HCG stigning

Ulldotten

Betatt av forumet
Tok hcg-prøve på torsdag og lørdag pga mistanke om at utviklingen hadde stoppet. Mente selv at jeg måtte være ca.6+0, men gyn.mente rundt 4 uker.

Prøvene viste:
Torsdag: 2200
Lørdag: 3300

Var jo en stigning der, men usikker siden den ikke har doblet seg.

Noen som har erfaringer å dele?

Jeg målte i mai:
fredag 4+2: 252
Mandag 4+5: over 1000 (sa hun bare)

Jeg hadde to dager i mellom, i motsetning til deg som hadde èn dag, så jeg hadde tolket det som at d går bra, selv om det aldri er noe garanti :Heartbigred
kan du ikke få tatt en tredje prøve for å se om d stiger mer?

Jeg tenkte å ta en ny hos fastlegen i neste uke:) Har snakket med gynekologen i telefonen i dag. Han sa at stigningen var ok, men ikke høy.

Hun som tok blodprøven sa at over 1200 var det dobling hver tredje dag man skulle regne.

Last edited:
Ja ikke sant, høres jo bra ut :happy: blir godt å få tatt en til så håper jeg den har økt kraftig til da og at skuldrene senker seg :Heartbigred

Med nr 2 målte jeg hCG når jeg var 5+1 og 5+3, hadde da 5000 (og ett eller annet) og 8000 (og et eller annet)

Det var jo relativt likt meg
Var det noen årsak til at du målte hcg?

Opplevde en BO/MA i uke 12 i svangerskapet før nr 2, så var redd for å oppleve det samme igjen. Fikk derfor måle hos fastlegen for å få en indikasjon på ståa før jeg skulle på TUL 2 uker senere.

Tok hcg-prøve på torsdag og lørdag pga mistanke om at utviklingen hadde stoppet. Mente selv at jeg måtte være ca.6+0, men gyn.mente rundt 4 uker.

Prøvene viste:
Torsdag: 2200
Lørdag: 3300

Var jo en stigning der, men usikker siden den ikke har doblet seg.

Noen som har erfaringer å dele?
Hvordan gikk det med deg? Eg står i akkurat lignende situasjon som deg. Samme hcg stigning på ti dager. Skal ta ny i morgen, 6 dager etter forrige måling.. Veldig spent.

To dager meinte eg.
Jeg kom tilbake 2 uker senere og så hjertet banke. Embryo målte 5-6 dager kortere enn det jeg mente det måtte være, men det så ut som et helt normalt svangerskap sa gynekologen.

Få dager etter siste ultralyden begynte jeg å blø litt brunt/rosa. Etter ei uke med småblødninger tok jeg kontakt med sykehuset og fikk komme inn samme dag. Da banket hjertet, men altfor sent. Fikk ny time 3 dager senere, og da var den dessverre død. Veksten hadde stoppet noen dager før hjertet.

Valgte å vente for å se om aborten kom i gang av seg selv. Det gjorde den. Da var jeg 9+6 i følge min egen beregning.
«Fødselen» startet onsdag morgen forrige uke, og det meste var ute på 2-3 timer.

Jeg tenker at det mulig har vært noe som ikke utviklet seg normalt fra start, mens gynekolog mener at det er tilfeldig.

Håper det går bra med deg :Heartred

Last edited:
Eg forstår! Takk som deler. Eg begynte dessverre og blø ein del i dag, og sterke mensenmurringer. Er sikker på det er SA. Skal på ultralyd i morgen for å få det bekreftet.
Satser på det ikke går for lang tid før vi blir gravid igjen❤️

Så leit å høre:( Hvor langt på vei er du?

Jeg mistet i uke 5 i fjor og det var mye mindre smertefullt enn denne gangen.

Jeg har født 3 barn tidligere og aldri mistet før i fjor. Håper det ordner seg for oss begge snart:happy119

Så leit å høre:( Hvor langt på vei er du?

Jeg mistet i uke 5 i fjor og det var mye mindre smertefullt enn denne gangen.

Jeg har født 3 barn tidligere og aldri mistet før i fjor. Håper det ordner seg for oss begge snart:happy119
Eg er i slutten av uke 6. Men ultralyd i dag viste faktisk et hjerte som banket. Men eg stort hematom like under.. Så dette er visst truende abort. Blodet fra hematomet må ut, og det er stor fare for at fosteret støtes ut samtidig dessverre.. Det er altså hematomet som har blødd til nå
Krysser fingrene❤️

Back
Topp