HCG stigning.

MammaP

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Noen som har erfaringer med hcg stigning? Jeg hadde 1360 sist mandag, var da 5+0. Målte igjen fredag 5+4 og fikk svar i dag, den var på 3879. Fikk bare svaret hos damen i resepsjonen på legekontoret når jeg ringte og spurte, så fikk ikke så mye mer informasjon :dead: men utifrå det jeg har lest så skal den bare dobles 3. hver dag når man har komt over 1200, så håper og tror verdiene er innenfor normalen:angelic:

Vedlegg

• 1B3DA8E6-1EF8-4CC2-A507-60DCDD047DA4.jpeg
    1B3DA8E6-1EF8-4CC2-A507-60DCDD047DA4.jpeg
    292 KB · Visninger: 17
Noen som har erfaringer med hcg stigning? Jeg hadde 1360 sist mandag, var da 5+0. Målte igjen fredag 5+4 og fikk svar i dag, den var på 3879. Fikk bare svaret hos damen i resepsjonen på legekontoret når jeg ringte og spurte, så fikk ikke så mye mer informasjon :dead: men utifrå det jeg har lest så skal den bare dobles 3. hver dag når man har komt over 1200, så håper og tror verdiene er innenfor normalen:angelic:
Fant denne på nett:)

Her er en god tråd som forteller om hcg stigning og graviditetstester

Høres bra ut det :)

Min var;
4+4 = 1245
5+0 = 3473

Dine verdier høres jo helt topp ut spør du meg!
Så bra og betryggende å høre deg si det, er så voldsomt bekymret før TUL neste onsdag, såå redd for at de ikke skal finne noe der inne, så blir godt å få den overstått kjenner jeg :angelic:

Så bra og betryggende å høre deg si det, er så voldsomt bekymret før TUL neste onsdag, såå redd for at de ikke skal finne noe der inne, så blir godt å få den overstått kjenner jeg :angelic:
Er så nervepirrende med ultralyd ja! Jeg har time om tre uker når jeg er 7+2. Denne gangen har jeg valgt å ikke måle HCG siden det bekymra meg sånn sist..

Er så nervepirrende med ultralyd ja! Jeg har time om tre uker når jeg er 7+2. Denne gangen har jeg valgt å ikke måle HCG siden det bekymra meg sånn sist.

Ja virkelig nervepirrende.. Så spennende, er selv 7+3 når jeg skal inn :angelic: Nei jeg hadde ikke målt hvis ikkje det hadde vært for at jeg må vite pga. oppstart av blodfortynnende grunnet Leiden mutasjon og blodpropp tidligere i livet:dead: Alt sånt bekymrer meg. Er liksom 3. barnet, men likevell:angelic:

Lurer på det samme, for har hatt litt småblødninger og litt vondt i magen innimellom siste halvannen uke.
Målte hGG 15.06, 5+5: 9982
Og på nytt 20.06, 6+3: 25987

Dvs. en doblingstid på 3,6 dager i følge;
https://perinatology.com/calculators/betahCG.htm

Ble først bekymret for svak stigning, fordi legekontoret skriver at normalt vil hCG doble seg hver 1,5-3 dag frem til uke 9.

Men på Furst.no står det; “ved hCG-verdier over 6000 U/L skal verdien dobles hvert 4. døgn frem til ca uke 10.”…
https://www.furst.no/analyse-og-kli...gerskapets-innflytelse-pa-laboratorieverdier/

Hvis dette stemmer; så er det kanskje innafor eller? Høres jo ut som variasjonen er ganske stor også ja...

Lurer på det samme, for har hatt litt småblødninger og litt vondt i magen innimellom siste halvannen uke.
Målte hGG 15.06, 5+5: 9982
Og på nytt 20.06, 6+3: 25987

Dvs. en doblingstid på 3,6 dager i følge;
https://perinatology.com/calculators/betahCG.htm

Ble først bekymret for svak stigning, fordi legekontoret skriver at normalt vil hCG doble seg hver 1,5-3 dag frem til uke 9.

Men på Furst.no står det; “ved hCG-verdier over 6000 U/L skal verdien dobles hvert 4. døgn frem til ca uke 10.”…
https://www.furst.no/analyse-og-kli...gerskapets-innflytelse-pa-laboratorieverdier/

Hvis dette stemmer; så er det kanskje innafor eller? Høres jo ut som variasjonen er ganske stor også ja...
Jeg synes det virker som ei fin stigning!

Åh, ja håper det! Skjønner jo at man ikke kan garantere for noen medisinske spørsmål her inne, men det er betryggende å høre andre med tilsvarende erfaringer hvor det har gått bra :) Takk for svar!

Back
Topp