gang tidligere, og da var den allerede lav ved første blodprøve og synkende ved neste.

Back
Topp